1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Reviseren Duratec HE 2.0 motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jordy97, 21 mrt 2020.

  1. Nieuwe apk zit erop, geen afkeur en adviespunten!
    Vrijdag naar Luxemburg met de auto en vouwwagen erachter, heb er alle vertrouwen in.
     
    M.Blaak en focuskelp vinden dit leuk.
  2. Wat fijn dat ie nou lekker koel wordt. dat is onderweg naar je vakantiebestemming ook wel prettig.
     
  3. Geniet van je vakantie. Hoe was de klepspeling trouwens?
    Heb zelf een 1.6 Zetec blok 225k gelopen en voor zover ik weet zijn kleppen nog nooit gesteld.
     
  4. Beste Jordy,

    top gedaan! mooie foto's en goed uitgelegd.

    Mijn motorblok moet ook gedaan worden. 210.000 km gelopen. stationair draait hij goed, geen getik in de inlaatspruitstuk, maar een olieverbruik wow! witte rook uit de uitlaat en stinken naar verbrand olie. zelf door de ventilatierooster begint het een beetje lichtjes te ruiken.
    Gisteren de bougies vervangen en de bobines. De bougies waren helemaal zwart verkoold. er kwam zelf rook vanachter de motorblok links. met een camera in de schacht naar de top van zuigers bekeken, ook helemaal zwart.
    Tijdens het rijden voel je ook dat het een seconde even inhoudt, rijdt niet echt lekker soepel.
    Voor zover ik zie geen waterkoelvloeistof verbruik.
    Wat is beter denken jullie, ruilmotor of dezelfde motor laten reviseren, even niet op het financieel gelet.
     
  5. Bij een ruilmotor is het ook maar de vraag hoe de staat is van de motor is. Bij alles goed laten reviseren weet je tenminste dat je weer even door kan.
     
  6. Na reviseren is de motor vaak beter als nieuw, bij een ruilmotor is het ook een gok in welke staat deze is.
     
  7. Nou, beter als nieuw...
    Revisie is zo'n breed begrip dat het van alles kan betekenen.
     
  8. Revisie hangt af van je portemonnee. Wat ga je reviseren. Denk dat de volgende vraag is wat komt er nog meer kijken. Als je blok gereviseerd is maar je moet ook je volledige ophanging en remmerij reviseren kan het wel eens een kostbare aangelegenheid worden. Bekijk het totale plaatje. Een ruilblok zou ik alleen overwegen als je er een kan vinden met maximaal 100.000 km gelopen en je via je vrienden en kennissenkring relatief goedkoop de arbeid kan organiseren.
     
  9. Rond de 3,5 tot 4 ton zal het blok het opgeven en niet op de klepspeling. Maak je daar maar niet druk over. Je kleppen volgen de nokkenas volledig en deze zal niet zomaar speling kunnen krijgen. Je hebt altijd wat veerspanning tijdens een dichte klep.
     
  10. Als je gereedschap en kennis hebt kun je dit prima zelf doen, de Fiesta st150 heeft hetzelfde blok en je kan er dus genoeg filmpjes over vinden met complete uitleg. Belangrijk is om de krukas niet eruit te halen en weten wat je loshaalt en hoe de timing werkt. Krukas sensor zal je met gereedschapje van de dealer op tijd moeten laten zetten. Alles is spieloos.
    Afhankelijk van hoe je auto verder is en hoeveel waarde je eraan hecht is een ruilblok ook niet verkeerd. Gereviseerd is serieus geld en dat zou ik zelf niet willen betalen voor deze auto
     
  11. Ik zou liever een nieuwe voorgetunede motor uit Engeland laten komen. Maar ik heb geen 7000 pond liggen. Reviseren is grotendeels oud spul hergebruiken, dus zeker niet beter als nieuw
     
  12. Reviseren en is in mijn beleving wel wat meer als oud spul hergebruiken, je gaat onderzoeken wat versleten is en dat vervangen voor nieuw, zuiger wanden onderzoeken en reviseren cq verbeteren.
    Alle toleranties nalopen of deze allemaal netjes kloppen en ga zo maar door, er worden vrij veel nieuw onderdelen toegepast bij revisie.
     
  13. Misschien wel als je met een porsche of mercedes v12 aankomt. Maar zo'n viercilinder is over het algemeen probleem oplossen en weer in elkaar. Zoals ik ook gedaan heb
     
  14. Dat is het verschil tussen intrepatie van het woord reviseren, reviseren betekend voor mij niet wat je zegt, reviseren is voor mij de motor in nieuwe staat brengen zodat de motor weer jaren mee kan, wat jij gedaan hebt noem is deelrevisie.
     
  15. Stukje van Wikipedia geplukt:
    In het bijzonder wordt met de revisie van een motor gedoeld op het zodanig 'opknappen' ervan, dat deze weer voor lange tijd kan functioneren.
     
  16. Deelrevisie dus, bij revisie gaat alles uit elkaar om alle toleranties te meten en wat versleten is te vervangen door nieuw materiaal, een motor die olie zuipt zou ik niet alleen op zuiger en zuigerveren nakijken, maar ook de rest van de draaiende delen en afdichtingen, om weer jaren vooruit te kuñnen.
     
  17. Het is wel duidelijk ondertussen wat jij onder revisie verstaat, het verschilt echter nogal met de realiteit.
    Revisie is daarom nogal een breed begrip en zegt zodoende niet zoveel. Het staat echter wel mooi in de advertentie...
     
  18. Als het olieverbruik weg is en de motor loopt als een zonnetje met volle vermogen en topsnelheid zelfs hoger dan fabrieksopgave. Is het dan niet een goede revisie geweest?
     
  19. Als hij niet binnen een paar dagen uit elkaar ploft , waarschijnlijk wel :mrgreen:
     
  20. G
    Goed punt, zo heb ik het nooit bekeken
     

Deel Deze Pagina