1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus 2000 ABS probleem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door pokeraar, 5 nov 2010.

  1. Hallo allemaal,

    ik heb een Focus stationwagon uit 2000 en nu blijft mijn ABS lampje
    en mijn Remlampje regelmatig branden. Met dit probleem ben ik bij de Ford garage geweest en is de ECU uitgelezen met de storingscode : c1267-ABS/TCS.
    De monteur melde dat de Module (ik denk ABS module) vervangen moest worden wat maar liefst
    rond de 1200/1500 euro gaat kosten
    Nu kom ik op internet toch enkele gelijke problemen tegen die uiteindelijk
    toch door middel van andere oplossingen zijn opgelost.

    Heeft iemand ervaring of enige kennis hiervan die mij hier wat meer of kunnen vertellen of een leuke besparende tip kunnen geven :)

    alvast bedankt
     
  2. Slechte wiellagers, defecte sensor, zelfs gare schokbrekers kunnen dit veroorzaken. De ABS pomp is wel het laatste waar ik aan denk.
     
  3. #3 HansK, 20 apr 2023
    Laatst bewerkt: 20 apr 2023
    Hier met mijn FoFo 2015 wagon 125Pk hetzelfde probleem. Lampjes ABS, ESP en handrem blijven continu branden. Resetten met Forscan helpt niet. Ook de dealer kreeg de lampjes niet weg. Bedrading gecontroleerd, sensoren idem. Dus ABS module defect is de conclusie. Niet op voorraad bij de dealer. duurt 3 dagen. Wel leenauto. Keurig allemaal maar schatting van de kosten € 1400,- De ABS module zou lastig te bereiken zijn en er moet worden geprogrammeerd. Ook de beide sleutels moeten opnieuw worden geprogrammeerd. Auto heeft 134000 km probleemloos gereden. Toch wel balen. Iemand hier ook zo'n ervaring?
     
  4. Ik zou toch even een second opinion gaan vragen bij een andere garage. en mocht ie 't toch wel zijn, kan die niet gerepareerd worden?
     
  5. Wouw eerst al reageren op de eerste topic, tot ik zag dat het 2010 was.
    In geval van HansK, niet te zeggen ivm we geen storingcode hebben. dus kunnen we vandaaruit ook niet veel helpen.
    Als dealer diagnose heeft gedaan, dan zal het wel goed zitten.
    Andere oplossingen zullen er ook zijn. ABS van de sloop. maar wil je dat wel.
    Op deze manier kan ik alleen zeggen,. heb ervaring mee met abs pomp vervangen. Echter uit 10jaar kan ik ze op 1 hand tellen hoeveel er vervangen zijn.
     
  6. Ja ik heb hier nogal gezocht naar mede slachtoffers. Dat zijn er dus niet veel terwijl de klachten over ABS lampjes vrij veel voorkomen. Ik denk dat we hier kunnen spreken over domme pech. Dat verklaart waarschijnlijk het fenomeen dat de dealer zo'n ABS module niet op voorraad heeft.
     
  7. Bij mijn fofo1 was het roest en vervuiling op het 'tandwiel' wat de pulsen genereerd, was links voor.
    Boeltje schoon gemaakt en is niet meer terug geweest.
    Geconstateerd door inspectie via gat van abs sensor.
     
  8. Nou als ik zie wat er allemaal bij komt kijken dan denk ik dat ik dat niet voor elkaar krijg als amateur. Uit nemen en inbouwen van de ABS module is al vrij lastig maar te doen, vervolgens remolie bijvullen en ontluchten met de spullen die ik niet heb en dan de beide sleutels programmeren met software die ik ook niet heb. Ik moet alles buiten doen en met dit weer is dat geen optie. De sensoren controleren is ook nog te doen, kabels controleren idem hoewel onder de auto kruipen zonder brug is voor mij geen optie. Op internet lees ik dat een ABS module gemiddeld zo'n 200.000 km meegaat of 10 jaar. Prijs van de module +/- € 300,- voor een gereviseerde. Ford OEM $ 650,-- Het meeste geld gaat dus in het arbeidsloon zitten. In mijn geval pech maar helaas.
     

Deel Deze Pagina