Wat een sprintrace op het eind! Saintz reed echt veel beter dan Charles, die een beetje gefrustreerd rond reed. Checco prima op de 2e plek. Mercedes lijkt weer aan te sluiten. Max goede damage control, mede dankzij de rare strategie bij Charles. Maar het belangrijkste, geen ernstige gewonden na de crash! Wederom deed de Halo waarvoor ie bedoeld is, zelfs 2x op 1 dag!
mooie race, echt genoten zoals die auto in het hek 'gegooid' werd was echt schrikken. zo zie je maar weer dat soms onzinnige aanpassingen levens kunnen redden en de sport een tikkeltje veiliger maken.
Het was weer een pareltje, vooral die strijd na de safetycar op het einde. Helemaal te gek! Wel maken ze er weer een mooi potje van bij Ferrari, ze hadden gewoon kunnen winnen met Leclerc en maximaal kunnen profiteren van Max z'n pech, maar in plaats daarvan laten ze hem doorrijden. Sainz z'n voordeel uiteindelijk, maar tactisch weer klassieke Italiaanse chaos...
Mooie race van Frankrijk gezien. Genoeg spanning, jammer voor leclerc. Had graag gezien of max hem de baas kon op de baan. Maar dat zullen we nooit weten. Op naar Hongarije.. ik denk dat Red Bull het daar moeilijk gaat krijgen.
Inderdaad zonde dat Leclerc z’n wagen in de banden parkeerde, op deze manier is het kampioenschap wel een beetje bekeken. Zonder materiaal pech eindigt Verstappen steevast op het podium, meestal op het hoogste treetje. Hoop evengoed dat Leclerc z’n koppie erbij blijft houden en ons nog mag trakteren op een paar mooie gevechten met Verstappen! Want in tegenstelling tot de duels vorig jaar met Hamilton, lijken die met Leclerc een stuk sympathieker. Hard maar fair.
Het ligt meer aan het team Ferrari dan aan Leclerc zelf denk ik. Leclerc had net even iets eerder naar binnen gemoeten (op zijn advies of op team advies). Zijn voorband was al behoorlijk afgeschreven en dan toch volgas doorgaan. Leclerc had die curbe ook niet moeten pakken uiteraard. De snelheid heeft die Ferrari wel, de pace vind ik ook helemaal niet slecht van Leclerc. Nu de betrouwbaarheid, rust en strategie nog! Ik vind het wel gaaf dat Mercedes ook weer vooraan meedoet. Hamilton laat echt wel zien dat hij geen pannenkoek is en echt wel kan rijden. Niet voor niets 7-voudig wereldkampioen.
Wat Ferrari betreft: helemaal mee eens hoor! Wat Mercedes betreft: die deden zondag een soort van mee omdat de ene Ferrari er van af ging en de andere achteraan moest starten. Maar ze zitten tussen MacLaren/Alpine en Ferrari/RedBull in, best of the rest. Checo zat te tukken, maar Max reed erg gemakkelijk weg bij Lewis. Dan kunnen ze over de boordradio na afloop van de race wel mooie woorden uitstorten met Toto voor de bühne, maar ze lopen gewoon een seconde per ronde achter op de top, en da’s ronduit zorgelijk. Ik had ze er liever écht vooraan bij gezien, maar vooralsnog zullen de de kruimels moeten mee pikken die Ferrari en RedBull morsen. Dat doen ze wel dusdanig consistent, dat ze in dit tempo nog serieus zicht hebben op de tweede plek in het constructeurskampioenschap. Zowel Hamilton als Russel presteren maximaal met die wagen, en da’s ook een verdienste.
Leclerc en Ferrari laten helaas zien nog niet klaar te zijn voor de titel. Teveel fouten, zowel op de pitmuur als op de baan. Alleen snel zijn is niet genoeg, ook de rest moet kloppen. Hopelijk doen ze dit jaar de nodige ervaring op zodat ze volgend jaar beter kunnen meevechten.
Neem de bandenwissel van Saintz…. Vollop aan het inhalen ‘stay out stay out’. Oo het moment dat ie een podiumplek kan pakken; ‘ box box’….. Ik zeg gekscherend tijdens elke race; Ferrari verkloot het altijd wel een keer. Je kan er op wachten…. Zo jammer. Ik zie graag de strijd ook al ben ik voor Max. Mercedes lijkt aan te haken, dus hoop ik op meer strijd. Nu McLaren nog erbij
Vertraging klopt, maar hij was de hele tijd al veel sneller op de mediums en was vol aan het inhalen. Het loopt niet echt lekker daar
ferrari is op de rechts stuk sneller ivm goeie tractie uit bochten kunnen vinden. maar tactiek en rest vallen ze door de mand. mercedes, ja daar ben ik nog nie zeker van. probleem met ze is dat ze er alleen bij zaten ivm safteycar anders was gat velen malen groter Geloof goed dat leclerc niet direct schuldige is van uitstapje in bandenstapel. dit ivm oostenrijk al gaspedaal issue deels naar boven kwam. sainz moest hoe dan ook naar binnen, de race met die banden uitrijden zou te lang zijn. Dan kun je beter te vroeg gaan zodat je met nieuwere banden andere nog in kan halen. vandaar naar binnen gaan geen verkeerde keuze was. Als hij perez had ingehaald en weg reed ja dan kun je met pitstop voor andere terecht komen. door de lange pitstraat niet makkelijk. zoals ik elders las. als max elke race 2des wordt en snelste race ronde heeft. dan komt leclerc nog 2 punten te kort. voor elke race die max wint nu hoeft hij race niet met leclerc tot de tand toe te verdedigen. hoe dan ook red bull moet ook keer nieuwe spullen pakken dit seizoen einde waardoor ze van achter moeten beginnen. alleen is de gok waar ga je dit doen waar je het minst nadeel van hebt/