Al het carbon in het interieur heeft 0 functie, alleen die pookknop ligt wat lekkerder in de hand en is wat zwaarder dan het standaard ding. Gisteren ook de Airtec short shifter gemonteerd, nu voelt het echt weer allemaal heel vertrouwt aan. Al blijft het toch een K klusje die shifter vervangen .. Verder onderweg: -15mm spacers van Eibach -20mm verlaging van ST Suspensions (130 euro nieuw uit Duitsland) -Cobb Accessport (gebruikt, want nieuw zijn ze niet te betalen) Ik ga weer voor een Stratified tune, dan heb ik de mogelijkheid om o.a. het volgende in te laten stellen: -Uitlaatklep altijd open -Anti diefstal -Launch control altijd beschikbaar -Start stop uit Ben benieuwd wat die dan voor vermogen zal hebben, zie ze Stage 1 (dus alleen luchtfilter en remap) her en der de 400 PK / 550 NM aantikken
Die had Ford er gewoon standaard in moeten plaatsen. Ligt echt 100 keer beter in de hand dan de OEM pookknop
Dikke bak! Geniet er straks van! Benieuwd naar alle komende upgrades! Die short shifters zijn altijd een irritante klus. Bij mijn ST zat er een op, maar die heb ik er zelf weer afgehaald. Altijd een klusje wat meer tijd kost dan je verwacht.
In de UK is deze Blue and Black edition al voorzien van de nodige carbon goodies maar helaas op het vaste land weer niet. Maar inderdaad, mooie knop, had hem op de ST ook
Gaaf man! Je had in die vorige ook die accessport toch? Wat kun je er allemaal mee doen, boost iets verhogen en div. Sensoren bekijken etc? Heb al zitten kijken maar die dingen zijn nogal prijzig. Grappig trouwens. Ik heb de R-331-FD Veel rijplezier gewenst! Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Dat is ook toevallig! Een accessport is eigenlijk 3 dingen in 1: -Handheld om te loggen, en tunes te uploaden -een licentie om te tunen -komt met gratis tunes Nu heb ik die gratis tunes niet gebruikt, ik gebruik tunes van Stratified. Met een Accessport blijf je zelf baas van de ecu / auto. Je kan zelf beslissen wat en wanneer je flasht. Dat kan normaliter niet als je naar een tuner gaat. Dmv een Stratified tune krijg je op een ST de opties -map switching onder het rijden (bijvoorbeeld euro 95/98/eco /low boost etc -anti diefstal (auto start niet, voor mij de voornaamste reden om zsm een accessport te kopen) -launch control -start stop uit (bij facelift) -pops and bangs -etc Op een RS komt daar bij : -Uitlaat klep altijd open Het is een prijzig apparaat, en de RS versie is ook nog eens 200 euro duurder dan de ST versie. Ik heb mijne gebruikt gekocht om de kosten flink te drukken. Mocht je gebruikt kopen. Zorg ervoor dat de accessport dan niet meer aan de auto van de vorige eigenaar is gekoppeld, anders komt er zo een paar honderd euro bij om dat te herstellen.
Hoe werkt die anti-diefstal feature van de Accessport? Dat je dan het apparaat eraan gekoppeld moet hebben om de auto starten?
Nee, is een bepaalde instelling. De accessport zelf heb je na het flashen (en loggen voor de zekerheid) eigenlijk nooit meer nodig. Nee, geen idee. Daar is het me ook niet om te doen, auto is snel zat
Oké. Nu nog in de gaten houden als er wat voorbij komt. Jij zult voornamelijk op ebay etc kijken zeker? Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
ST is mij heel goed bevallen op de ST en het wordt gemaakt door KW wat ook goed is. Daarbij kon ik het voor de prijs niet laten liggen
Daar hoef je met een RS niet echt heel veel moeite voor te doen, kan ik uit ervaring zeggen. De dag van aanschaf kreeg ik de RS met een volle tank mee, maar ik stond aan het eind van de middag al weer bij het tankstation om hem vol te gooien
Geeneens, nu 130 km gereden, kwart tank. Hij loopt net zo (on)zuinig als mijn ST deed, net geen 1 op 10
Mijn vakantie gemiddelde over de afgelopen twee weken. Je hoeft ook geen beter verbruik te verwachten. 2000 km snelweg.