@trucker0werner Dank voor je bericht! Als er achter nog geen sway bar zit, dan zou deze er op moeten passen. Deze is volgens de toelichting bedoelt voor de MK4 met torsie as. Ik neem aan dat die er dan naast past en extra stijfheid geeft naast de torsie as zelf: https://www.hardrace.nl/add-on-sway-bar-achterzijde-q0497.html Bevestiging ziet er zo uit: Maar ik weet niet of dit een generiek plaatje is, of specifiek voor de Focus. Interessant, die test. Ik zie idd best wat roll in de Focus, maar dat is ook best een extreme situatie. In de praktijk voel je roll vaak voornamelijk in langere bochten, bijv. op de snelweg. Mito kan ook aardig rollen, zelfs met schroefset. Ben nog steeds benieuwd waarom mijn simpele, oude Peugeot 106 wel vlak als een plank bleef in bochten. Kan niet alleen door gewicht komen, want ik heb wel meer lichte auto's gereden die niet vlak bleven.
Nog nooit zulke bar gezien. Dus kennelijk is er wel iets voor. Foto heeft veel weg van foxus mk4 st line alleen de uitlaat is niet orgineel denk
Zou een ST kunnen zijn gezien de dubbele uitlaat en de rode remklauwen. Lukt met mijn Focus ook prima hoor, ondanks zijn gewicht van 1560 kilo
Lijkt me geen ST, die heeft al sway bar achter. En neem ik aan geen torsie as? Wat heb jij dan, een ST of RS? zeker! Ben altijd nieuwsgierig welke factor dan voor de 106 gold dat die zo vlak bleef.
De 106 had een laag gewicht maar ook stijf chassis en carrosserie en voor de grootte van de auto volgens mij best een lange en brede wielbasis, zoals de oude originele Mini of Ford Ka dat ook hebben waardoor ze als een kart op de weg liggen.
Dat zouden ze in de huidige auto's ook meer moeten doen. Maarja, dat zijn allemaal van die bulky en hoge cross overs en suv's geworden. De normale auto gaat er steeds meer uit helaas.
Nog iemand die kan bevestigen of deze Sway bar op een MK4 1.0 St-line met torsie-as bevestigd zit? Of toch een ander type Ford?