1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Einde tijdperk C-Max...

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Crafter, 1 nov 2020.

  1. #1 Crafter, 1 nov 2020
    Laatst bewerkt: 20 aug 2022
    Onlangs al (opnieuw) voorgesteld. Ondertussen wat kleine updates en upgrades. Zoals ik al aangaf is het een (af en toe) daily auto en we gaan er niet te veel mee doen of aanpassen. Hij is functioneel en praktisch en mag niet te veel kosten.

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
    Menno1 vindt dit leuk.
  2. Ziet er netjes uit veel veilige kilometers toegewenst


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Crafter vindt dit leuk.
  3. dat smoelt gelijk een stuk mooier, die facelift achterlichten :thumbs:
    veel :sturen: plezier er mee Nick :thumbup:
     
    Crafter vindt dit leuk.
  4. @Crafter ik wil ook die facelift achterlichten gaan monteren? past dat gewoon allemaal? ook kwa stekkertjes en storingen ofzo?

    M. vr. gr. Henk
     
  5. Dit past allemaal 1 op 1. Heb voordat ik alles weer monteerde eerst even alle lampen gecontroleerd en alles werkte. Ik heb er voor de zekerheid een laagje polymax bij de pakkingen tussen gesmeerd, om te zien of de huidige lekkage kan worden verholpen en toekomstige uitblijven [emoji6]. Verder is het weer vast zetten zoals je de vorige los hebt gehaald. Heb nog niet gereden met de auto, dus qua stortingen kan ik weinig melden. Er zijn er meer ons voorgegaan, als het zo was hadden we er vast al iets van gehoord...

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  6. @Crafter

    Oke, duidelijk. Bedankt voor je reactie :)
     
  7. Lekkage lijkt verholpen te zijn na het aanbrengen van de kit. Lijkt zo simpel maar de gevolgen zijn groot... Auto flink warm gestookt en met de ramen open gereden, meeste vocht is er al weer uit heb ik het idee. Helaas met de Prius exact hetzelfde probleem. De randen waar de panelen op elkaar aansluiten is de kitlaag gaan krimpen waardoor er haarscheurtjes zitten en opmerkelijk veel water door heen komt. Zelfs zoveel dat ik er gisteren bijna 2 liter water uit heb weten te pompen... De naden voorzien van een laag Shell Tixophalte kit (handig bij een zwarte auto) en vanmorgen de vuurdoop met een paar fikse buien.

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  8. #8 Crafter, 17 nov 2020
    Laatst bewerkt: 25 aug 2022
    Sinterklaas is er vroeg bij dit jaar... Vandaag pakketje ontvangen met een setje originele xenon koplampen voor de C-max. Hebben minimaal werk, beetje verwering op het "glas", maar daar hebben we ervaring mee om dat op te lossen. Heeft even geduurd om ze te vinden maar afgelopen zondagochtend kwam ik ze eindelijk tegen en niet getwijfeld om ze voor de vraagprijs over te nemen.

    Enige waar ik nu nog naar moet kijken is of ik nog wat draden om moet zetten ivm de aarde draad. Weet dat nog van mijn eerste focus dat de pin lay-out anders is dan die van de standaard lampen. Iemand daar ervaring mee? Zal niet veel afwijken van een normale Focus lijkt me.

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  9. Leuke update. Maar vergis ik mij, of lijkt het dat de unit aan de linkerkant op de foto een doffe lens heeft?
     
  10. Dat is heel goed opgemerkt! Moet er nog even mee aan de slag om alles op te schonen naast het polijsten. Had ik bij een vorige unit ook en hopelijk lukt het om er fatsoenlijk bij te kunnen.

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  11. #11 Crafter, 22 nov 2020
    Laatst bewerkt: 20 aug 2022
    .
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. Er is een tijd van komen en (gaan en wéér terugkomen) en weer gaan... Eerder dan verwacht maar soms komt er iets op je pad waar je voor de keuze komt te staan. De C-Max is een heerlijke auto en als het aan mij ligt gaat ie nog een flink aantal jaren door. Deze week kwam er een optie om een Opel Astra station (ja ik weet het) uit 2012 op mn pad voor een zeer aantrekkelijke prijs voorbij. Kon hem van een collega overnemen voor de prijs wat de handel er voor geeft. Scheelt me gewoon een paar duizend euro en ik kan ineens 6 jaar jonger rijden.

    Je voelt hem vast aankomen... De C-Max gaat de verkoop in. Twijfel alleen of ik hem aanbied ik de huidige staat of alle extra toegevoegde items er af haal en los verkoop. Ik kan hem met wat werk weer origineel krijgen zonder dat je er nog iets van terug ziet (alles netjes bewaard op zolder). Groot voordeel is denk ik de kilometers, staat "pas" 132k op de klok en ziet er van binnen vrijwel smetteloos uit na het reinigen van het interieur. Ook 14 maanden APK (kan per 27 juli terecht). Banden nog relatief nieuw met velgen in nieuwstaat.

    Wat is jullie mening? Zo laten of in originele staat aanbieden?

    Groeten, Nick

    2004 1.6 Focus C-Max S
     
  13. Over wat voor updates hebben we het dan? Als het heel zichtbaar is dat er zaken zijn aangepast zou ik hem origineel maken en aanbieden via autoscout24, in het verleden was dat de site waar verkopen me beter lukte dan Marktplaats bijvoorbeeld.

    PS: fijne auto zo'n Astra J, voordat ik het hele huishouden op Ford zette, reed ik altijd Opel, niks mis mee!
     
