Misschien is dit wat voor je. Ford 1.0 ecoboost motoren m1da m2da revisie € 1.450,00 https://link.marktplaats.nl/m166542...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Tja dat zou betekenen dat je een auto met zeg 180.000 op de teller ook niet meer in moet ruilen of verkopen, Je weet ook dat er dan onkosten aan beginnen te komen, zoals koppeling,remschijven , olie verbruik en wat al niet meer aan lagers en rubbers
Er is een verschil tussen het inruilen van een gebruikte auto en het inruilen van een auto met een probleem dat bekend is bij de verkoper.
Tsja, het blijft een naaistreek als je zo'n groot mankement bewust verzwijgt. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe zo ook een ander niet.
Ik bewonder je idealisme, maar is het niet een beetje naïef ? Ik vrees dat het dagelijkse praktijk is dat auto’s worden ingeruild omdat zich reparaties cq kosten aandienen. Een goed garagebedrijf zal de auto helemaal nalopen en de auto weer in goede conditie te koop aanbieden, maar in de ‘handel’ is er helaas veel kaf onder het koren …
Neem maar mee wat JW zei dat het drukverschil van cilinder 1 te groot is,dus cilinder of zuiger schade,je heb wel een klein voordeel met een revisie motor je had anders volgend jaar de distributie moeten vervangen kost ook gauw €1200.
Drukverschil vind ik minder spannend dan de cilinderlekrest waarde van 54%. Dat had minder dan 10% moeten zijn, liefst nog minder. De vraag is dan waar komt deze lek vandaan. Inlaat, uitlaat, carterpan. Geval van inlaat, kan vervuiling aanwezig zijn. Waardoor klep niet goed sluit. Uitlaat, stukje uit de klep. Beide gevallen zou nieuwe kleppen het fixen. Komt het via carter, dan kun je nog keer olie op zuiger doen, verbterd te compressie. Dan zijn de zuigerveren die niet goed afsluiten. Dan met periscoop kijken naar zuigerwand schade. Pas dan kun je meer zeggen. Alleen lees dat pas bij volgas hij onrustig wordt en haperend doortrekt. Dan vind ik druk van cil1 wel te goed om deze issue te hebben. De ene 1.8duratec die ook zo'n klacht had had 3x 8bar en 1x 4bar. Daar zaten dan ook krassen in zuigerwand van kantelende zuigers. Daar kwam oliepeilstok omhoog bij cilinderlektest
Begin nu maar eens met de motor te (laten) inspecteren met een endoscoop. Hieruit zal blijken of er wel of geen schade is aan de cilinderwand en/of zuigers.