Olie druppels uit gasklephuis

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door IK92, 26 jul 2020.

  1. Goedenavond,

    Mijn focus mk2 2.0 tdci uit 2009, lekt olie druppels uit het gasklephuis ( 2 slangen en kunstof behuizing waar ook de luchtdruk sensor zit midden vooraan het motorblok ).
    Deze sensor is ook onder de olie, nadat ik het gisteren heb schoongemaakt buitenkant, zijn er geen nieuwe druppels meer zichtbaar.

    Mijn vraag, wat kan de reden zijn dat hier olie terecht komt?
     
  2. door carterventialtie, dit gebeurt bij alle motoren.
    meestal verbrand dit gewoon mee bij het aanzuigen ervan.
    Het is meer vocht dan echt olie. als slang te los zit kan het langsaf weglekken
     
  3. Moeten de slangen en huis gereinigd worden, of is dit normaal? Ik was al aan de turbo aan het denken.
     
  4. Zolang je geen overmatig olieverbruik hebt en geen rook uit de uitlaat is het goed.
     
  5. Tot op heden nog niet, weet iemand een adres voor gereviseerde turbo's, wat in de Focus mk 2.0tdci zit? Wellicht dat deze langzaam aan vervanging toe is.
     
  6. Tirboheot levert kant en klaar setjes voor de 2.0tdci mogelijk.
    Alleen turbo van deze motor nog nooit kapot zien gaan. 3ton op teller en doet nog precies wat het moet.
    Alleen bij de 1.6tdci wordt vaak vv ivm olie toevoer problemen. Dit is niet bij de 2.0
     
  7. Ik heb ze al wel olie zien lekken richting intercooler
    Vervanging loste dit op.

    turbo zelf was prima, alleen de olieseals gaar.
     
  8. Bedankt voor de reacties! Waarschijnlijk de oorzaak gevonden, wat deels oliesmeer veroorzaakt en het jarenlange stotteren. De turbodruk lader als je voor de auto staat links onder naast de motor, bruin onderdeel. Hoe kun je deze het beste vervangen, aangezien je er van bovenaf niet aan kunt komen?
     
  9. Zelf turbo niet vervangen van deze motor. Maar ben gewend dat motor wat achterover hangt. Hierdoor is enige mogelijkheid om via onder. Dan zit je al snel te denken aan subframe verwijderen en/of aandrijfas om het makkelijk te maken
     
  10. Ik bedoel niet de turbo zelf maar de turbo druk lader waar vacuums langen op zitten.
     
  11. Druklader is duits woord voor turbo of compressor, zover ik uit me hoofd weet vandaar haha.
    Bedoel je de vacuumbakje waar enkel slang naar toe gaat. Dit is puur voor grotere volume en minder last te krijgen voor grotere drukverschillen.
    Of vacuumregelklep. Of de vacuumpomp zelf
     
  12. De vacuum regelklep bedoel ik, zit aan de zijkant onderaan motor bevestigd, hoe kom je daar het beste bij om te vervangen?
     
  13. Die heb ik bij de 1.6tdci van onder gedaan. Bij 2.0 eigenlijk nooit problemen mee gehad. Zou dit ook van onder doen. Misschien via het wiel het lukt
     
  14. Waar bevind zich de lucht temperatuur sensor? De map sensor zit bovenop de gasklephuis. Onder deze buis, zit een sensor maar kan niet zien welke.
     

Deel Deze Pagina