PCV klep 1.6 tdci

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Sea Grey, 9 okt 2020.

  1. Na ruim 200.000 km kan ik mij voorstellen dat het rubber membraan in de PCV klep z'n soepelheid aan het verliezen is en dat het geen overbodige luxe zou zijn deze eens te vervangen ihkv preventief onderhoud. Op internet zie ik voorbeelden van vergane rubbers.
    Dit Positieve Carter Ventilatie rubber zit boven op het plastic kleppendeksel gemonteerd waar de slang naar het luchtfilter loopt.
    Echter de dealer levert dit rubber niet los, je moet dan een compleet nieuw kleppendeksel kopen...haha!
    Verder kan ik er maar weinig info over vinden, wellicht is het dus helemaal geen issue....
    Alleen op eBay kan ik een exemplaar vinden maar vraag mij af of dit de originele kwaliteit benadert en of het gaat passen? Zit er wellicht verschil in het rubber van een 1.6 tdci van voor en na 2012?

    Iemand ervaring in het vervangen hiervan?
     
  2. Heb je de 8klepper of de 16klepper.
    ingeval van de oude 16klepper, daar kwam alleen voor dat de luchtaanvoerbuis op de turbo de oranje ring verzadigd was met olie en komplete slang aan vv toe was.
    bij de 8klepper zit deze tegenwoordig vast met een schroefje op de turbo.
    in alle gevallen nog niet meegemaakt dat ooit deze klep problemen opleverde. zijn zat andere dingen die wel eens voorkomen
     
  3. Duidelijk antwoord Werner, zoals altijd, bedankt!
    Ik heb de 8 klepper en het is dus totaal geen issue begrijp ik van je.
    Dan laat ik de boel mooi zitten!
     
  4. 8klelper is de psa dv6cted4, als psa motoren nog gebruikt worden
    Daar alleen wat kinderziektes gezien met adblue (psa gebruikt dat, ford geen idee).
    Ook was de retourslang in begin vaak lek op de aansluiting op verstuiver.
     
  5. Het is een achtklepper van PSA van 2014. Geen adbleu systeem gelukkig, bij Ford niet in gebruik op deze motoren volgens mij.
    Met de retourleiding nog geen problemen gehad.
     

Deel Deze Pagina