1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Brandstofdrukregelaar

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door techline, 18 okt 2022.

  1. Hallo allemaal.
    Mijn Ford focus met de 1.0 EcoBoost, 3 cilinder uit 2014 start steeds slechter. Vorige week carbon cleaning laten doen wat dus niets uithaalde. Na het uitlezen krijg ik P0090 melding wat verwijst naar de brandstofdrukregelaar. Kan ik die zelf vervangen en zoja waar zit deze regelaar ?

    M.vr.gr. Gerrit
     
  2. Bij de 1.0 ECOboost wordt de brandstofdruk geregeld door een magneetklep in de hogedruk brandstofpomp. De opbrengst/druk wordt door d.m.v. de magneetklep vanuit de PCM met een PWM signaal aangestuurd.

    Het komt nog weleens voor dat de magneetklep defect raakt met een te lage brandstofdruk tot gevolg. Slecht starten is hier een bekend voorbeeld van.

    Gezien de magneetklep volledig geïntegreerd is in de hogedruk brandstofpomp is het geen vervangbaar onderdeel. Indien de magneetklep defect is zal de gehele hogedruk brandstofpomp en de hogedrukleiding moeten worden vervangen.
     
  3. Ik heb vandaag de brandstofpomp vervangen, start nu normaal, ff paar dagen proberen en hopen dat het is opgelost
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Het probleem is opgelost, het had helemaal niks met het brandstofsysteem te maken, het bleek de accu te zijn. 11.7 volt.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. Dus een hoop werk voor niets gedaan.
    Kun je nagaan hoeveel invloed een slechte accu heeft.....
     
  6. En, het bijkomende "voordeel", het start stop-systeem werkt ook weer
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Slechte accu's hebben bij moderne auto's de potentie om heel veel wazige problemen te veroorzaken. Bij wazige problemen kan je tegenwoordig beter eerst beginnen bij de accu en het laadsysteem inclusief massaverbindingen.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. Dat blijkt ook uit dit verhaal weer inderdaad.
     

Deel Deze Pagina