flinke rookpluim bij het starten 1.6 ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Peter Kuipers, 21 mei 2021.

  1. je kan beter Dutchguy zelf een pb sturen, de kans dat die deze post leest is klein..
     
  2. Of heeft hij al een PB gestuurd en wacht hij op een antwoord van @dutchguy?
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. zou kunnen maar zo lees ik het niet :shrug:

    ook omdat er in een ander topic gevraagd werd of het in Ommen was, dat had die dan al geweten neem ik aan.
     
  4. Naja Lars is een weekje op vakantie.
    @Peter Kuipers: beter stuur je hem zelf een PB mocht je dat niet gedaan hebben.
     
  5. Gooi hem dan meteen op de mp200 upgrade. Ja eigenlijk heb je dan een andere intercooler nodig op warme dagen of gewoon accepteren dat ie met warme dagen minder vermogen levert dan op koude dagen. Regelt de computer zelf namelijk.
     
  6. En waarom zou je ‘m dan op de MP200 zetten? Zodat ie niet optimaal is met een te kleine intercooler? Of omdat het wel stoer klinkt, hij staat op de MP200? Overigens de 1.6 ecoboost is al een heethoofd van zichzelf, voor meer dan die 182pk zou ik het persoonlijk niet alleen bij die intercooler laten. Een grotere/dikkere radiateur zou ook op mijn lijstje staan.

    Die 182pk is voor een stock 1.6 ecoboost motor meer dan prima. Als je dan benzine met een hoger octaan tankt, loopt ie ook richting de 195pk.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. Klopt mbt 98 tanken, maar waarom zou je het niet doen? Het is goedgekeurde software van Ford zelf. Dus binnen de marges die Ford zelf ook aanhoudt.

    Maar iedereen mag het zelf weten natuurlijk. Beter is grotere intercooler doen. Maar ik denk niet dat het zoveel kwaad kan.
     
  8. Goedgekeurde software in the UK, in NL niet. Niet dat er nog garantie op zit.
     
  9. Oh in NL niet, nou dan zal het wel niet goed zijn dan ;-)

    Was gewoon een suggestie dat hij ook voor de mp200 software kan kiezen. Meeste weten het niet dat het bestaat...
     
  10. Voor de C-Max heeft Mountune het MP200 pakket nooit geleverd. Voor de C-Max is er dus geen MP200 software beschikbaar.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  11. Dat zeg ik niet hè :cool:
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  12. Ok discussie klaar dus haha. Gewoon die 182 erop dan :-)
     
  13. Helaas het rook probleem is terug.... na ca. 2000km begon hij weer te roken bij de startup. Wel erg snel. Dat de turbo nu alweer stuk zou zijn lijk mij en de garage ook vreemd. Er is een revisie exemplaar op gekomen van Turbo Hoet.... Om een en ander uit te sluiten had de garage nu alleen een olie wissel gedaan. Het roken bleef 200km weg maar hij begint weeeeer te roken bij het starten. Meestal na een stukje snelweg rijden. Het is niet heel consequent en de ene keer meer dan de andere keer. Soms echt weer de hele straat blauw en stinken.

    We willen nu de carter ventilatie gaan bekijken. Als je de olie dop eraf draait blaast hij ook best wel veel. Of zijn het dan toch de klepseals....
    Ik begin de moed nu wel te verliezen. Ben bang dat deze auto toch echt gaat winnen. Maar er zit nu al zoveel geld in en zo kan ik hem niet verkopen. Ik wil ook niet iemand anders met deze ellende opzadelen.

    Suggesties zijn welkom.
     
  14. Sommige garages gebruiken per definitie geen revisie turbo's omdat het toch niet altijd probleemloos is.
    Carrec Techocenter bijvoorbeeld is daar een aantal jaren terug mee gestopt.

    "...Bedrijfsleider Paul Reijnierse en kwaliteitsmanager Joep Schuurman hebben die stap eensgezind gezet: “De turbo’s die we tot op heden gebruikten, reviseerden we niet zelf. We kochten ze in via bedrijven die gespecialiseerd zijn in het reviseren van deze specifieke onderdelen. Maar over de jaren is gebleken dat het onderdelen zijn met een te groot risico op (gevolg)schade. Als een turbo het begeeft op een motor die door ons tot in de puntjes is gereviseerd, is dat zonde en is de schade niet te overzien. De laatste jaren hadden we vaker twijfels over de kwaliteit van de gereviseerde turbo’s en dus hebben we besloten alleen nog maar nieuwe te plaatsen..."

    https://carrec-technocenter.nl/carrec-technocenter-b-v-wordt-service-point-turbo-direct/
     
  15. Kan ik niet zoveel mee. Turbo’s Hoet is meer dan een gerenomeerde naam.
    Op de MK2 1.6 tdci destijds ook een turbo van hen geplaatst, ding heeft meer dan 200.000 probleemloos gedraaid. En zal dat waarschijnlijk nog steeds doen, ware het niet dat het ding op export is gegaan en ik geen idee heb hoe het met de auto is of het ding zelfs nog rijdt. Volgens mij had @gerardTDCI ook een revisie turbo van Turbo’s Hoet gemonteerd op zijn MK2 en rijdt zijn zoon er nu nog mee rond.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. Het kan ook wel goed gaan maar het komt toch ook best wel eens voor dat het niet goed gaat.
    Ik weet ook niet wat het prijsverschil is tussen een revisie en een nieuwe turbo. Als dat verschil erg groot is dan snap ik de keuze voor revisie ook wel weer.
     
  17. klopt, alleen is die nu niet meer in ons bezit. :nocheer: volgens mij ook al geëxporteerd ook.
     

Deel Deze Pagina