1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Knuppel in het hoenderhok....

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Ecobeast, 16 jul 2023.

  1. Ik heb de 1,6 ecoboost nu 4 jaar en meestal koop ik een auto voor zo'n 5 jaar. Dat kunnen er ook 7 worden als het uitkomt....
    Dilemma; Wat koop ik hierna? Moet meer PK'S hebben dan nu. Rij dik 20.000km per jaar.

    Als je nu een Focus St (2015/160) naast een Leon Cupra 290 zet, wat is dan de reden om voor de ST te kiezen?
    Barst maar los.... :-)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Ik vind het interieur van Seat/VW super lelijk. En indien je voor Seat gaat dan rekening houden met mogelijke problemen met de DSG.
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  3. Bereid je met VAG maar voor op een hoop kosten. Zeker als er ook nog een DSG aan hangt.
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  4. Heb je wel eens in de Seat gereden?

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  5. En hoezo moet je meer vermogen hebben, is 180 pk niet genoeg? Geen kritiek btw, ben gewoon nieuwsgierig.
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  6. Niet om te positief te klinken over de Cupra aangezien ik heel tevreden ben met mijn ST, maar de Cupra is al met al een prima auto. DSG werkt prima helemaal na een stage 1 en dsg tune. Wegligging valt mij reuze mee, sportief zat om lekker te rijden.

    En qua vermogen komt de ST sws al niet in de buurt, 400 pk is vrij simpel aan te tikken met een Cupra.

    Maar, qua beleving, de handbak, stoelen, vermogensopbouw van de ST is niet te tippen.
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  7. Nog steeds dan?
    Heb een VW Platzak gehad uit 2012.....de beruchte 1.4TSi met droge DSG, geweldige auto om te zien, zeer mooi interieur, zeer brakke motor,
    en opzich weinig mis met de DSG, alleen hij vrat koppelingen en om nou elke keer om de 60.000km voor toen €1800,- te betalen aan reparatie,
    dat ging mij te ver.
    Intussen hebben ze nu toch de 1.5TSi en mag ik hopen dat ze de DSG onder controle hebben??
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  8. De Cupra heeft een 2.0….
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  9. Het is beter dan toen, maar nog steeds niet al te best.
     
    Ecobeast en DexterXL vinden dit leuk.
  10. Ik heb ook getwijfeld of ik een Seat Leon Cupra station zou kopen, een Skoda Octavia RS of de Focus ST. Ik vond de kuipstoelen van de VAG mobielen tegenvallen en dat is bij mij wel een belangrijke eis, ik moet gewoon goed zitten. Beide auto's zijn wel ruimer dan de Focus.
    Nadeel zoals eerder genoemd: je zit altijd vast aan de DSG automaat (en met een beetje pech ook de bijkomende kosten) bij de Leon Cupra.
    En je ziet ze vaker rijden dan een Focus ST...

    De Cupra is waarschijnlijk iets comfortabeler geveerd dan de Focus en heeft (optioneel?) een mechanische limited slip differentieel. Dus de auto is voor dagelijks gebruik wat toegankelijker en kan de krachten wat makkelijker op het asfalt kwijt
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  11. De Leon Cupra station is er ook in een 4 wiel aangedreven versie (4Drive geloof ik). Dat zou voor mij nog weleens een beslissend argument kunnen zijn.
     
    Ecobeast, montagne en Tom91 vinden dit leuk.
  12. Persoonlijk vind ik de Leon cupra echt een petje en bontkraag auto net als de golf gte. Hoe hij rijdt geen idee maar de vag verhalen blijven wel de kop opsteken ook met de jongere modellen. En een Leon cupra is trouwens geen jong model meer toch? Cupra is al al een paar jaar eigen merk. Ik zou zeggen maak een proefrit in eentje dan kun je het zelf ervaren hoe die rijdt en welke je voorkeur heeft.
     
    Ecobeast en M.Blaak vinden dit leuk.
  13. Nee, ook altijd gezegd dat ik geen VAG auto koop...


    Ik gebruik dat vermogen regelmatig als mijn blok warm is. Dus wat extra spektakel mag best. Nou rij ik ook motor dus eigenlijk vind ik geen 1 betaalbare auto snel...... Een snelle acceleratie is toch altijd leuk? Even snel inhalen of in de bergen het vermogen gebruiken, heerlijk voor mij.
     
    bws723, montagne en gerardTDCI vinden dit leuk.
  14. Ik heb jaren geleden een Ibiza 6L FR TDi gereden, dat is de meest betrouwbare auto die ik heb gehad ondanks dat die goed is misbruikt.
    Was wel met de oerbetrouwbare 1.9 TDi in het vooronder.
    Het "imago" voor zover je je daar aan zou kunnen hechten/storen, dat vond ik persoonlijk af en toe wel een dingetje. Je kreeg met die auto nog wel eens wat meer aandacht dan nodig was.
    Zowel van de petjes als van de politie.
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  15. Ach imago…. Tis maar net waar je bent. In U.K. zie je veel meer Ford ST’s dan hier en minder Golf GTItjes. Daar zie je dus weer veel petjes in een ST rijden.
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  16. heb jij nooit een petje op Norbert?
    ik af en toe wel hoor :D
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  17. Het is ook maar net wat je om een imago geeft.
    Ik rijd een auto omdat ik hem graag wil rijden en niet om een ander z'n mening.
     
    Bramzel, gerardTDCI, Edgar Focus en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Ik ook wel, maar in de auto zet ik ‘m af….
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  19. Gewoon proef gaan rijden en af gaan op je eigen gevoel. Je bent niemand verantwoording verschuldigd. Het is je eigen geld wat je uitgeeft. Vooroordelen zijn er altijd. Ik draag Ford ook een warm hart toe maar de switch naar de 3-cilinder zag ik niet zitten (mijns inziens ook terecht als ik sommige posts hier op t forum lees). Zodoende gaan kijken naar een ander merk.
    Uitgekomen bij Toyota, 184 pk, nog een 4 cilinder en uiterst betrouwbaar. Wil niet zeggen dat ik nooit meer Ford zal gaan rijden, ben juist benieuwd naar de facelift van de Kuga maar goed. Lang verhaal kort, gewoon uitproberen en gaan voor de auto waar jij je fijn bij voelt.
    Succes met je keuze in ieder geval.
     
    Bramzel, gerardTDCI, Fredhead en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina