.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door joost van bekkum, 29 apr 2022.

  1. #1 joost van bekkum, 29 apr 2022
    Laatst bewerkt: 27 jun 2022
    w
     
  2. Hallo Joost, ik heb geen idee. Maar wat ik niet begrijp is dat hij al inhoud voordat je hem liet chippen. Misschien was het beter geweest om eerst het probleem te vinden en dan pas te laten chippen.
     
    nctnico vindt dit leuk.
  3. #3 joost van bekkum, 29 apr 2022
    Laatst bewerkt: 27 jun 2022
    w
     
  4. Welkom Joost.

    Hebben we het hier over een 1.0 3 cilinder 125 PK?
     
  5. Als cilinder 1 inderdaad 0 bar compressie druk heeft dan kun je het wel schudden daar gaat een reiniging weinig aan veranderen

    er is een lektest gedaan , waar lekt de lucht naar toe ?
     
  6. Dan had de garage 'm niet meer laten rijden denk ik o. Denk dat ie cilinder 1 10 bar wilde schrijven. Dus die is wel minder, maargoed dat is ook weer begrijpelijk met dat lekkage percentage.
     
  7. #7 joost van bekkum, 29 apr 2022
    Laatst bewerkt: 27 jun 2022
    w
     
  8. #8 joost van bekkum, 29 apr 2022
    Laatst bewerkt: 27 jun 2022
    w
     
  9. Bij het meten van compressie is de stelregel dat een verschil in compressie van maximaal 10% tussen de cilinders onderling acceptabel is. Bij deze 10% wordt uitgegaan van de hoogst gemeten waarde.

    In dit geval is de hoogst gemeten waarde 12 Bar. De afwijking tussen de cilinders onderling zou dus maximaal 1,2 Bar mogen bedragen. In dit geval bedraagt het verschil 2 Bar wat dus neerkomt op een afwijking van zo'n 16,6%.

    Dit verschil is mijns inziens te groot en het is dan ook zeker aan te bevelen om verder onderzoek te doen naar de oorzaak van het verschil in compressie. Persoonlijk zou ik dan ook beginnen met het controleren van de cilinderwanden op schade met een endoscoop.
     
  10. #10 joost van bekkum, 29 apr 2022
    Laatst bewerkt: 27 jun 2022
    w
     
  11. Het enige wat werkt is een andere motor.
     
  12. #12 joost van bekkum, 29 apr 2022
    Laatst bewerkt: 27 jun 2022
    w
     
  13. In je eerste verhaal zeg je dat je het wel merkte voor de tuning. Ik zou de tuning laten verwijderen. En ingesprek gaan met je garage houder waar je de focus hebt aangeschaft. Je hebt immers 6 maanden bovag garantie.
    Misschien kun je er iets mee.
     
  14. #14 joost van bekkum, 1 mei 2022
    Laatst bewerkt: 27 jun 2022
    w
     
  15. Dan hoef je na 9 maanden ook niet meer aan te kloppen. In topic start staat 5 maanden, volgens RDW rij je er 9 maanden mee rond tenzij je de auto niet hebt overgeschreven ;). Reden voor checken was om te kijken hoe lang de vorige persoon de auto heeft gehad, maar zo te zien heb jij hem direct na import op kenteken gekregen.

    Tuning ongedaan maken en proberen ergens in te ruilen is mogelijk goedkoper, hoewel de auto prijzen op moment alleen maar stijgen.
     
  16. #17 joost van bekkum, 1 mei 2022
    Laatst bewerkt: 27 jun 2022
    w
     
  17. En dan de volgende koper opzadelen met een probleem. Dat is ook niet erg netjes.
     
  18. Mijn Focus had bij de vorige eigenaar ook een motor die het koelslang probleem had,heb hem gekocht nadat er een andere motor ingebouwd was auto had 170000 km gelopen en motor die geplaatst is 18000 km en rijd al weer 2 jaar met veel plezier rond.
     
  19. #20 joost van bekkum, 1 mei 2022
    Laatst bewerkt: 27 jun 2022
    w
     

Deel Deze Pagina