1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus - 1.0 EcoBoost Titanium km stand 188km

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Arnold82, 4 aug 2021.

  1. Ford Focus - 1.0 EcoBoost Titanium km stand 188km
    Mijn oog is gevallen op deze auto uit 2013.
    Is dit een betrouwbare auto?
    Wat zijn de punten om op te letten?


    Gr Arnold
     
  2. Sluitende en verifieerbare onderhoudshistorie is het belangrijkste.
     
  3. Ik neem voor het gemak aan dat je hier doelt op een Focus uit 2013 met een kilometerstand van 188K (188000) kilometer :mrgreen:

    Zo niet dan zou ik voorzichtig te werk gaan en controleren of de adverteerder te vertrouwen is. ;)
     
  4. Goed controleren waar deze auto is onderhouden. Als het bij de officiele dealer is kan je ervan uitgaan dat altijd de juiste olie is gebruikt.
    Van groot belang omdat de distributieriem bij de 1.0 driecilinder door de olie loopt en bij een verkeerde olie kans bestaat op oplossen van de riem.
     
  5. Na lang wikken en wegen: Ik zou de 1.0 ecoboost modellen laten staan; veel te gevoelig voor onderhoud en de riem vervangen kost een hoop geld. Deze motor is in de praktijk niet eens zuiniger dan de reguliere 1.6 van de Mk1 en Mk2 Focus als ik naar websites met werkelijke vebruikscijfers kijk.

    Mijn tip: Als je nu een auto op benzine koopt, koop een goede (echte) hybride met een Atkinson motor. Niet alleen zuiniger (=voordeliger) maar er gaan de komende jaren meer plaatsen komen waar je minstens een hybride aandrijving moet hebben om er te mogen rijden. In Frankrijk heb je op sommige plekken al rijbanen waar je niet mag rijden mits je met tenminste 2 mensen in de auto zit of minimaal een hybride aandrijving (bord of matrixbord met witte ruit). Dat gaat alleen maar meer en strenger worden, net als milieuzones waar je niet meer met een diesel mag komen.
     
  6. #7 DexterXL, 10 aug 2021
    Laatst bewerkt: 11 aug 2021
    @nctnico
    En dit is gebaseerd op??
    De kosten van het vervangen van de riem is natuurlijk optisch bedrog, tov andere auto's waarbij de riem veel eerder moet dan in dit geval
    de 200.000km, en ga anders eens kijken wat een ketting vervangen kost welke ook rond de 200.000km moet....uit eigen ervaring bij VAG:
    dik €600,-

    En deze motor niet zuinig?
    Dan heb ik zeker geluk

    P1000228a.jpg

    Oké...ik moet er dan wel eerlijk bij zeggen dat dit zeer veel woon-werk-woon ritjes zijn van 15km p/dag,
    dus zodra ik langere afstanden ga rijden, dan komt de 1:18 eerder in de buurt van de werkelijkheid.
    En ik heb 2x een 1.6i (Focus 2005 + Fiesta 2003) gehad, daar was ik al zeer blij als ik de 1:14 haalde
    dus het valt allemaal wel mee
    En gevoelig voor onderhoud? gewoon de juiste olie erin en je aan de intervallen van het onderhoud houden,
    maar dat is tegenwoordig met alle auto's zo....de "kwaliteit" valt en staat met de mate van onderhoud
     
  7. Als je bij VAG al 2 ton haalt met een ketting ;)
    De totale onderhoudskosten zullen inderdaad wel redelijk meevallen.
    Elke auto heeft zo weer zijn eigen dingen die duurder zijn en andere dingen die goedkoper zijn.
     
    DexterXL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina