Kan zijn dat er nog een wijziging in gaat komen. Volgens mij was het bij de DRL led strips zo dat als je de lichtschakelaar op stand "0" zette, de strips gewoon bleven branden. Nu met de mistlampen gaan ze dan uit. Werkt dus alleen goed in de "Auto" stand. Of ze dan ook achter uit gaan als je deze geprogrammeerd hebt, heb ik nog niet bekeken.
Begrijp ik goed dat wanneer tot stap 10 ga en hierna opsla en afsluit je dan zowel je dagrijverlichting als je mistlampen als DRL en Bochtenverlichting kan gebruiken?
Correct TOT EN MET stap 10. Dan heb je de mistlampen en LED strips. Bochtverlichting blijft gewoon functioneel bij dimlicht, dan gaan de mistlampen namelijk uit. Wellicht dat ik er een keer een losse beschrijving van maak.
Misschien een domme vraag, maar wie weet welke instelling qua thema dit is? Ik kom dit namelijk nergens tegen of ik kijk er overheen maar dit is precies wat ik zoek.
Klopt 3.4 nachtmodus is blauw. Heb zelf 3.3 gehad maar ben blij dat ik heb geupgrade naar 3.4. Vond 3.3 maar saai
Fabian, deze moet je hebben. Ik heb het zelf niet getest maar dat moet je zelf even doen In BMC, "Using DRL with turn signal". Staat default op "Dimmed" en moet je even op "Allowed" zetten.
"Mistlampen als Dagrijverlichting i.p.v. LED-strips" aangepast, versie 1.1 Stap 12 en 16 extra optie toegevoegd. Activeren LED-strip gedimd laten branden i.c.m. de mistlamp. Stap 23 een opmerking geplaatst m.b.t. het activeren van de menu optie DRL.
Ook ik ging vanmiddag aan de slag met de handleidingen van Heusinkveldb. Die overigens heel duidelijk zijn! Nadat ik de ELM327 OBD2-connector had aangesloten lukte het ook perfect om verbinding te maken. Ik krijg echter een DTC warning in de PSCM-module: C1B00:49-08. Wat zoeken op internet geeft het volgende: Code: C1B00:49 Definition: Steering Angle Sensor: Internal Electronic Failure Failure Type: Internal Electronic Failure This sub type is used by the control module to indicate the detection of an internal circuit failure. De melding lijkt mij nogal algemeen. Ik ben voor de zekerheid gestopt met forscan. Nu is er wel een terugroepactie geweest voor de rembekrachtiger een paar weken geleden, maar ik weet niet of dat een relatie met deze melding kan hebben. Heeft er iemand een idee? Groet Derek
De storing waar jij over praat is een circuitstoring. En heeft in mijn ogen geen invloed op de terugroep actie waar jij naar verwijst. Ik zou alle DTC codes even resetten, en dan opnieuw uitlezen en kijken of je de melding weer krijgt. Denk zelf dat het een communicatie fout is tussen forscan en de Focus. Welke elm 327 adapter gebruik jij om de auto uit te lezen. hier kan het ook mee te maken hebben en natuurlijk de drivers op je pc moeten goed zijn.
Gewoon even DTC resetten en dan kijken of de melding weg is. Vaak wel. Heb het ook regelmatig gehad. Zou me er niet te druk om maken. Blijft ie nou terug komen, zou ik even langs de dealer gaan.
Dank! DTC reset en de foutcode was weg. Later ook geen fout meer gezien. Inmiddels Splash-screen en autolock met succes aangepast.
Ik wil vandaag ook een aantal dingen gaan proberen met bovenstaande handleidingen. Ik ben zelf een leek en ga dit voor de eerste keer doen. Met de handelingen lukt het wel. Echter heb ik een vraag over de kabel. Ik heb zelf deze kabel liggen. Is deze goed of kan ik hiermee m’n auto verpesten tijdens het schrijven? https://www.amazon.nl/dp/B01MDMTMIQ/ref=pe_19967891_404437601_TE_ Edit: Voor de zekerheid deze retour gestuurd naar Amazon en die van tunnelrat besteld aangezien iedereen hier daar goede ervaringen mee heeft.