De eerste zit er eindelijk in. Hier en daar wat aangepast maar zit nu goed. Zo even testritje en dan door met de rest
Heeft weer de nodige frustratie opgeleverd. Maar hij zit er in. Zelf een rvs beugel gemaakt om te monteren. Paar knietjes er tussen om de uitgaande poort om te leiden. Hier nieuwe draad in getapt. Had knietjes G3/8. Maar originele maat is G3/8npt dus paste niet lekker. De aansluiting op het kleppendeksel past ook maar op 1 manier er op. Die op de airtec pijp was gelukkig wel te verdraaien.
Goed bezig Lucas! Dat lijkt me inderdaad erg lastig maar je hebt het goed opgelost. Ik ben van plan om een oil catch can te plaatsen alleen aan de voorzijde, dus bij de PCV . Hoe is de bestelling verlopen met majestic performance? Hoe lang duurde het voordat je het binnen had? Lijkt ingewikkeld om aan te geven welke kleuren je wilt.
De pcv zijde begin ik morgen aan. Ik had de cans in 3,5 a 4 weken binnen. Wat ik van Mike begreep heeft hij het door al die mensen die thuis zitten op het moment heel erg druk met de hoeveelheid bestellingen. Hij doet dit naast zijn gewone werk. Tevens waren er wat vertragingen bij toeleveranciers als ik zijn fb post zo begreep. Maar als je geen haast hebt en met het prijsverschil met mishimoto of radium vind ik dat geen bezwaar. Wat betreft de kleuren. Dat moet je schriftelijk aan geven op de paypal pagina. Onderaan staat ergens een “note to vendor” vakje. Of iets in die trand. Daar moet je opschrijven welke kleuren je wil. Cans komen in zwart blauw rood en zilver De fittingen in zwart blauw rood zilver goud paars Chrome en groen. men de mantels van de slangen zoals op het plaatje. Op zijn fb staan veel combinaties en voorbeelden.
Die heb je netjes geplaatst Zelf ook een catch can in bestelling staan, ik ga voor alleen de pcv voorlopig.
De pcv en breather plate vielen mee. Zo tijd voor een testrit. Ziet er niet verkeerd uit al zeg ik het zelf.
Dank u dank u @Anithing hij heeft nog niet gelopen. En ik had ook geen catch van voor dat de breather plate er op zat. Vandaag beide geplaatst dus ben bang dat ik geen vergelijking kan maken. Of ik moet de standaard breather plate terug zetten maar dat was ik niet van plan
Ik doelde meer op het feit dat de breather plate direct (in serie) in het inlaattraject zit, en de catch can eigenlijk parallel aan het inlaattraject, toch?
@Anithing alles zit in principe in serie. Origineel gaan de dampen vanuit het Carter naar de breather plate en van daar door naar het inlaatspruitstuk. Nu is de breather plate vervangen door een, als het goed is, efficiënter model. En de catch van zit in de leiding tussen de breather plate en het inlaatspruitstuk. Je merkt in principe geen verschil aan de motor. Het is meer preventie van toekomstige vervuiling. En olie in het brandstof mengsel. Maar dat zijn in directe zin minimale verschillen.
Mijn 2e Ali update gedaan van de week. Afwerk plaatjes voor de sluitplaten van de deuren. Had al kapjes voor de scharnier punten maar vergeten te posten en foto van te maken. Wel wat aan moeten passen aan de pasvorm voor de voor portieren. Pasvorm van de stans rand was wat te lang. Maar zeer tevreden zo. Catch cans even gecontroleerd. De ccv zijde heeft net een film laagje olie en de pcv zijde iets meer. Net de bodem nat. 20 druppels olie ofzo. Deze even goed in de gaten houden om een interval te bepalen voor het legen. Montage nog iets aangepast ivm wat puntjes die plaatwerk raakten bij gebruik.
Het heeft even geduurd maar eindelijk tijd om de remmen eens aan te pakken. Vanmiddag begonnen met achter en morgen komt voor als alles mee zit. Hij moet helaas nog even op de steunen staan vannacht. Ik mis aan de linkse zijde de spandeer van de klauw. het zwart gaat er op het rem vlak nog af maar we kunnen weer even door. Was ff spannend. Eerste keer dat ik het zelf doe