1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Abs storing na Wiellager wissel

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Hugo, 15 apr 2017.

  1. Hallo mede Ford liefhebbers

    Gisteren de wielophanging vervangen, alleen de naaf wilde met geen mogelijkheid los. Ook niet met een linkse tap....... Gebroken tap en kromme sleutel was het resultaat......

    Dus maar een nieuwe (immitatie) naaf er op vandaag. Alles weer gemonteerd, maar nu blijft mijn abs lampje branden? Was voorheen niet. Stekker lijkt goed......

    Leverancier zegt dat het de goede is ..... Maar belt dit nog na.

    Is dit een bekend iets? Hebben jullie nog tips. Heb nog niet harder dan 40 gereden, maar heb niet de illusie dat ie zelf uit gaat....... Of hebben jullie andere ervaringen?

    Gr Hugo[​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  2. Er zit verschil in de wielnaven achter tussen auto's met en zonder Active Park Assist. Het verschil zit hierbij in de ABS sensor.

    Persoonlijk zou ik om te beginnen de ABS sensor dus even overzetten van de oude wielnaaf naar de nieuwe. De kans bestaat dat het probleem hiermee is opgelost.
     
  3. Ha Hugo,

    Je weet ongetwijfeld wat je doet, maar de foto's doen pijn aan m'n ogen.
    Succes met opknappen.
     
  4. Dat zou best eens kunnen, want dat heb ik wel.......

    Is deze sensor zo over te zetten? Nog een tip hoe deze vast zit?

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  5. #5 JW, 15 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2017
    [​IMG]


    Zoals op je eigen foto te zien is zit de ABS sensor met 1 Torx schroef vast. Voor zover ik weet zit er op de ABS sensor na verder geen verschil in de wielnaaf. De ABS sensor zou bij mijn weten dan ook zo om te wisselen moeten zijn.


    bij mijn weten is aan de leur van de ABS sensor te zien om welk type het gaat. De ABS sensor op je nieuwe naaf zou in theorie dan ook dezelfde kleur moeten hebben als die op je originele naaf.
     
  6. Oké, dat ga ik proberen, ik dacht dat het binnenwerk wellicht ook anders was en omgezet moest worden.... Komende maandag,......

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  7. Altijd de oude sensor overzetten op de nieuwe naaf om problemen te voorkomen, tenminste als alles daarvoor goed werkte! Schroef torx verwijderen, rustig en voorzichtig doen, zodat hij niet kapot gaat, licht inspuiten van te voren helpt altijd en laten liggen en dus dan de schroef er uit en dan heel voorzichtig proberen los te krijgen, let op het is een plastic deel dat door veroudering vaak bros wordt, dus met belijdt doen, soms helpt het om een dunne schroevendraaier tussen plastic en metaal te wrikken, maar wel met belijdt, ik heb ook een dun metalen blad dat ik er tussen probeer te krijgen aan 2 kanten en dan proberen er uit te krijgen! Het is een betrekkelijk nieuwe Focus zo te zien, bij oude model:1 gaat het vaak erg problematisch, ging hij kapot dan haalde ik altijd een andere op de sloop, kost daar vaak niets ne nieuw zijn ze nogal prijzig! SUC6 met de FoFo!

    Leuke schade trouwens (eigen schade of zo gekocht)? Meer werk zal nog wel het vervangen van het achter paneel worden denk ik, zijn nieuwe dure delen, goedkoper is het deel uitzagen (of laten uitzagen) uit een sloop auto! Wel altijd van te voren alles recht trekken, want anders past het slecht, want ik zie dat het binnen paneel ook wat heeft meegekregen! Mijn handen jeuken altijd als ik zo'n schade zie, lijkt vaak heel erg, maar als je weet wat je doet valt het meestal wel mee, alleen veel werk dat wel!

    SUC6 met het herstel, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
     
  8. Gewoon even de ohmse waarden van beide sensoren meten weet je of ze verschillen.
     
  9. Net sensor overgezet, en weg storingsmelding...... Wielophanging klaar, op naar het plaatwerk.......

    Bedankt voor jullie nuttige tips![​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  10. Update van het plaatwerk....

    Oude deel verwijderd..... Blijkt het nieuwe deel niet te passen.... Rrrrt

    Denk scherm van een hatchback geleverd....

    Dus wachten maar weer........ Op de juiste[​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  11. Dit ziet er mij eerder een mondeo mk4 scherm uit.
     
  12. Inderdaad, Het is zeker geen achterscherm van een Focus 3 hatchback.
     
  13. Nou het juiste scherm zit er ook in......

    Alleen nu kunnen ze de juiste bumper en linker achterscherm van de bumper niet leveren.

    Wie heeft er een bumper en linker achterscherm liggen? Moet nog gespoten worden, dus enkele krasjes is niet heel erg......[​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  14. Hè hè, laatste loodjes nog.........[​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
    Ghosty J vindt dit leuk.
  15. Wat een mooi werk is het toch om zo'n achterschermschade te herstellen (+ wielophanging), velen beginnen er niet meer aan en auto's met zulke schade's gaan meestal goedkoop van de hand, te veel uren werk en dure onderdelen (nieuw origineel achterscherm + achter langsarm) dus normaal officieel herstel heel erg duur! Heb zelf heel veel van die schade's hersteld vond het altijd prachtig en voeldoening gevend werk!
     
  16. Altijd mooi om te zien dat mensen zo handig zijn :-)
     
  17. Als ik zoiets zie dan krijg ik ook zin om dat te doen. Ik kan het helaas niet!
    Knap gedaan hoor.
     

Deel Deze Pagina