Oil Catch Tank

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rammillius, 15 mrt 2012.

  1. Hey alle,

    Mijn auto is net terug van de garage (kapotte turbo). Nu ben ik op zoek naar dingen zodat er voldoende olie naar de turbo blijft gaan zodat deze niet weer vastloopt.

    Nu las ik dat een Oil Catch Tank troep opvangt in een speciale tank die je simpel los kan maken en kan legen. Deze moet achter de EGR worden geplaatst door middel van een paar slangetjes.

    Deze vangt dan de troep op die uit de EGR komt.

    Is dit een oplossing?

    Waarschijnlijk zit ik er helemaal naast en levert dit totaal niets op om voldoende olie naar mijn turbo te laten lopen. Helaas kon ik hier nog niets over vinden behalve een paar keer een los woord her en der in de zoekfunctie.

    Gerco.
     
  2. dit haalt alleen vuil/olie uit net na de egr
    gek want daar is net door de motor olie in uitlaatgas verbrandt en heb je dus niks aan, anders gezegd zie nut niet van in om daar olie op te moeten vangen

    het beste is als je voor zorgt dat elk 15.000km nieuw olie en oliefilter krijgt
    rustig rijden bij koude motor en motor na laten draaien voordat je hem af zet wanneer op je bestemming bent
    verder zorgen dat je geen verstuiverlekkage krijgt dus regelmatig deze moeren bovenop natrekken
    door verstuvierlekkage komt er vuil in de olie waardoor hij verstopt kan raken

    als je dit doet heb je het langst plezier van de turbo
     
  3. een oil catch can komt tussen de slang die van de carter ontluchting naar de inlaat gaat, niet na de egr
    Op zich geen gek idee om de egr lucht af te vangen, maar ik voorzie diverse problemen (temperatuur, verkeerde brandstoftiming, waar doe je die lucht naar toe?)
     

Deel Deze Pagina