1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PROBLEMEN met mijn 1.8 TDCi

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Eric Mudguard, 10 apr 2020.

  1. Witte rook!!! (spreekwoordelijk dan, niet uit de uitlaat)

    Nou, heel verhaal.

    Auto stond dus in de garage, bij brengen op woensdag werd me verteld dat ze de dag erna een diagnose zouden doen. Dit zou dus donderdag zijn. En ze zouden me dan gaan bellen voordat ze kosten gingen maken.

    Donderdag geen telefoontje gehad, vrijdag bleef het stil. Dus ik zelf maar bellen vrijdag einde middag. “Monteur is er net aan begonnen dus we weten nog niets” was het antwoord.
    Dus ik zaterdag afwachten. Bleef stil dus einde middag zelf maar weer bellen.
    “Er is niemand in de werkplaats, en ik zie ook geen Focus in de werkplaats staan”....
    En mijn vraag om even in systeem te kijken of de reparatie al gereedgemeld was, kon meneer niet beantwoorden.

    Maandag Koningsdag had ik toch een auto nodig, dus ik iets huren via Snappcar.
    Vanochtend kwam er een SMS binnen: “Geachte heer uw auto staat gereed en kan worden opgehaald.”

    Ik voelde de bui al hangen, grote reparatie uitgevoerd zonder overleg en een dikke factuur waar ik om moest gaan bakkeleien.
    Dus ik zelf weer even bellen,. Bleek de auto zaterdag gewoon al klaar te staan.

    Diagnose: Storing opgetreden, vermoedelijke oorzaak een aftermarket alarmsysteem.
    Uitgevoerd: Diagnose, reset en fouten gewist.

    Kosten nog geen 6 tientjes.

    Ik had de huurfactuur er even tussen willen schuiven, maar ik heb het maar laten zitten.
    Auto is weer fijntjes terug, maar ik heb er een onplezierig gevoel bij. En angst dat storing weer terug gaat komen.
     
    focusfanrossum vindt dit leuk.
  2. positief denken Eric, we gaan er van uit dat het opgelost is :thumbup:
     
    Eric Mudguard vindt dit leuk.
  3. zaterdag is over het algemeen niemand aanwezig. veel dealers hebben 1 persoon die smorgens aanwezig is samen met magazijnmedewerker.
    daarna zijn alleen de verkopers aanwezig. die hebben geen verstand van wat er allemaal staat.
    kans is dat de auto laat klaar was maar door tijdgebrek de werkorder niet afgesloten kon worden ivm einde van de dag veel klanten de auto komen ophalen

    vaak als de klus vrijdag klaar is krijg je melding dat de auto zaterdags opgehaald kan worden, echter mogelijk dat corona tijdperk dit in de war heeft geschupt.

    als ik lees wat ze hebben gedaan, dan zou ik bijna met zekerheid zeggen dat tigershark probleem toch gefixed heeft. alleen dat na installatie eerst storingen gewist moesten worden, waarna hij gewoon zou starten.
    althans dat zou je verwachten als ik zo het hele verhaal lees. vandaar me vraag welke storingen erin zaten na montage IPC en of de storingen gewist waren.

    factuur had je er bij kunnen schuiven, maar dat was heel bot gezegd niet hun probleem.

    op bedrijf hadden we altijd een bak staan met werkorders die klaar waren gemaakt door de receptie, auto's waar gemeld was aan klant dat deze zaterdags opgehaald konden worden.
    alleen de rekening moest dan betaald worden.
    dit kon dus ook een verkoper doen.
    en ja hebben gehad dat klant om 3uur binnen kwam en vroeg of de auto klaar was. auto stond nog niet klaar in de bak, dus werd het maandag vroeg berichtje gestuurd.
    meeste gevallen ging het om lease auto en de betreffende klant had een huurauto mee, die wordt betaalt door lease maatschappij.
     
    Eric Mudguard vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina