Sterker nog die reed in een MK1. Heeft nooit in een MK2 gereden. De man was al overleden toen de RS MK2 nog moest komen.
Hier weer wat nieuwtjes rondom de RS en de ST de ST was eigelijk helemaal zo als ik heb hebben wou, tot ik vaker olie moest bijvullen dan ik moest tanken. Toen maar besloten heb te koop te zetten Was echt een leuk ding geworden maar heb te veel projecten om de motor te gaan wisselen. voor de RS was ik al sinds ik hem heb op zoek naar een intercooler, liefst een grote maar een orginele was ook welkom. Toen ik van de week nieuwe orginele intercooler kon kopen voor 25 euro deze maar op laten sturen. Toen er deze week ook nog een airtec stage 2 intercooler voor bij kwam met een hele lichte schade deze ook gekocht. Deze word even netjes gemaakt en ga ik dan voor de RS zetten op het oog is het alleen de voorste strip die vlak gemaakt moet worden, en even opnieuw spuiten maar dat moet goed komen. volgende stap is een aluminium inlaatcollector zoeken, word vervolgt
Van de week de intercooler binnen gekregen . De schade viel 100 procent mee tot ik begon met monteren. Hij paste echt voor geen meter en had het gevoel dat er iets niet klopte. Toen ik men condensor van de airco had gesloopt maar besloten om de RS in de schuur te zetten en een biertje te pakken. de dag erop het intrieur gereinigd en de streetka van men zus uit de hoek gehaald om die deze zomer weer te gebruiken. vanmiddag begon de RS toch weer te knagen en op internet een aan het zoeken wat er nu mis kon zijn. Toen ik op YouTube een montage filmpje tegen kwam wist ik het. Op de steunen van de intercooler horen nog twee extra lipjes te zitten die die net de centimeters zijn die ik miste. Nu de maten van de lipjes achterhalen en dan met de nieuwe condensor alles monteren. Daarnaast ligt de volgende update al weer te wachten, een 3 inch decat. Heel langzaam maar eens oriënteren op de software tuning
Jij hebt toch de stage 2 intercooler van Airtec? Deze heb ik ook nog liggen, nieuw in de doos en met de lipjes. Monteren zal ergens in juni zijn denk ik.
@Tigershark idd een stage 2 airtec voor een rs2 zou je mij die maten van die Lipjes een door willen sturen. Dan kan ik ze zelf wel maken
Hier weer een update in crisistijd. als alles mee zit krijg ik vandaag de stuntjes waar ik de maten heb gekregen van @Tigershark waarvoor dank. Een kameraad in de metaal gaat ze voor mij maken. na heel lang zoeken naar een intercooler en een aluminium inlaat heb ik de inlaat bij Mebu besteld in performance bleu. Dit zal een week of 4 duren voor dat deze komt. toen ik deze weer verder nog wat aan het hobbyen was viel mij dit op Puur alleen rondom de inlaat van cilinder 1 lijkt hij iets te lekken. Is mij niet eerder op gevallen. Nu las ik op de pagina van @dimelot iets over lekke injectoren? wie weet meer? verder verwacht ik met de post vandaag de aircocondensor en dan kan het hele spul weer in elkaar tot de inlaat komt zo staat het beest er momenteel bij.
Nu de intercooler steuntjes klaar waren en gemonteerd zijn was het tijd om de decat te monteren. Geluid is super alleen na 100 km ging het motorlampje branden. Is dit op te lossen met een adapter voor de lambdasonde? En welke moet ik dan hebben?
Ja is op te lossen door adapter op lamdasonde te zetten moet dan op de achterste sensor vanaf de motor gezien dat is de controle sensor.
Je zou hem misschien beter eerst nog even kunnen uitlezen om te kijken of die ook die lamdasonde als storing aangeeft. 99% dat daarom het motorlampje brandt maar je weet maar nooit.
Uitlezen doe ik uiteraard, maar was al redelijk bekent dat ze dat zouden doen dus ga een adapter bestellen
Deze week kreeg ik eindelijk mijn aluminium inlaat binnen, dus deze maar gemonteerd voor een paar weken terug ook al even contact gehad met br performance. Daar heb ik zeker een goed gevoel bij alleen ben ik er nog niet helemaal over uit. Ik neem nog even te tijd om er over te denken want ik ga eerst even investeren in mijn andere hobby(Enduro).
Hier maar even weer eens een update posten In een jaar tijd is er best wat veranderd. Na een jaar van heel weinig rijden en de ellende van de kapotte fiesta ST. Mij maar eens gestort op een nieuw project Bij toeval kwam ik op de Duitse verkoop site een focus st2.5 tegen van 2006 met wat werk eraan. De man in mijn beste Duits gemaild en de afspraak gemaakt. de auto stond bij winterberg en toevallig zat een bevriende handelaar daar in de buurt bij aankomst de auto rustig kunnen bekijken, paar kleine plekjes maar niks schokkends. Toen de eigenaar er ook was de auto gestart. Dat klonk goed en geen rare rook of bij geluiden. Dus de deal was rond Toen de auto thuis was even gewassen en opzoek gegaan naar het probleem van de auto, de niet werkende stuurbekrachteging. Na het vervangen van de Pompunit werkte deze weer zo als het hoort. Na een korte proefrit in de doodlopende straat maar even een set groene nummers geregeld en een proefrit van zoon 50 km gemaakt. Nu pas merkte ik wat voor beest van een ST ik gekocht had. Auto voelt goed strak aan en remt en schakels goed. Lekker vol in de optie’s, genieten. nog even een fotootje samen met de RS. de vervolg plannen zijn nu zo De ST zal eind juni richting de rdw gaan voor een Nederlands kenteken. Daarvoor. Nog wat kleine puntjes afwerken en dan is de auto top. Dan zal de RS geschorst worden en ga ik deze totaal van de onderzijde aanpakken. Nieuwe ophangingsrubbers nieuwe schokdempers en alles nieuw laten poedercoaten wat onder de auto weg kan. En de afgelopen maanden heb ik een hefbrug in de schuur gemaakt waar de auto dan permanent op kan blijven. Misschien maak ik daar ook wel een heel verslag van als er intresse voor is
Ik heb 3000 km met de RS gereden dit jaar. Tegen 60k met de bus van de zaak. ST was echt voor een nette prijs dus daarom mooi als tijdlijk vervoer. Maar misschien dat ie na de afronding van de RS wel aanblijft.
Auto is het gewoon waard. En bij mij is het twee optie’s. Of 100% of niet. Nu heb ik de middelen om het goed te doen.