De manier om je koppeling te testen is de handrem flink aantrekken, auto in hoogste versnelling zetten en dan proberen op te trekken door gas te geven en de koppeling langzaam helemaal op te laten komen. Als het goed is zal de motor afslaan. Koppeling is nog in orde. Als het niet goed is gaat de koppeling slippen.
Bedankt Bertus, dat is belangrijk nieuws. Dus jij telt er 160.000 bij op. Dus wat anderen zeggen dat hij bij 160.000 vervangen had moeten worden, klopt dan niet?
Als 160.000 de maatstaf is maar de vorige eigenaar heeft het al bij 125.000 gedaan dan kun je daar toch weer 160.000 bij optellen. Normaal had het bij 320.000 weer gemoeten, dat is nu dus 285.000 geworden.
Beste David nog even over jouw opmerking dat de distributie 160.000 mee gaat: hij is vervangen bij 125.000, gaat de nieuwe dan weer 160.000 mee? Bertus schrijft dat, dan moet hij bij 285.000 pas weer. Klopt?
Ja dat klopt als hij vervangen is bij 125.000 dan moet het weer bij 125.000+160000=285.000 km nu duidelijk.