1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

(Warm?) Startprobleem mk2

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rowan662, 29 nov 2019.

  1. Helaas heb ik een probleem met mijn focus mk2 uit 2006.

    Het gaat als volgt:

    Als ik een stuk heb gereden en de motor uitzet en dan na 2/3 uren de motor wil starten, dan wil hij alleen starten als ik half- of meer gas geef.

    Als ik na een uurtje wil starten zijn er geen problemen.
    Als de motor nog warm is zijn er Geen problemen.
    Als de motor koud is zijn er geen problemen.

    Het is dus echt rond de 2/3 uren als ik gereden heb.

    Vorige week heb ik de thermostaat vervangen, maar daarvoor had ik het probleem ook al, dus dat heb ik uitgesloten.

    Er worden 0 foutcodes weergegeven.

    Iemand een idee wat het kan zijn?
     
  2. Wellicht een software update (iig bekend euvel bij de 1.8)
     
  3. Dergelijke problemen kunnen veroorzaakt worden door een temp-sensor die niet meer helemaal goed werkt ...
    Meestal geeft de sensor dan ook een foutcode, maar niet altijd.
    Je kunt eens beginnen om de stekker op de temp-sensor goed te reinigen
     
  4. @Koen_ bedankt voor de tip, zal ik eens even proberen.

    @Mpothoven het gaat om een 2.0 is daar ook een update voor?
     
  5. @Rowan662 ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 2.0 uit 2007. Heb me er inmiddels maar bij neergelegd na o.a. de krukassensor en nokkenassensor vervangen te hebben. Wat ik nog wel eens doe is de gasklep reinigen. Ik heb het gevoel dat het probleem daarna voor een tijdje weg is maar uiteindelijk komt het altijd weer terug. Het probleem bij mij is dat er geen enkele regelmaat in zit. Ik kan er weken geen last van hebben en dan zo ineens weer 5 keer in één week. Het is inderdaad nooit met koude motor maar bij mij wil het ook wel gebeuren als ik de auto net uitgezet heb.
     
    Rowan662 vindt dit leuk.
  6. Voor de 2.0 is er inderdaad ook een software update beschikbaar i.v.m. moeilijk aanslaan van de motor. Daarnaast zijn de 2.0 en 1.8 zeer gevoelig voor slechte of verkeerde accu's. Controle of er een goede en juiste accu is gemonteerd die nog meer dan voldoende presteert is zeker de moeite waard. Daarnaast kan de dynamo slecht zijn waardoor de accu niet voldoende wordt opgeladen. Met juiste meetapparatuur is dat door een garage allemaal snel te controleren.
    Uiteraard kan het zoals hierboven al genoemd is een sensor zijn waardoor lucht/brandstofmengsel niet goed is. Echter heb ik die problemen persoonlijk nooit ondervonden dus kan ik daar weinig van zeggen.
     
    Rowan662 vindt dit leuk.
  7. @SmokeWurst
    Als hij niet aan wil slaan, gaat wel het accu lampje branden als hij eenmaal wel aanslaat. Misschien dan het wat met elkaar te maken heeft.
     

Deel Deze Pagina