1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 ST250 Tangerine

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Wiz, 23 apr 2020.

  1. lekker bezig geweest Tom :thumbup:
    mistlampen en velgen zijn gaaf :rock:
    heb je de mistlampen nu ook vaker aan of staan ze geschakeld met je DRL?
     
    Wiz vindt dit leuk.
  2. Is nog gewoon met de schakelaar, maar ik heb ze nu wel bijna altijd aan ja :cool:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. #83 Kludrex, 11 apr 2023
    Laatst bewerkt: 11 apr 2023
    Dat 'pillared' moest ik wel even opzoeken haha, ik zoek dat even uit. Ze geven zelf ook aan dat de Redstuff blokken NIET voor track gebruik zijn, dus dat is niet zo raar... Slechter dan stock zal het niet zijn, wat dat betreft. Yellowstuff of Bluestuff zullen vast beter remmen op temperatuur, maar durf ik niet aan omdat de auto gelijk vanaf koud goed moet remmen en tracken doe ik niet met de auto.
     
  4. De volgende set aanpassingen is ook al weer achter de rug.
    Omdat ik binnenkort een tune wil gaan draaien leek het mij wel zo verstandig om alvast wat preventief onderhoud te verrichten.

    Zoals bekend willen de Ecoboost motoren intern vervuilen omdat ze met directe injectie werken. Na 150.000 km kan het geen kwaad om de kleppen te laten reinigen met walnutblasting.

    Voor:
    [​IMG]

    Na:
    [​IMG]

    Niet geheel onverwacht maar toch nog wel aardig vervuild. De betreffende monteur heeft ze ook wel eens smeriger gezien bij een lagere km-stand. Altijd euro 98 tanken en af en toe goed doortrappen lijkt dus wel te helpen. Nu zien ze er gelukkig weer uit als nieuw :D.

    De injectoren willen ook nog wel eens gaan lekken dus deze heb ik uit voorzorg ook direct maar laten vervangen. Helemaal praktisch omdat het inlaatspruitstuk er toch al af was voor voor de kleppen.
    [​IMG]
    Links nieuw, rechts oud. Ook behoorlijk aangekoekt.

    Voor deze ingreep liep de motor prima, ik kon er ook geen gekke dingen aan ontdekken. Na bovenstaande heb ik toch het gevoel dat hij wat rustiger/consistenter loopt, vooral duidelijk te merken bij stationair.

    Ik heb er bewust voor gekozen om geen catch can te installeren om toekomstige vervuiling tegen te gaan.
    Als ik kijk naar bovenstaande vervuiling na 150.000 km vind ik het persoonlijk meevallen, helemaal omdat het bijna niet merken was aan het lopen van de motor. Tevens introduceer je dan een extra punt waar het systeem op kan falen (leidingwerk + can waar ~2 bar druk op komt te staan). Ook moet je deze met enige regelmaat legen.

    Up next, accesport, tune en bougies. Wordt vervolgd.
     
    gerardTDCI, Tom91, Edgar Focus en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. die mistlampen vind ik schitterend:thumbs:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina