Mijn onlangs bij de dealer gekochte Focus is uit Duitsland geïmporteerd. Deze is nu anderhalf jaar oud. In de Ford Pass app wordt vermeld dat voor deze auto in Duitsland een 4-jarige garantie is afgesloten. Volgens de dealer geldt deze garantie ook in Nederland voor een opvolgende verkoper. Dat zou natuurlijk mooi zijn. Helaas zat het verzekeringscertificaat er niet meer bij. Ik heb echter ergens op internet gelezen dat iedere Ford-garage de garantietermijn kan opvragen in een online systeem en dat het certificaat dus in feite niet nodig is. Heeft iemand hier op het forum misschien ervaring mee?
An sich een logisch voorstel. Waar ik 'm heb gekocht, gaat ie echter niet meer terugkomen (meer dan 250km van mijn woonplaats). Dus dat heeft niet zo heel veel zin. Voordat ik 'm naar een andere garage breng, zou ik graag op voorhand willen weten of dit inderdaad klopt. Ben altijd graag voorbereid op een mogelijke discussie. Vandaar de vraag.
Normaal geen probleem. Toen ik onze geïmporteerde C-Max had aangemeld in de Ford app kwam direct de 5 jaar garantie tevoorschijn. Er zijn ook meerdere reparaties onder garantie uitgevoerd inclusief een waterpomp met distributieriem en multiriem.
FordPass downloaden, vin invoeren en dan kan je de garantie en onderhoud geschiedenis zien (mits dit bij een Ford dealer is gedaan).
Zoals ik in de openingspost beschreef, had ik dat al gedaan waardoor ik erachter kwam dat er 4 jaar garantie in Duitsland was afgesloten.
Alleen of een dealer blij van je wordt als je onder garantie de auto komt brengen, terwijl je ‘m elders hebt gekocht… en die de auto uit het buitenland hebben gehaald, dat mag je je afvragen.
Wat ik toen begreep van de Ford dealer is dat ze garantiewerk vergoed kregen door de importeur. Ze hebben zelf bij ons geïnitieerd dat de waterpomp inclusief distributieriem werd vervangen onder garantie. Geen gemopper, niets.
Neem toch aan dat hij de reparatie bij Ford kan declareren. Daarnaast gaat de auto daar in onderhoud. Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk