Goedeavond heren, Mijn focus sw 2016 heeft niet altijd dezelfde druk bij het op laten komen van de koppeling. Ene keer pakt hij eerder op dan de andere keer, dus zodra deze ingedrukt is en bij het op laten komen. Het pedaal komt gewoon verder goed terug omhoog. 1.0 ecoboost 100pk 2016 SW. Ideeën?
Ja iemand de koppeling in laten trappen dan de nippel iets open draaien tot er vloeistof uitkomt eerst nippel dicht dan pendaal weer los en zorgen dat het rempotje gevult blijft.
Net als je remmen ontluchten dus, er bestaan overigens apparaatjes die druk op je remvloeistofreservoir kunnen zetten voor je, tenmionste, vroeger wel. Geen idee of die nog verkocht worden. Op 12V en zelfs op luchtdruk via ventiel van je reservewiel
dat is dit apparaat met je reservewiel zet je druk op het rempotje. https://www.amazon.nl/CCLIFE-automa...tluchtingsapparaat-hydraulische/dp/B08GC7473V
Ik vind die ontluchtings potjes/pompjes leuk. Maar werkt niet feilloos. Check olie level, beetje bij gieten. Met 2 man, 1 pompen 5 keer, ingedrukt houden na 5de keer. Roepen "vast!" Persoon bij de nippel van het druk lager, draai nippel open, komt olie en/of lucht uit. Dicht draaien. Roepen "dicht!" Herhaal 2 a 3 keer. Olie bij vullen.
Hoe komt er opeens lucht in dit gesloten systeem? Ontluchten is leuk maar er kan beter naar de oorzaak van de lucht in het systeem gezocht worden.
Ik ga het ontluchten eens proberen. Benieuwd of dat helpt. De remvloeistof is goed gevuld. Let op, dit gebeurt alleen met slippende koppeling, normaal rijden geen last.
Het lijkt dat erop dat het niet weg is. Ik denk dat ik het zal laten tot het wellicht een keer begeeft. Weet iemand tegen welke kosten ik op kijk als de koppelingsplaten, drukgroep enz.. vervangen moeten worden?
Heb van alles voorbij zien komen . Basisregel is volgens mij dat je eerst gaat kijken of je vrije speling hebt op je pedaal . Het koppelingspedaal heeft een eigen bedieningscilinder. Deze dient ten alle tijden in ruststand terug te komen. Dit is om te zorgen dat het aanwezige compensatie gaatje een eventueel vloeistof tekort (tengevolge van slijtage)kan aanvullen. Mogelijk dat bij jou dit niet altijd gebeurt (door vervuiling onwaarschijnlijk bij die leeftijd)door een te krappe of geen vrije slag.
Koppeling vrije slag/speling kan je direct aan je pedaal controleren met de hand. Geeft t beste gevoel. Gewoon even indrukken . Is slechts een paar mm.
De koppeling werk zoals die hoort. Alleen zodra je onder het rijden met een slippende koppeling moet rijden om wat voor reden dan ook dan is de druk anders. Is de koppeling heel kort van slag.