Dank je wel! Ik heb heel lang getwijfeld over die eindstukken, maar vind het zwarte ook heel geslaagd! Het past heel goed bij de donkere wielen en andere donkere accenten. Bijkomend voordeel: Ze worden bijna niet vies (althans het valt niet op)
Vandaag de beruchte motormount vervangen. Vooral nu met het natte weer had ik bij weinig grip last van flinke klappen en schudden. Natuurlijk is een beetje normaal bij verlies van tractie, maar dit is overdreven. Bij het demonteren viel het volgende op: Zoals te zien is, nieuw type (E-Focus?) mount met een scheurtje. Deze vervangen met eentje van Hardrace (bedankt @Kludrex voor de tip). Eerste indruk: -Geen last van trillingen, ook niet met airco aan -Geen last meer van geklap, auto blijft ook niet stuiteren maar stuift veel eerder weg. Al met al heel erg tevreden! Verder de Maxton spoilerlip binnen gekregen in (fake) carbon. Ziet er gaaf uit! De auto wassen en dan monteren. Ik ben er ook uit, ga ook de Maxton RS look achterbumper bestellen, ook in (fake) carbon, dan de zijkanten gewoon Stealth Grey spuiten
Die Maxton diffuser gaat op een facelift ook beter passen, begreep ik. Bij mij was het wat meer werk jammer genoeg. Misschien moet je eventueel wel beugeltjes maken om de diffuser aan de onderkant vast te zetten. Die beugel waaraan de originele bumper vast zat, pastte bij mij in ieder geval niet meer... Ben benieuwd
Op Focusst.org staat wat info over de facelift, dat is ook wel wat werk. Ik ga hem eerst zelf netjes pas maken en dan laten spuiten. Levertijd is 22 dagen, dus even geduld hebben. Beugeltjes maken staat in de planning
Dat gaat een hele mooie upgrade worden. Benieuwd naar het verschil tussen de hardrace motorsteun die jij hebt en de mountune die ik heb
Volgens de vriendelijke meneer van MEBU was het plug and play op, zowel op de pre- en zeker op de facelift haha. Was gewoon onmogelijk dat het niet goed pastte. Ik hoop dat de montage voor jou in ieder geval wat soepeler verloopt en hou er rekening mee dat er hier en daar soms verschillen kunnen zijn tussen Europese en Amerikaanse ST's. De info op focusst.org hoeft dus niet helemaal te kloppen, en valt het wel reuze mee...
Je moet hem sowieso bij de wielkasten in korten, daar is die standaard te lang (dat heeft Maxton expres gedaan om variatie in bumpers/montage op te vangen). Daarnaast lijken de clips niet afdoende te zijn, maar dat kan gewoon met tappers worden opgelost. Als laatste verwacht ik dat hier en daar wel wat materiaal verwijderd moet worden. Allemaal niet heel spannend, maar geen plug en play. Heb jij hem zelf pas gemaakt en gemonteerd ?
Inderdaad, dat inkorten staat op een grote sticker aangegeven die op de diffuser zit. Je moet dan even je passer pakken en de curve van je wielkast doortrekken. Het design van de facelift diffuser is aan de bovenkant veel simpeler dan bij de pre-face en is vrijwel recht. Ik denk dat je niet veel problemen zult tegenkomen. Bij mij zit precies boven de reflectors een gerekte S-vorm die precies goed moet aansluiten. Dat was wat lastiger aan te passen (het materiaal is best hard) en is inderdaad met tappers verholpen. Verder kun je met die tappers eventueel tegen problemen aanlopen met de 'dode hoek sensor kastjes' die precies boven de naad in de zijkanten van de bovenbumper zitten (of niet als je geen BLIS hebt). Wat de afwerking betreft, zul je ook hier en daar een bobbeltje of oneffenheidje moeten wegschuren, maar dat zou je ook aan de spuiter kunnen overlaten. Nog één ding: als je mudflaps wilt monteren later, weet ik niet of die na montage van de diffuser zonder aanpassingen zomaar zullen passen. Succes later... en, nee, ik heb dit niet allemaal zelf gedaan. Stond er wel bij en keek ernaar
Bedankt voor de tips. Ik heb inderdaad ook blis, daar zal ik even op letten. Schuren laat ik verder over aan de spuiter
Een beetje schudden is natuurlijk normaal. Als de voorwielen vechten voor grip voel je dit. Ik gok dat jouw auto al een andere motormount heeft, gezien alle mods die er op zitten.
Dat dacht ik nou ook. Is een heel betaalbare, en effectieve, mod die je als eerste doet zo'n beetje... ook op je ouwe MK2 ST trouwens. Misschien zit die er wel al zo lang onder dat er een scheur in het rubber is ontstaan en niet meer naar behoren functioneert?
Het zouden ook de zomerbandjes in combi met nat wegdek kunnen zijn. Ik merk dat de auto veel vermogen niet kwijt kan op alleen de voorwielen. Bij mijn oude ST was dit ook al het geval maar nu lijkt het nog wat erger helaas.
Je hebt niet kwijt kunnen, en je hebt het gevoel dat het motorblok door het schutbord heen komt door het gebonk. Dat laatste is een teken dat de motormount het niet meer aan kan. Je kan eens onder de auto kijken wat voor motormount je ziet zitten, ik gok dat je dan wel de onderbeplating even weg moet halen, maar dat weet ik niet zeker.
Nou daar gaat die dan. Volledige Maxton kit besteld, de laatste versie splitter en skirts, RS kontje. Verder van het weekend deze maar eens monteren: Aliexpress big mouth, rood gespoten (is alleen in wit verkrijgbaar)
Ja toch, je moet wat M'n wensenlijstje wordt wel steeds kleiner, nog even en ik kom bij de 4WD ombouw uit ... Big mouth zit er in. Op de ST van 2015+ is montage best makkelijk, 1 verbeterpunt, aan 1 kant zit die vast met een schroef aan de andere kant met zon push clip (waar de standaard snorkel ook mee vast zit). Even kijken hoe goed het blijft zitten, anders even gaatje boren in de Ali mouth.Qua prestaties verwacht ik er niets van, maar het ziet er wel leuk uit