Volgens mij zag ik hem ook en wat mij direct opviel is dat de mistlampen (als het mistlampen waren) aan de bovenkant van de zwarte happers in de bumper zaten. Zag er wat vreemd uit, dus lamp en daaronder groot stuk zwart.
Even mijn belevenissen van de afgelopen dagen, maar om al direct de samenvatting te geven: De Focus rijdt heerlijk!! Mijn ervaringen met de focus in zn algemeen: ik heb Focus gereden tussen 2011 en 2017 (1.6 Ecoboost, 182pk, handbak). Tussen 2017 en eind vorig jaar uitstapje naar ander merk (A4, 2l 190pk, 7-bak DSG). Was mn eerste automaat, maar wat reed dat heerlijk. Maar voor mij nooit meer een Audi: wat een uit de hoogte .... (sorry, mag geen scheldwoorden hier gebruiken) bij de garage. En wat een genot om weer terug te komen bij mn oude garage: weet gewoon nog na 5 jaar je naam nog als je de showroom binnen loopt. Over de focus: erg blij dat ik in september te horen kreeg dat de focus die ik op het oog had, niet meer besteld kon worden. Er zou een update komen, inclusief Sync4. Voor mij wel een belangrijke: geen gezeur met snoertjes etc. Wel even wachten, maar dat had ik er voor over. En aangezien ik wel gecharmeerd was van de automatische versnellingsbak, ook maar direct de powershift genomen. En die valt niet tegen. Is weliswaar geen DSG, maar in deze 1.0l 3-pitter doet ie het erg goed. En ook het geluid ben ik zeer tevreden over. De motor hoor ik bijna niet, maar wel een beetje het ronken van de uitlaat achter me: heerlijk!! ('t is niet voor niets een st-line ;-) ) Qua wegligging is het even overschakelen, maar voelt al bijna als vertrouwd. De zit is heerlijk, maar vond de stoelen uit mn Titanium uit 2011 toch net iets prettiger. Kan ook wennen zijn. Zicht is op 1 punt na goed. Alleen de linker stijl, gecombineerd met zicht linker achteruitkijk spiegel geven in mijn geval een iets te grote beperking in zicht. En dan Sync 4..... wat een uitgebreid systeem, zeker in combi met Android Auto. Bediening van klimaat gaat ook via het scherm, en dat is prima te doen. Positief is de "auto" functie. Deze heeft 3 standen qua intensiteit. Niet helemaal auto, maar merkte bij andere auto's dat je soms bij de "auto" stand de snelheid ventilator toch even iets anders zou willen. Prima oplossing. Navigatie van Ford erg prettig, ziet zelfs de actuele (inderdaad: actueel!) brandstofprijzen van de pomp die in je omgeving zijn. Je kunt er zelfs een overzicht van krijgen en naar toe navigeren. Ook hier een klein minpuntje: overzicht van files zijn niet erg overzichtelijk. Google Maps heeft dat beter voor elkaar. Tot slot: het is me nog niet gelukt om het geluid uit te zetten van de aanwijzingen die er langs komen. Nog even door met puzzelen dus ;-)
hoe bevalt trouwens de L (hybride) modus van de automaat? Rijd hij hierdoor ook echt een stuk zuiniger? En kan je nog steeds in sportstand hiermee rijden?