Er zijn inderdaad veel fabrikanten van die achterwielnaven/lagers! En inderdaad de SKF naven zijn de beste nooit problemen achteraf mee gehad (met andere goedkope helaas wel, dus snel mee gestopt)! Let wel er zijn ook "nep" SKF naven in de omloop, dit zijn zo te zien gewoon originele SKG producten, maar bij nader inzien, blijken ze te zijn gemaakt in Indie, Polen of zo, valt vaak niet eens op, heb me er ook wel eens mee vergist helaas! Als je de naven bij de Ford dealer koopt krijg je de originele in de Ford verpakking, ook fabricaat SKF, helaas zijn die erg duur (ca. 300 euro)! Je kunt ze ook via internet sites kopen, maar betrouwbare leverancier vinden met de dealer kwaliteit is moeilijk! Maar een naaf van 50 euro per stuk zou ik niet kopen, dat kan gewoon niet voor die prijs zelfs niet als er SKF op staat, kijk altijd goed of er een land van productie of leverancier (niet SKF) op staat!
Lagers die ik heb gemonteerd komen van uit Duitsland. De originele lager die ik moest vervangen heeft net 70000 km gelopen voor mij is dat heel erg weinig voor een lager, ik heb een keer een lager vervangen bij een van mijn auto's en de meeste auto's van mij hebben meer als 2 ton gelopen zonder lager problemen
Vanmorgen de auto genomen maar de scherm van mijn radio bleef zwart radio speelde wel maar dat is dan ook alles, behalve de knop om de radio uit te zetten werkte geen enkel knop die ik indrukte, ook niet de knoppen aan het stuur. Ik heb de radio maar uitgezet en op de terugweg naar huis lichte het scherm weer op en ik kon alles weer bedienen, enkele dagen geleden heb ik dit ook gehad en was het euvel na een kwartier weer weg. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Hier een foto van de radio
Hey 2 Fast 4 U, Helaas heb ik dit met mijn TravelPilot FX precies zo ervaren. Ging dan weer een tijdje goed en dan weer haperen, zwart scherm, etc. Uiteindelijk resulteerde dit er bij mij in dat ie helemaal niks meer deed. ik heb ‘m to laten repareren waarbij er meerdere onderdelen zijn vervangen (een aantal ook uit voorzorg). Daarna deed de radio het weer vlekkeloos. Hoop dat ‘t bij jou wat anders is, mijn reparatie kostte 180 euro. Een volgende keer zou ik er een Android voor inbouwen, ipv te laten repareren.
Er is al veel geschreven over problemen met de travelpilot fx, als je bij de zoekfunctie deze zoekterm invoert vind je veel info. kort samengevat is de travelpilot heel gevoelig voor spanningswisselingen en gaat dan vaak stuk, laten repareren (door bijv KMS) of vervangen zijn dan de opties. Reken tegenwoordig op zeker 250€ reparatiekosten, in de topics die je zult vinden worden meerdere reparatie-adressen genoemd, ook in het zuiden van het land. let wel op dat de verlichting van de display op je dashboard niet blijft branden, bij een defecte travelpilot komt het systeem dan niet in rust en trekt je accu leeg, waardoor het van kwaad tot erger wordt.
Laatst een klein ingreep aan mijn bovenbeen gehad en er is bloed door het verband en mijn broek gesijpeld precies in het midden van de zitting van mijn stoel. Heeft iemand een idee voor een middeltje die ik kan gebruiken om die vlek [ovaal ± 4 x 3 cm] te verwijderen?
Meguiars APC+ (schuimt minder dan de normale) en een extractor. Zou dan wel meteen heel de stoel(en) doen om kleurverschil te voorkomen
Mijn overleden vader heeft eind jaren 50 gewerkt in de Ford fabriek in Detroit Michigan als machinebankwerker, toen ik laatst door wat spulletjes van hem had geneusd en ik vond deze Zippo aansteker die hij en zijn collega’s hadden gekregen in mei 1958 als beloning. Zelf heb ik later met een schoolreisje een rondleiding gehad in diezelfde Ford fabriek en wat mij het meeste is bijgebleven is dat Ford toentertijd zelf een hoogoven had waar het ijzererts werd verwerkt tot staal blokken die daarna werden gewalst tot plaatstaal. De aansteker werkt helaas niet maar ik denk met een nieuw vuursteentje en lont dat het weer zal werken
Superleuk ! Zippo’s zijn altijd weer aan de praat te krijgen, desnoods met een heel nieuw binnenwerk. Alle onderdelen zijn volgens mij nog te koop.