Hallo, Ik heb nu een jaar mijn prachtige Focus Mk3 wagon uit 2012 en ik wil graag mijn koelvloeistof reservoir en slangen vervangen naar het nieuwe type gezien er veel problemen zijn geweest. Nu zit ik op internet te zoeken, maar ook hier op het forum, maar kan nergens de nieuwe type slangen vinden (fase2)? Ik ben al wel binnen gelopen bij een ford dealer vandaag, maar dan moest ik een email sturen met de foto's en dan konden ze eventueel de boel bestellen. Ik heb 2 foto's toegevoegd van mijn huidige opstelling. Alvast bedankt voor jullie reacties. Overigens ga ik ervan uit dat dit wel ergens moet staan, maar na een uur zoeken heb ik het toch opgegeven. Groet, Martin
Hier is het door JW beschreven : https://www.focusclub.nl/index.php?threads/jws-focus-3-fase-1-champions-edition.97675/page-59 zie vooral post #1167
Bedankt Koen, Die heb ik ook gevonden. Ik kon alleen geen product nummers vinden van de slangen. Extra. Ik kwam net wat olie lekkage tegen en eerlijk gezegd weet ik niet precies waar dit vandaan komt. Kan het zijn dat het van de distributieriem kap kan komen? Ik heb foto's toegevoegd. Ik kan mij voorstellen die dit voor jullie ook zeer lastig is om het via foto's te constateren, maar wellicht is er iemand die het zelfde probleem heeft gehad op die plekken. Mvg, Martin
In mijn geval zat er een lek(je) in de kleppendeksel, maar het kan net zo goed ook de pakking zijn. Maar dan zou de olie lager moeten zitten.
Hallo martin Ik heb hetzelfde gehad ,wel in mindere mate dan jou. Ik heb alles goed schoon gemaakt met ontvetter, poetsdoeken en daarna met perslucht. Daarna het kleppendeksel gecontroleerd op haarscheurtjes.het kleppendeksel zag er goed uit maar zou ik wel even kontroleren. Nu 2000 km verder zie ik geen nieuwe sporen. Ik heb de auto ook nog even op de brug gehad en aan de onderzijde gekontroleerd op lekkage ,dit zag er verder goed uit.
Voor de juiste slangen zou ik gewoon even naar de dealer gaan. Weet je zeker dat je de juiste hebt , kontroleer dan ook meteen je koelvloeistof tank en dop even , de dop is bij mij vervangen
Ik heb net de accu weer afgedekt met de kappen, en zag dat ik hetzelfde soort lekkage heb op dezelfde plek. Verse olie. Peilstok daalt tijdens de beurten nooit, maar ik zal het eens droog maken en kijken hoe snel het weer 'vult'. Mijne komt uit 2016 en heeft 83K gelopen. Redelijk vroeg voor een lekkage, ook al kan hij onschuldig zijn.
Wij hadden op precies dezelfde plek ook wat olie..Bleek inderdaad het kleppendekselpakking te zijn en is van de week ook vervangen toen de onze in de garage stond om een koelwater lekkage op te lossen. Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
Hallo, Bedankt voor de reacties! Na 3 weken wachten, 2 emails, en een telefoontje heb ik geen reactie gekregen van de ford dealer in Wageningen. Ik heb een email gestuurd naar magazijnford@broekhuis.nl en kreeg binnen 24 uur reactie! Nu kreeg ik wel een foto mee gestuurd welke slangen ik precies nodig heb. De foto is gezien de foto's van JW wel het oude systeem. Wat ik zie wat belangenrijk is om te vervangen zijn: (zie onderstaande code's) Code Retour slang :8B081B Koelslang naar het reservoir: 8C350-8075 Gezien de foto zijn er 2 aparte nummers bij de "koelslang naar het reservoir". Heeft iemand een idee of ik beide nummers nodig heb? Voor de zekerheid heb ik nog de Fase 2 foto door gestuurd naar magazijnford@broekhuis.nl of dit niet juist de betere optie is. Hij heeft gezocht op mijn chassisnummer en waarschijnlijk komt dus niet standaard de fase 2 variant naar voren? Gezien de lekkage/zweet bij de kleppendeksel, ik ga beginnen met de carterontluchtingslang vervangen, en als de sneeuw weg is de boel grondig schoon maken en bijhouden of die weer gaan zweten. Het lijkt op de reacties hierboven dat het toch wel met regelmaat voorkomt. Mag ik vragen wat zoiets kan gaan kosten om de pakking van de kleppendeksel te vervangen?
Hey, bedankt voor de reacties! Ik heb uiteindelijk het retourslangetje kunnen scoren via de magazijnford. Ik heb wel aangegeven dat ik het nieuwe systeem wil, maar ze kwamen met de verbeterde versie van de retourslang. Gezien ik ook al 3 weken aan het wachten was op de ford dealer die niet terug mailde heb ik dan maar het retourslangetje gekocht en ga ik volgende week er op zetten. Magazijnford en de ford dealer gaven beide geen geweten van het (fase2) systeem. Via het zelfde nummer van het magazijn kan je ook de technische service bellen, en die zeiden dat ze in dit bekende geval altijd het retour slangetje vervangen en niet overgaan op het fase 2, niet doorgevraagd waarom. Ik heb voor de zekerheid ook het carteronluchtings slangetje gekocht. Ik ga volgende week de kleppendeksel schoonmaken en het slangetje monteren en in de gaten houden of die nog gaat zweten/lekken.
Ik had sowieso gewoon de supllen voor de fase 2 besteld. Dan weet je zeker dat 't goed is en blijft.. Nu heb je alsnog kans dat er lekkage ontstaat.