1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuw, even voorstellen!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door RayBan, 23 apr 2021.

  1. Hey allemaal, Hierbij stel ik mijzelf even voor :)
    Ik ben Raymond uit Alphen aan den Rijn, nu al enkele jaren de eigenlijk naar een 2010 Ford Fiesta met aardig wat opties maar verder weinig vermogen om een vrachtauto in te halen:vingertje:.
    Ik ben al enige tijd aan het dagdromen en oriënteren om een nieuwe Ford Focus aan te schaffen.
    Mijn voorkeur gaat uit naar de MK4 1.5 ST line automaat in Desert Island Blue (wat een kleur zeg!)
    Maar sinds deze week ben ik gaan kijken op de Ford sites van onze oost- en zuiderburen en hier valt mij op dat er een behoorlijk verschil zit in aanschafprijs voor dezelfde uitvoeringen (dezelfde in de zin van 150PK in NL en 180 PK voor Duits of Belgisch, dus maximaal haalbare variant per land). ik weet inmiddels wel dat dit ligt omdat ons niet zo happig is op ''groot'' vervuilers (zo zit er tussen een ST3 MK4 zomaar €18.000 euro verschil met opties tussen NL en Duitse versies).

    De vraag die ik op dit moment dus heb is of het een aantrekkelijke optie is om een nieuwe ST line (eventueel zelfs een ST3) te kopen bij de buren i.p.v. in Nederland.
    Ik weet dat als men een auto (occasion) gaat importeren er kosten gemaakt worden door het bedrijf die dit voor mij zal regelen, evenals BPM kosten en kentekenverwerking.
    Weet iemand hier of deze kosten bijvoorbeeld fors oplopen als je een gloednieuwe auto wil importeren?

    Ik heb al veel artikelen op dit forum gelezen en het voelt wel als thuiskomen qua dagdromen als ik zie hoe iedereen hier dromen aan het verwezenlijken is haha.

    Ik zie de reacties ene eventuele tips zeer graag tegemoet!

    Groeten Raymond:thumbup:
     
  2. Een nieuwe auto uit het buitenland is niet per se voordeliger. JE kan dan beter een auto met minstens 1000 km en 6 maanden oud kopen in het buitenland en die importeren naar NL.
    Eentje die jonger is/minder gereden heeft wordt meestal nog gezien als nieuw en krijg je dus ook de BPM voor nieuw.

    Oh en welkom nauurlijk!!
     
  3. :welcome: Raymond

    snuffel eens rond op het forum en tik bij de zoekfunctie eens importeren of import in. Je komt een hoop te weten ;)
     
  4. Goeie keuze, ik rij zelf de 1.5 handgeschakeld. Ik vond de automaat te horterig om comfortabel mee te rijden. Mijn referentiekader was de DSG van VW en Mercedes. Ik sta momenteel nog op 150pk, maar volgens mij moet je softwarematig makkelijk naar 182pk kunnen zonder hardware aanpassingen. Ik kom geen vermogen tekort en denk dat het blok met 150pk wat langer meegaat, wellicht laat ik het zo.

    Een nieuwe importeren heeft zoals hierboven wordt gezegd geen nut. Onder een bepaald aantal KMs en leeftijd word de auto voor nieuw aangezien en moet je de volledige BPM aftikken. Om de te betalen BPM te berekenen gebruik ik voor een groffe schatting altijd de volgende site: https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/

    Zelf importeren is overigens prima te doen, het papierwerk stelt niet zo veel voor en als de auto zo goed als nieuw is, kijken ze bij de rdw-keuring alleen maar of de framenummer kloppen. Hou dan wel even rekening met fatsoenlijk vervoer van aankooppunt naar je woning (autoambulance is de enige rechtsgeldige optie). Voor de rit naar de rdw-keuring kan je een 1-dagskenteken aanvragen bij je verzekering.

    Succes met de zoektocht!
     
  5. Van harte welkom op het forum van de Focusclub.
    Zijn een aantal mensen hier op het forum die hun auto op Duitsland geïmporteerd hebben, die zullen je vast wel kunnen helpen.
     
  6. Welkom op het forum, en succes met de zoektocht! :clap:
     
  7. Hallo Raymond. Welkom:thumbup:
     
  8. Welkom en succes met je zoektocht naar een mooie :focus4:
     
  9. Hoi Raymond, welkom op het forum.
     
  10. Welkom Raymond op dit gezellige forum
     
  11. :welcome: Raymond op het gezelligste autoforum van NL
     
  12. Mag eigenlijk natuurijk geen reclame maken maar kijk eens bij MrWheelson.nl, die doet niets anders dan geimporteerde auto's leveren tegen een all-in prijs.
    Wordt ie thuis bezorgd ook nog en je hoeft zelf verder niets te doen, behalve betalen natuurlijk :mrgreen:.
     
  13. Hoi allemaal, bedankt voor alle welkomst berichten!
    Ook bedankt voor de tips qua importeren van een nieuwe auto, ik heb dit uitgerekend en deze kosten zijn niet echt aantrekkelijk op zijn minst gezegd haha, kan net zo goed een nieuwe in NL bestellen dan.
    Een optie zou nog kunnen zijn om een occasion in NL of België/Duitsland te zoeken, maar vind er maar een die precies alle opties en kleur heeft die je voorkeur genieten ;).
    De zoektocht gaat voort en ik zal hier zeker op terugkomen!
     
  14. Welkom, ik heb de mijne laten importeren.

    Model uit 2017 wat me onder de streep (inclusief kosten voor importeren, op naam zetten, transport) ruim 4K scheelde vergelijkbaar met wat hier in NL te koop is.
    Is toch geld.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. kost wat moeite maar is het zeker waard, heb het zelf ook gedaan.
    echter de TS zoekt een nieuwe en of dat wat uit gaat maken met importeren weet ik niet.
     
  16. Excuus, zat weer met een oog te lezen.
     

Deel Deze Pagina