  14. De turbomotoren willen nog wel eens kapot gaan bij die dingen. Vooral de 1.4 turbo.
    Goed op thermostaat en waterpomp letten, ook carterventilatie. die laatste herken je aan een rokende motor en hoog olieverbruik.
    Ook de 6-bakken hebben een onherstelbaar probleem, wat een nieuwe bak tot gevolg heeft. weet niet of de jouwe een 6-bak heeft?Klik

    Desalniettemin gefeliciteerd met je aankoop. Hopelijk heb je weinig tot geen last van deze issues.
     
  15. Puur uiterlijk. Voorbumper, skirts, velgen, xenon koplampen, facelift achterlichten, trekhaak, dat soort dingen. Is wat mij betreft helemaal naar mn zin maar weet niet of iedereen er zo over denkt... Mechanisch is ie helemaal standaard en een goed lopend 1.6 blok en schakelt nog als nieuw.

    Als ik er zonder al deze spullen net zo veel/weinig voor krijg haal ik het er net zo lief af en verkoop ik het los, voordeel van een grote garage dat ik alles netjes heb kunnen bewaren. Snap heel goed dat een 18 jaar oude auto geen hoofdprijs meer oplevert maar wil hem absoluut niet voor een prikkie weggeven.

    Ik kan hem wel eens aanbieden op autoscout24 en kijken wat het doet.

    Groeten, Nick

    2004 1.6 Focus C-Max S
     
  16. Dankjewel, ik heb me idd aardig ingelezen. Er staat 172k op de teller en hij schakelt goed, geen olie verbruik in de afgelopen 3 jaar geconstateerd. Geen historische gegevens mbt de 6 bak of er iets is vervangen. Maar als ik het zo lees is dat al binnen de 100k bekend als er iets kapot gaat aan een van de lagers in de bak. Dus hopelijk is deze al vervangen maar heb ik die gegevens niet...

    Het is geen beest van een blok qua vermogen maar vind het prima. Ik rij meestal 100 waar ik 130 mag en bevalt me prima. Las wel dat hij voor zn 120 PK niet echt mee kan met de soortgenoten, misschien een keer laten tunen tot ca 150pk om het betrouwbaar te houden en iets zuiniger en pittiger. Zijn de kosten niet en hoor veel positieve verhalen.

    We gaan het meemaken of het zonder issues blijft. Ben handig en we hebben nog een Prius hiernaast. Mocht er iets mee zijn dan kan ik het op mn gemak fixen en pakken we de andere. De C-Max heeft de afgelopen 2 jaar een kleine 6000 km gereden, verwacht met deze wel meer te rijden nu corona "klaar" is, maar met 2 dagen thuiswerken gaat het een stuk minder snel met de kilometers.

    Zal een plaatje posten als ik m heb opgehaald en gepoetst heb.

    Groeten, Nick

    2004 1.6 Focus C-Max S
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  17. Dodelijk irritant. 130 km/u betekent dat je voor of na de drukte op de weg zit en de meeste mensen dan ook wat meer doorrijden. Van mij kun je dan onderweg weinig sympathie verwachten wanneer ik dan met 130km/u aankom en jij gaat met 100km/u dan een vrachtwagen inhalen.

    Anyway de C-Max. De spullen die erop zitten gaan je niet heel veel geld extra geld opleveren. Niet op de auto en niet met losse verkoop. De C-Max van de eerste generatie wordt vaak gereden door mensen die ‘m niet als hobby hebben. En die voor relatief weinig geld een fatsoenlijke auto willen rijden. Niet de doelgroep die met lampjes, skirts en wielen aan de gang gaan.
     
  18. En ligt het aan de 100 rijder …. Het is ‘MAX’ 130, niet MOET. Je MAG doorrijden, maar hoeft niet. Sympathier of niet slaat natuurlijk nergens op.

    @Crafter doe eens een pb met de vraagprijs voor je cmax, een collega van mij zoekt nog een auto.
     
  19. Ja daar heb ik ook maling aan, dan heb je lekker geen sympathie voor me op de weg. Die hoef ik ook niet van de medeweggebruikers. Ik rij ook altijd 100. En als ik op een weg met 2 rijstroken ga inhalen, heeft een 130 rijder daar geen last van, want ik zorg er voor dat ik inhaal wanneer zij er niet aankomen, of ik geef gas bij..
     
  20. Ik weet dat mijn opmerking bij alle moraalridders irritatie opwekt, dat doet 100 rijden waar je 130 mag ook. Als je dan 100 rijdt is dat prima, maar val een ander daar niet mee lastig. Blijf op de rechterbaan, wacht met inhalen (dus niet denken f u en ‘m dan er voor gooien met 100) en als je dan inhaalt maak dan iets meer snelheid zodat de doorstroming ook blijft behouden.

    Overigens dat over die sympathie, dat kan je onzin vinden, maar het is mijn gevoel wat ik dan heb.


    Dat laatste is precies zoals het zou moeten. Dan hou je dus wel rekening met een ander die wel de maximale snelheid wil rijden. En ja ik hou ook zeker wel rekening met andere weggebruikers. Behoorlijk veel zelfs. Maar zondagsrijders die te pas en te onpas op de linkerbaan blijven hangen met krap 100 als je 120-130 mag, is samen met types in personenauto’s die worden ingehaald door vrachtwagens mijn grootste irritatiepunt op de weg.
     
    focusguy, Iodokus, Kees37 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina