1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 ti-vct 125 tunen of niet en waar

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Stefrutten, 28 jan 2020.

  1. Als er vooral boven 4000tpm vermogen mist dan zou ik dat echt in het VCT systeem gaan zoeken als het mijn auto zou zijn. Tenzij de dealer er een goede andere verklaring voor heeft.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  2. Als ik zo jouw opmerkingen lees, is de VCT niet meer na de update. Hierdoor mis boven de 4000 toeren het extra vermogen.
    De dealer heeft dus de update niet goed of niet volledig uitgevoerd. Dus mijn advies; terug naar de dealer. En anders een bekwame hobbyist vinden op dit forum. Die weten vaak meer dat een dealer!

    En mocht je echt opzoek zijn naar nog meer vermogen dan moet je het zoeken in de hardware; luchtfilter en grotere gasklep. Bij een atmosferische motor haal je met software max 10pk en is te vergelijken met het rijden op euro 98 ipv 95, maar je gaf aan dat al te doen.
     
  3. Beetje verkeerd getypt. Nee ik bedoel dus dat die extra acceleratie rond 4000/5000 toeren er nu niet meer is. Hij trekt gewoon in een c0nstante lijn door nu
     
  4. Okay, dit word een straatje zonder einde. De klacht is ons allen duidelijk. Een aantal mensen heeft ook het mogelijke probleem aangeduid (niet werkende variabele kleptiming) en wat er aan gedaan zou kunnen worden (terug naar de garage die de update heeft uitgevoerd) maar het wil er bij jou blijkbaar niet in.
    Om terug te komen op jouw topictitel, tunen of niet?
    Nee, niet tunen aangezien er, mijns inziens, een motorisch probleem is dat opgelost zou moeten worden door jouw garage.
    Mijn advies: ga terug naar de garage die de software update heeft gedaan en laat hen het oplossen.
    Voor mij is de kous hier mee af en doe je er lekker mee wat jij wil.
     
  5. Bij de Fiesta mk7 1.6 TI-vct heb je ook een Metal uitvoering met 133pk. Bij deze Fiesta is een duidelijk verschil in gasrespons te merken ten opzichte van de 120pk versie ( die erg tam aanvoelt voor 120pk).

    De pcm kalibratie van deze 134pk versie is BV21-12A650-LC. Ik heb geen idee of zo iets ook op een Focus te zetten is met bijv. UCDS.
     
  6. Snel gekeken bij conversmod maar alleen voor de 1.5/1.6 ecoboost en 2.0 Tdci is dat mogelijk


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     

Deel Deze Pagina