1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST Stage 3

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Bambieeee, 29 dec 2018.

  1. Alleen voor de andere haardroger of nog meer upgrades? Heel benieuwd naar het resultaat
     
  2. Nieuwe turbo
    Intercooler Boost pipes
    Airtec airintake
    Quaife lsd
    Focus RS koppeling
    Bougies

    Valt wel mee hoeveel het is. Ik ben ook heel benieuwd!
     
    Henry-ST en Thieske vinden dit leuk.
  3. En het werk is begonnen....
    [​IMG]
     
    Kludrex, M.Blaak, Henry-ST en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Nice, success!!!!!!!Hou je ons op de hoogte, volledige foto en video how-to, Haynes manual en natuurlijk rollenbak uitdraaien :mrgreen:.
     
    Bambieeee vindt dit leuk.
  5. Goed bezig! Ik neem aan dat je ook koudere bougies hebt genomen. De gap hiervan staat vaak te groot afgesteld, ook omdat Ford zelf een grotere gap aanhoudt. Meerdere tuners adviseren deze af te stellen naar 0.025 – 0.026″ (0,635 - 0,66 mm). Hier loopt de motor echt veel beter mee. Ford zelf zegt van 0,7 - 0,8 mm. Misschien wist je dit al, maar toch... zie hieronder. Ikzelf heb Denso ITV22's afgesteld op 0,65 mm btw.

    https://www.stratifiedauto.com/blog/spark-plug-tech/

    Succes met inbouwen!
     
    Thieske en Bambieeee vinden dit leuk.
  6. Uiteraard! Heb bij Mebu deze besteld: https://autosportmebu.nl/product/denso-ford-focus-mk1-rs-focus-mk3-rs-st-bougie-iridium-power/

    En voor de duidelijkheid, alles wordt ingebouwd bij Mebu, ben helaas niet zo handig om dat allemaal zelf te doen. Was het maar zo'n feest haha
     
    Kludrex, Edgar Focus en M.Blaak vinden dit leuk.
  7. Dat zijn dezelfde die ik heb, ITV22. Out of the box zijn ze vaak niet goed gegapped, vandaar dat ik het zeg.
    Is dat de prijs voor 1 bougie of 4? Als het voor alle 4 is, is het wel erg goedkoop. Dingen kosten normaal zo'n 12 euro per stuk... Mebu kennende zal het wel per stuk zijn...

    https://www.auto-onderdelen24.nl/denso/1666556
     
  8. Inbouw is klaar, nu nog een weekje geduld hebben voor de afstelling:D
    [​IMG]
     
    John_mk2_RS, JanG81, gerardTDCI en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Op naar 350 pk :)
     
    Thieske en Bambieeee vinden dit leuk.
  10. En gistermiddag was het eindelijk zover, de auto was klaar en ik mocht weer lekke op en neer rijden naar Nootdorp. 2 weken in een Ford Transit Connect rijden is leuk, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een Focus. Gelijk even een rondje gereden en ja, je merkt goed dat de turbo eerder oppakt en ‘iets’ sneller is. RS-koppeling was ook even wennen, zowaar de auto af laten slaan…. Sper moet ik nog even goed testen, voor mijn gevoel is het te merken, maar heb nog niet echt lopen hoeken.


    Hetgeen waar ik het meest over zat te twijfelen was de open luchtinlaat, ben toch meer van uitlaatgeluid. Maar na nu ongeveer 100 km er mee gereden te hebben ben ik eraan gewend en moet zeggen, het heeft wel wat leuks!

    Na de motor goed warm gereden te hebben een aantal keer even goed doorgehaald, dan merk je toch wel dat er veel meer pit in zit en de snelheden al heel snel bij de 200 komen.



    Maar nu waar natuurlijk iedereen wil weten, het resultaat….
    [​IMG]



    Zoals af te lezen, 340 pk en 530 nm. Hier blijkt dus ook maar weer dat elke bank verschillend is want bij een bepaalde tuner in Amersfoort zat ik op 540 nm zonder aanpassingen. Hier is het natuurlijk de vraag hoe de bank daar is afgesteld.

    Het is natuurlijk mogelijk om er nog meer uit te halen, maar aangezien ik dagelijks in de auto rij, vind ik dit ook wel goed. Motor blijft betrouwbaar en qua rijeigenschappen is het geen dag en nacht verschil met hoe het eerst was.


    Ik ben er zeer tevreden over en het is weer een genot om in het rode monster te mogen rijden!
     
    John_mk2_RS, Tom91, gerardTDCI en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Nice! Merk je niet dat torque steer verminderd is als je hem plankt?
     
  12. Gaaf! Dat knikje in je vermogen bij 2500 rpm, is dat normaal?
     
  13. Dat is wel heel erg mooi, geniet er lekker van
     
  14. lekker hoor, die waardes :rock:
     
  15. Ik merk inderdaad wel dat de torquesteer afgenomen is, het zal met het vermogen op de voorbandjes altijd aanwezig blijven, maar je merkt goed dat de auto het vermogen beter kwijt kan.

    Als ik andere dyno resultaten kijken is dat een normaal iets. Ik vroeg het ook en mij werd verteld dat de turbo dan opspoelt, even los laat en daarna vervolgens weer opspoelt(?) Merk in ieder geval met rijden er vrij weinig tot niets van!
     
    Wilko, M.Blaak en Frank Focus vinden dit leuk.
  16. En bij deze nog wat foto's van Mebu:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    John_mk2_RS, JanG81, WauW*TeR en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Wat een dik apparaat zeg! Hele gave upgrades allemaal.
    Zal idd wel genieten zijn?
     
  18. Genieten met een grote G. Ligt dankzij de sper nu echt als een blok op de weg. En doortrekken naar 280 km/h gebeurt ook zonder moeite:D
     
    Tom91, Henry-ST, Edgar Focus en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Heerlijk die upgrades en ook visueel aantrekkelijk. Geniet er van
     

Deel Deze Pagina