Mijn ervaring is dat een turbo die een beetje liefde krijgt eigenlijk niet kapot gaat. In principe is er weinig tot niets dat aan een turbo kapot kan gaan, hotel de huidige turbo's met variabele geometrie toch iets storingsgevoeliger zijn. Belangrijk is dat een turbomotor netjes warm gereden wordt voordat het vermogen wordt aangesproken, en na gedane arbeid de kans krijgt om af te koelen.
Mijn auto moet volgende week naar de garage voor een grote beurt. Kunnen ze ook even naar de turbo kijken. Ik ben nu wel benieuwd naar de staat van de turbo. Ik zal de uitkomst hier posten Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Ben ook benieuwd. Hoor inderdaad niet vaak dat turbo's ermee kappen. Echter ben ik dat rateltje zat van de wastegate als ik mn gas los laat met rijden en de wastegate gaat open, dan hoor ik de speling.
1.6tdci oftwel dvt6ted4 bij psa groep. Record staat op 400m. Auto buiten gereden met nieuwe turbo en toen weer nieuwe erop gezet. Monteur was vergeten om te checken of er wel olie bij de turbo kwam. Dat was dus niet. Wastegate klep in de uitlaat. Die spelling is niet erg, geluid kan vervellend zijn. Alleen hoor ik het alleen als de motorkap open staat. Wel keer turbo voor vervangen dat wel haha
Mijn Focus heeft gisteren een grote beurt en een verse APK gehad. Geen problemen, ook niet met de turbo Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk