1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

H7 led / xenon werkt niet

Discussie in 'Exterieur' gestart door Bizon, 18 jul 2020.

  1. Vandaag maar is bezig geweest met mijn focus 3 uit 2012. de stadslichten vervangen voor mooie witte ledlampjes . deze eerst gecontroleerd op foutmeldingen in mijn display, die zijn er niet , en nu de h7 lampen eruit en led h7van philips erin...helaas die doen het maar een paar seconden en gaan weer uit met gelijk een melding in mijn display....helaas met een xenon set net zo.

    Div. ballasten en weerstanden voor de xenon geprobeerd , toen maar is rond gegoogeld en er achter gekomen dat het aangestuurd word met een pwm signaal.

    Nu begrijp ik dat dit dan om geprogrammeerd dient te worden ? blijft dan de licht controle functie wel behouden? dus een kapotte lamp is een melding in je display net zoals het nu is ?

    Wie zou dit kunnen programmeren in de buurt van Nijkerk , of zijn er andere led of xenon alternatieven... en dan bedoel ik niet de gewone h7 lampen die er als xenon uitzien en vaker stuk gaan, dat vond ik tenminste via de zoek functie.

    Groet Stephan.
     
  2. Je moet via forscan of focccus een instelling veranderen. Dan zullen ze het waarschijnlijk wel doen. Verlichting instellen als Alternative HID

    Ik neem aan dat de lampen die je gekocht hebt geschikt zijn voor canbus?
     
  3. neem aan dat ze niet canbus goed zijn. anders ook geen storing.
    simpel gezegd zijn al die canbus lampen niks meer dan een juiste weerstand voor het systeem.
    lamp controle is niks meer dan klein voeding op de lamp te zetten. 1.5-2.5v zo brand de lamp niet maar door de stroomsterkte te meten weet je of de lamp goed is of niet.

    vandaar dat bij knipperlichten dan 21watt weerstand wordt gebruikt om systeem mee te flashen
    deze zijn er ook in 50watt,
    echter deze worden constant van voeding voorzien en dus worden behoorlijk warm. vast monteren op metalen plaat en eventueel met extra koeling is vereist.
    dus ook niet echt direct oplossing
     
  4. M.Blaak , de lampen die ik geprobeerd heb waren allemaal voor canbus systemen , zie nu net een post met bijna dezelfde vraag......:roll:..... blijkbaar is er wel iets wat samen gaat met de pwm aansturing. Set van Hilox zou moeten werken...maar best nog prijzig, dus ik kijk nog is wat verder wat er aangeboden word. Mochten er nog meer mogelijkheden bekend zijn met pwm aansturing hoor ik het graag
     
  5. Als je led of xenon werkend wilt icm de PWM, dan zal je lichtopbrengst ook tegen kunnen gaan vallen. Weet niet waar je woont, maar misschien is er iemand die de functie Alternative HID ff aan wil zetten voor je.
    PWM zorgt ervoor dat de lampen een spanning krijgen vam rond de 12 V. Terwijl de lampen die je gekocht hebt misschien pas goed werken vanaf 13,x V.

    Ik merkte een aanzienlijk verschil in lichtopbrengst nadat ik die functie had ingeschakeld.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  6. Kwestie van de juiste instellingen programmeren met een daartoe geeigend programma
     
  7. Kennis van me had precies hetzelfde probleem Daar heb ik vorige week inderdaad met focccus de koplamp instelling op alternative hid gezet en nu werken z'n LEDs zoals het zou moeten. Ook hij had speciale canbus LEDs, maar dat was waarschijnlijk toch niet goed genoeg voor de Focus
     
  8. Een lampcontrole systeem wordt vaak ten onrechte verward met een CANbus systeem. Dit terwijl deze 2 zaken werkelijk niets met elkaar te maken hebben. Zo zijn er auto's met CANbus systeem maar zonder lampcontrole systeem (zoals bijvoorbeeld de Focus 2). Tevens zijn er ook auto's met lampcontrole systeem maar zonder CANbus systeem.

    CANbus is niets meer of minder dan een communicatie netwerk dat wordt gebruikt om diverse modules met elkaar te laten communiceren over slechts 2 draden. Het oorspronkelijke doel hiervan was dat er door het toepassen van een 2-draads netwerk veel minder bedrading nodig was wat resulteerde in een verminderde storingsgevoeligheid (minder bedrading is minder kans op slechte verbindingen) en vooral ook kostenvermindering.

    Waarom een lampcontrole systeem nog steeds algemeen wordt geassocieerd met CANbus is voor mij persoonlijk nog steeds een raadsel.


    Bij de Focus 3 heb je wanneer je (aftermarket) Xenon of LED wil monteren 2 verschillende zaken waar je mee te maken krijgt.

    Ten 1e heb je te maken met het lampcontrole systeem. Het lampcontrole systeem bepaalt aan de hand van de weerstand/stroomverbruik van de lamp of de lamp goed is of dat deze kapot is. In geval van een kapotte lamp wordt er een melding weergegeven op het display van de teller.

    Wanneer je nu een set Xenon of LED lampen plaatst is de weerstand/stroomverbruik van de lampen totaal anders als van de originele halogeen lampen. Het lampcontrole systeem ziet dit als een storing en schakelt de betreffende lampen vervolgens uit.

    Ten 2e heb je te maken met het feit dat de Focus 3 de koplampen aanstuurt met een PWM (Pulse Width Modulation) signaal in plaats van de accuspanning. Bij een PWM signaal wordt de lamp heel snel achter elkaar aan en uitgeschakeld. De frequentie waarmee dit gebeurt is dermate hoog dat dit voor het menselijk oog niet waarneembaar is. Het doel van de PWM regeling is om de levensduur van de halogeen lampen te verlengen. Door middel van het PWM signaal is de spanning die op de lamp staat aanzienlijk lager dan de (relatief hoge) accuspanning. Wanneer je gaat meten met een conventionele multimeter is het niet ongewoon dat je slechts 8 tot 9 Volt meet.

    Veel Xenon sets en LED lampen zijn voorzien van drivers welke niet goed tegen een PWM signaal kunnen. Dit kan ertoe leiden dat de lampen gaan knipperen en kan de levensduur ernstig beïnvloeden.


    De oplossing van dit probleem is simpel. Je kan zowel de lampcontrole als het PWM signaal voor de dimlichten uitschakelen door de centrale voertuigconfiguratie aan te passen. Wanneer je instelling # 14 Headlights type wijzigt naar "03 Alternative HID" wordt het lampcontrole systeem voor de dimlichten uitgeschakeld en worden de dimlichten aangestuurd met de accuspanning i.p.v. het PWM signaal.

    Deze instelling was oorspronkelijk bedoeld voor de USA Focus 3 welke leverbaar was met Xenon lampen met handmatige hoogteregeling. In de praktijk is echter gebleken dat deze instelling ook perfect is voor het gebruik van aftermarket Xenon of LED lampen. Zelf rij ik op deze manier al zo'n 5,5 Jaar probleemloos met aftermarket Xenon en LED (in aftermarket projector koplampen).
     

Deel Deze Pagina