1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Info gezocht C-Max titanium 1.0 125pk 3 cilinder 2016

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bassmanjunior, 19 mrt 2020.

  1. Het is bij veel automerken tegenwoordig vrij gebruikelijk dat de auto's wanneer deze af fabriek zonder trekhaak zijn besteld er ook geen enkele trekhaakvoorbereiding aanwezig is.

    Bij de Focus 3 was dit ook al het geval en ontbreekt in verreweg de meeste gevallen de kabelboom die benodigd is om de trekhaakmodule aan te kunnen sluiten. Deze kabelboom is alleen aanwezig bij auto's die af fabriek zijn voorzien van trekhaak of opties hebben die de uitgebreidere kabelboom vereist.

    Bij de Focus 4 dient de trekhaakvoorbereiding af fabriek apart te worden bijbesteld.

    Daarbij zijn er vaak ook andere technische verschillen tussen auto's die af fabriek met of zonder trekhaak zijn geleverd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een extra (elektrische) koelwaterpomp, een extra oliekoeler of in dit geval de extra koelventilator op de intercooler.

    Het is dus allang niet meer zo dat je zomaar achteraf een trekhaak kan monteren. In de meeste gevallen dienen ook de overige ontbrekende zaken te worden gemonteerd. Onder aan de streep is achteraf montage van een trekhaak inclusief alle benodigde overige (technische) aanpassingen in veel gevallen dan ook duurder als dat de trekhaak af fabriek was bijbesteld.


    Daarbij zijn er diverse merken/modellen auto's waarbij het volgens de fabrikant vanwege grote technische verschillen niet eens mogelijk is om achteraf een trekhaak te monteren. De C-max met 1.0 ECOboost is dus echt niet de enige auto waar dit voor geld. Helaas komen de meeste mensen hier pas achter wanneer ze de auto reeds gekocht hebben.
     
    meeder, jeroenbreuer en OmeJoyo vinden dit leuk.
  2. Ford geeft voor zover ik weet ook nog steeds geen duidelijkheid over de 1.5 Ecoboost met automaat in de Focus 3.2/C-Max 2.2.

    Na een lange discussie heeft Ford op hun kosten bij ons de tweede oliekoeler (heeft dus niets met de aanpassingen bij de 1.0 Ecoboost te maken) voor de versnellingsbak geplaatst. Die werd namelijk direct geplaatst bij de af fabriek trekhaak of bij de trekhaak voorbereiding.
    In mijn ogen moet die dus ook geplaatst worden bij een achteraf geplaatste trekhaak.

    Na veel discussie waren ze bij Ford er toch wel van overtuigd dat ik gelijk had. Er werd toen gesproken over dat er een TSB zou komen maar dat heb ik nooit kunnen verifiëren.
     
  3. Even voor mijn volledigheid.. de gewone 1.5 ecoboost 150pk focus met handbak heeft toch geen aanpassingen nodig als de trekhaak niet is voorbereid?? Ik heb daar nog nooit wat over gelezen namelijk.
    Mijn STline gaf op chassisnummer bij de Ford dealer aan dat er geen trekhaak leverbaar was en ook geen module.
    Ik ging er vanuit dat dat kortzichtigheid van de dealer was omdat mijn auto ook geen kabelboom voorbereiding had.
    Heb nu zelf een Witter trekhaak met module gemonteerd en dat werkt prima.
    Van't zomer gaat de 1500kg caravan erachter..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  4. Dank jullie voor de informatie. Mijn vader is vandaag over tegengaan tot de aanschaf van een C-Max titanium van mei 2016 in de kleur magnetic.
    Ik hoop dat hij net zoveel plezier beleeft aan zijn Ford als wij al jaren hebben.
     
    DexterXL, gerardTDCI en Steef30 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina