de titel zegt het al, zijn er hier mensen die een 1.0 met standaard 125 pk hebben laten chiptunen ( bv Unlimited Tuning Amersfoort ) naar pakweg 140 pk MET een automaatbak ? ben benieuwd..... gr Cees
De Mk4? Volgens mij is hier al een vrij lang topic van. Weet zo even niet waar die staat.... Als je zoekt op mk4 en tuning krijg je een aardige waslijst.
ik heb inderdaad veel gezien over tuning in het algemeen, maar met een automaatbak eronder en dan gewoon 125 pk standaard, geen 182 of zo......
zal een 2018 of 2019 gaan worden, dus met nieuwe neusgedeelte en groot navigatiescherm ( een 150 pk 1.0 ecoboost in st line met automaat en station uitvoering staat hoger op het lijstje, maar is moeilijker te vinden onder de 20K )
Ik heb die van mij laten tunen, 1.0 125 automaat. Nu 145pk en 240Nm. Rijd geweldig, maar..... hij staat nu bij de dealer omdat hij niet meer in de achteruit wil, zie topic https://www.focusclub.nl/index.php?threads/automaat-wil-niet-achteruit.119253/ Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar vind het wel toevallig. Wat er aan de hand is, is nog niet duidelijk en hoop dat het meevalt. Ik ben hierom wel van plan om de tuning ongedaan te laten maken.
Hier zie je wat mogelijk is, bij een 1500cc met automaat wordt je koppel beperkt ivm de versnellingsbak. https://www.br-performance.nl/nl-nl...rd/1123-focus/10139-2018/10141-1-0t-ecoboost/
hmm.... best veel mogelijkheden om ietsjes meer pk én koppel te krijgen voor relatief weinig eurootjes..... maar we blijven nog steeds het internet afstruinen voor die ene focus die langs komt...
Ik heb een 1.0 ecoboost 125pk selectshift en een jaar geleden laten tunen naar 145pk, hij doet het super hierop. Ik ben tevreden
Die van mij is ook getuned. Qua rijden prima, het verbruik is daarentegen hoog. Bij constante snelheden tot 100km/h gaat het nog. Trap je het gas in, dan schiet het fors echt omhoog. Een beetje een indicatie: - bij cruise rond 100km/h is het verbruik zo'n 1:16 - Bij cruise rond 130km/h is het verbruik zo'n 1:11 - Met de caravan gemiddeld 1:7 Heb je een idee wat jou verbruik is? Ben wel benieuwd namelijk. Het is wel iets om in de overweging mee te nemen wil je gaan tunen.
dat heeft niks met tunen te maken, dat ligt aan je rechtervoet. het is logisch dat je verbruik flink omhoog gaat als je 130 rijdt.
Daarom reken ik gewoon met het gemiddelde verbruik over een groot aantal kilometers (1:9 bij 50K). Als ik dat eenmaal weet dan hoef ik me druk te maken over het verbruik bij 80, 100, 130, 200 of 250+ km/u. Dat is dan (gemakshalve) altijd hetzelfde
Heeft zeker wel met tuning te maken. Er zit verschil in het verbruik als je je rechtervoet op dezelfde wijze gebruikt bij een wel- en niet getunde auto.
Heb mijn MK4 1.0l 125pk automaat laten chippen Van 125pk 145pk (+20pk) Van170nM 240nM (+70nM) Volgens mij was dit 10 maanden geleden, nog geen problemen gehad. Bij EK performance Berkel.