1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ervaring met Ford Focus Wagon met EcoBoost 125pk?

Discussie in 'Algemeen' gestart door ChEaPsHoT, 23 aug 2019.

  1. #1 ChEaPsHoT, 23 aug 2019
    Laatst bewerkt: 23 aug 2019
    Ik ga binnenkort een nieuwe leaseauto uitkiezen. Het wordt sowieso een handgeschakelde Ford Focus Wagon. Ik heb 2 versies in gedachten:
    • Ford Focus Titanium 1.0 EcoBoost 125 pk.
    • Ford Focus ST-Line 1.5 EcoBoost 182 pk.
    Mijn hart zegt: ga voor de ST-Line met 182 pk, echter in de samenstelling die ik heb bedacht, kost deze auto mij netto 350 - 375 euro (wel of geen Design Pack 2) per maand.

    De Titanium Business 1.0 kost me 250 euro netto per maand. Ok, dan is het sportieve er wel af maar bespaar ik behoorlijk wat geld.

    Zijn er mensen die ervaring hebben met de Ford Focus Wagon Ecoboost 1.0 met 125 pk? Kan je met die motor met flinke belading (4 volwassenen en 1 kind) + volle kofferbak nog wel redelijk inhalen op de snelweg. Bijvoorbeeld je rijdt rechts 120, auto voor je rijdt 100, jij remt ook af tot 100, gaat naar links en trekt door tot 120. Redt die 125 pk versie dat een beetje? :P

    Het hoeft geen racemonster te zijn, maar het moet ook niet frustreren op de snelweg.
     
  2. Kan prima. Je zal misschien wel ff moeten terugschakelen als je echt snel snelheid wilt.
    En ja ik heb er ervaring mee haha. 4 volwassenen en tot de nok volgeladen met koffers en dingen.
    Je merkt het extra gewicht wel hoor, maar daar moet je je dan een beetje op aanpassen.
     
    ChEaPsHoT vindt dit leuk.
  3. Zolang je geen caravan gaat trekken zou ik de 125pk nemen.

    Maar ga een proefrit maken en neem iedereen mee ;)
     
    ChEaPsHoT vindt dit leuk.
  4. Ik heb zelf de 150pk ecoboost benzine (import Duitsland)
    Een veel mooiere loop dan de 1.0 125pk!

    In Nederland spring je direct van 125pk 1.0 naar 1.5 182pk.
    Mijn tip: rij met beide types en u kiest de 182pk met 1,5 liter inhoud!! :D
     
    ChEaPsHoT vindt dit leuk.
  5. Ik reed laatst met 250 kg grind achterin, daar merk je ook weinig van. Mijn dochter en ik zaten er ook bij. Dus kan allemaal best denk ik zo.
     
    ChEaPsHoT vindt dit leuk.
  6. Tuurlijk is 182pk heerlijk (:rock:) maar als je het niet nodig hebt, waarom dan doen voor zoveel extra in de maand.
     
    M.Blaak en ChEaPsHoT vinden dit leuk.
  7. Je hebt helemaal gelijk, maar als we dat met alles in het leven zouden doen, wordt het allemaal wel heel saai :lol:

    Feit blijft wel dat het netto toch 125 - 150 euro verschil is. Zet dat iedere maand apart en je kunt andere leuke dingen doen. Uit de meeste posts tot nu toe, blijkt dat die 1.0 125pk motor zich best redt in het dagelijkse verkeer.

    Maar ja, ik kies wel voor 4 jaar en dat is best een lange periode :shock:
    150 * 12 * 4 = 7200 is aan de andere kant ineens best veel uit te besparen geld hehehe.

    Uiteindelijk is het gevoel versus verstand... 10 jaar geleden wat ik direct voor de 182 pk gegaan. Nu met een gezin is het toch ineens anders... ik word oud :think::schater:
     
  8. Wat voor baan heb je en hoeveel km rij je per jaar en welk type wegen etc. Ik zou dat meenemen in de overweging.
    Anderzijds rijdt het Nederlandse verkeer toch niet door en is een 125PK voldoende voor ons vlakke overvolle landje ;-)
     
  9. Het uiterlijk van de :stline: is dan weer mooier, vind ik. Keuzes keuzes ....
     
  10. Ik ben applicatiebeheerder, ik rijd iedere dag 90 kilometer, bijna alleen maar snelweg (laat dat snel maar weg :lol:). In het weekend regelmatig naar vrienden en familie, ook vooral snelweg.
     
  11. Dat ben ik helemaal met je eens, maar voor mij persoonlijk wil ik geen ST-Line in combinatie met een 1.0 125 pk motor. Als de auto er snel uit ziet, moet deze qua motor wel een beetje matchen. Wat dat betreft past het Titanium uiterlijk beter bij die 1.0 motor... ik hoop dat ik niemand tegen de schenen schop ;)
     
  12. Dan chip je hem hahaha:baeh:
     
    ChEaPsHoT vindt dit leuk.
  13. Ga eerst maar eens een proefritje maken, dan zeg je misschien wat anders ;)
     
    ChEaPsHoT vindt dit leuk.
  14. Ja daar heb je een goed punt... :thumbup:
     
  15. Ik zou ook zeggen ga proefrijden met beiden.
     
    ChEaPsHoT vindt dit leuk.
  16. Auw ! :vingertje:
     
    Patman, M.Blaak en ChEaPsHoT vinden dit leuk.
  17. Wat een onzin zeg. Ik vind de Titanium uitvoering foei lelijk. Daarin ga je pas rijden als je oud en bejaard bent. (Oh sorry misschien ben je al op leeftijd dus dan past hij perfect bij jouw :schater:)
    Dus ja keuzes keuzes.
    Ik heb 2x een 150PK gehad en ja dat komt wat sneller van zijn plek bij het stoplicht.
    Inmiddels aan de 2de 125PK bezig en de laatste is een ST-Line en heb daar weer bewust voor gekozen. Heb er deze vakantie een kleine 3500km meegereden en kan prima met het verkeer meekomen. Zowel in Duitsland als in de bergen in Zwitserland en Italiƫ.
     
  18. Foei lelijk zou ik de Titanium versie niet noemen maar de ST-Line springt er natuurlijk wel uit, dat klopt. Maar om nu de Titanium uitvoering direct aan oud en bejaard te linken hehehe....

    Voordeel van de Titanium uitvoering is dat je het comfort pack al hebt, die moet je bij de ST-Line nog apart aanvinken.

    Maar fijn om te lezen dat de 1.0 125pk zich goed heeft gehouden... :thumbup:
     
    Focusclippertitanium21 vindt dit leuk.
  19. Ja sorry, maar ik vind de Titanium versie wel foei lelijk, De grille is niet mooi, de velgen zijn niet fraai. Vind trouwens de station niet zo goed gelukt als de hatchback. En het doet mij toch echt denken aan een oude mannen auto
     
  20. Nee dat klopt, hatchback ziet er fraaier uit maar ja, de extra ruimte van de wagon hebben we echt nodig. Uiteindelijk zien anderen het uiterlijk van de auto, ik zit er in :) En ik ben al zo oud dat ik me over uiterlijk en uitstraling (van de auto) niet zo druk meer maak :rofl:
     

Deel Deze Pagina