Is niet alleen bij Ford, mijn Peugoet 307 SW zou de optie ook moeten hebben maar na het activeren werden de sloten compleet gek, bleven open en op slot gaan, en als je de auto afsloot bleef hij heel lang proberen een soort dubbele vergendeling te gebruiken die er dus blijkbaar niet was. Heel snel terug laten zetten.
wss hebben ze dat veranderd dan want ik hoefde het niet te activeren destijds, 2x op slot klikken en double lock stond aan. heb het trouwens bij mijn MK3 nog niet geprobeerd of het daarop ook nog werkt.
Kan zomaar dat ford het niet meer in de huidige sloten heeft zitten het is een stukje mechanisch wat erbij hoort De kuga doet het ook niet
Het slotmechanisme moet anders zijn om double lock of superlock te kunnen gebruiken geloof ik. Hoe je dat kunt checken, geen idee. Waarschijnlijk op basis van je VIN of trial and error.
Zo kwam ik er achter idd. Activeren en proberen, zodoende weet ik dat het alarm werkt maar de double lock niet Heb zelf een MY2020, build in 2019. Misschien dat het hiervoor dus wel standaard in de auto zat. Greetz Emiel
Bij mij was de BdyCM stap niet nodig. Deze stond al aan. Ik zal eens kijken of ik de extra stap zal toevoegen aan de handleiding.
Ik adviseer je de hele topic goed door te lezen. De inbouw in dan misschien wel simpel alleen de activatie van de Sensoren is nog (bijna) niemand gelukt. Om deze reden ben ik er nog niet aan begonnen. Je moet geld investeren voor de hoorn en sensoren in het dak. Zolang de kans meer dan 95% is dat het niet gaat werken, besteed ik dat geld liever aan iets anders Het Alarm activeren zoals ik beschreven heb, is voor mij nu voldoende. De auto wordt bewaakt over de schakelaars. Dus deuren, achterklep maar ook de motorkap. Zodra deze ongeoorloofd geopend worden, zal je claxon een bult lawaai maken. In je Ford app krijg je tevens een melding als het alarm geactiveerd is.
Jammer genoeg werkt dat niet en is het zover ik weet ook niet te activeren. Zal wel een mooie extra toevoeging zijn. Denk dat het te maken heeft met de "Schakelaar" die in de handgreep zit. Vermoed dat deze maar een puls kan geven en geen ander signaal als je je vinger er langen op legt (zoals je de AB langer ingedrukt houd). Soms vergeet ik wel eens het dak dicht te doen en dan moet ik de auto weer op contact zetten of de sleutel uit de broek halen
Volgens mij hoef je dit niet met Forscan te doen maar kan je dit gewoon in de IPC zelf regelen. Dus met de knoppen op je stuur.
ik heb hem zo even niet bij de hand maar volgens mij is het een "time-out" optie in de BCM. Ik zou het zelf nog eens fijn vinden als de ruitenwissers helemaal teruggaan naar stand-0 als je toevallig de motor uitzet als ze halverwege je voorruit staan :-)
Dat zal lastig worden, want de spanning op de ruitewissermotor is weg op het moment dat je het contact uit zet
@Jayas dat is er idd niet. of je moet apart voeding naar toe gaan trekken. Rede is dat juist jouw nadeel/ frustratie puntje, juist het voordeel is voor monteur. Die kan dan de ruitenwissers vervangen. Dit is in het algemeen sommige auto's zitten ze onder de motorkap waardoor je ze niet omhoog kan doen. Enkele fabrikant heeft zelf nog een montage stand op zitten. Dat als je contact uit zet en keer aantikt ze naar midden van de ruit gaan om zo de ruitenwissers te vervangen
Bij mij kan ik per 1km/h harder of langzamer instellen in de cruise control. Dus ik neem aan dat dat dan ergens in forscan in te stellen is
Je kan idd bij 1 tik 1 km/h harder of zachter doen en bij ingedrukt houden 10 km/h. Is 1 van die 2 opties te wijzigen naar 5?