1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

60.000 onderhoud MK4 Wagon

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Pimpampet, 13 okt 2022.

  1. Top. Wat was je kwijt voor de beurt en hebben ze nog aandachtspunten gevonden? Bij mij enkel dat de remschijven achter wat ongelijk aan het slijten waren ,dus die zijn gedemonteerd en gereinigd. Verder niks bijzonders.
     
    collusion vindt dit leuk.
  2. Eindfactuur van de Ford dealer was 905 euro.

    Apk (geen punten) + 60k beurt incl remolie en olie verversen.
    Nieuwe bougies en pollenfilter. Brandstofsysteemreiniger toegepast.
    Luchtfilter hoefde nie is een mountune inlegfilter.
    Software update wilde ik nie

    En ik heb voor 262 euro mijn winterbanden laten voorzien van nieuwe tpms sensoren. Die komen nog van de mk3 af dus die moesten vervangen worden.

    Aandachtspunt waren de remschijven en blokken voor. Die moeten over 15k gecontroleerd/vervangen worden. Die halen de volgende beurt niet aldus de monteur in het videocheckfilmpje [emoji1303] achter waren voor nu prima die komen bij de 80k beurt waarschijnlijk erbij.

    Zonder de sensoren een kleine 700 voor apk en beurt vond het wel aardig aan de prijs maar goed.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. Onlangs mijn mk4 1.0 een 4jaar/60.000 beurt +APK laten geven bij van Mossel Breda, geen bijzonderheden, €598,- Een hoop geld voor een beurtje, maar ook weer 2 jaar Ford Assistance.
     
    collusion vindt dit leuk.
  4. Owja idd ook de ford assistance gold erbij ja [emoji1303]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  5. Ah zo'n 600 dus, check.
    Eerder ook al gelezen dat je bij een beurt bijv. het interieurfilter van de beurt/factuur af kan laten halen als je het zelf doet. Enig idee wat dit nog zou schelen? Doe dit altijd zelf ivm hooikoorts (/carbon filter).

    Ik was laatst 440 kwijt voor diezelfde 60k beurt bij een onafhankelijke goede garage, incl. dezelfde olie als Ford gebruikt + remmen achter reinigen.

    Volgende keer pak ik de beurt ook maar bij Ford ivm die ford assistance.
     
  6. Hoe zit het met het airco onderhoud?

    Bij de MK3 moest dit ook na 4 jaar gebeuren?
     
  7. Zal niet veel anders zijn. Een officieel schema is er volgens mij niet maar na 4 of 5 jaar kan een keer bijvullen geen kwaad denk ik.
     
  8. Nee idd en ja kan bijv een keer airco onderhoud laten doen door hem schoon te laten maken. Hier hebben ze soms ook aanbiedingen van. Schone airco is een “gezondere” airco


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. om dan 200 extra te betalen bij de dealer voor de "gratis" FA :confused:
    kun je beter een ANWB wegenwacht abonnement afsluiten, is goedkoper en uitgebreider. ;)
     
    Edgar Focus en Bramzel vinden dit leuk.
  10. Ben ik niet met je eens Gerard. Ik zou voor wegenwacht Europa standaard 14,60 per maand betalen, dus 171,60 per jaar. Mijn focus moet elke 30.000 km een beurt hebben of in ons geval elke 2 jaar (wat als eerste komt). FA gold die 'gratis' bij en onderhoudsbeurt zit, is 2 jaar of 30.000 km geldig. 2 jaar wegenwacht zou mij dus 343,20 kosten, terwijl ik nu t.o.v. een universele garage 160 euro meer kwijt ben. Natuurlijk is de FA niet gratis, dat begrijpen we allemaal wel, maar in mijn geval is het toch dik 180 euro voordeliger om 'm via Ford te laten onderhouden.
     
  11. ik begrijp jouw standpunt.
    er is mij wel eens verteld dat de ANWB alle meldingen van FA automatisch afslepen is naar de garage, en de ANWB eerst een oplossing zoekt.
    stel je accu is dood, jij betaald een nieuwe accu mét arbeidsloon en ik zou alleen de accu betalen.
    lood om oud ijzer zeggen we dan :D
     
  12. Onlangs met mijn Transit met een lege accu gestaan, maar gewoon netjes opgestart en gecheckt of alles in orde was qua laadspanning/stroom door de ANWB via FA. Verder gelukkig geen ervaring mee, maar het zal toch wel iets meer zijn dan een afsleep abonnement?
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. Ik heb afgelopen week 570 betaald voor de 60k beurt. En dan ook weer netjes FA erbij.
    Ik doe het al jaren bij de dealer. Kost het meer?…. Weet ik niet.
    Als ik het voordeel van FA ga halen bij de ANWB dan kost het onderhoud bij de universeel garage wellicht meer onder aan de steep.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. dat weet ik ook niet.
    toen ik de MK2,5 in onderhoud had bij de dealer kreeg ik wel korting omdat ik geen FA hoefde omdat ik lid ben van de ANWB :shrug:
     
  15. maar hoe dan ook, ik zou FA zeker overwegen als ik een nieuwe auto zou kopen en mijn ANWB abbenoment opzeggen.
     
    collusion vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina