Cobra zit in De Meern, zij hebben mij in contact gebracht met Beek Auto Racing. 175 euro incl verzenden was ik ervoor kwijt.
Afgelopem Vrijdag was het zover... De volledige 3" Dreamscience uitlaat geplaatst met een vriend die een paar super handige quickjacks had voor deze klus. Uitlaat zonder kat en middendemper. Filmpje van het resultaat: Zeer geslaagd al zeg ik het zelf. Op naar de RS injectoren en dan zien waar we op kunnen komen met een goede custom tune, tips voor juiste plek incl run?
Ondertussen toch gekozen voor een Dreamscience handheld, en nieuwe velgen besteld (Japan Racing JR30) in 19 inch.
En nu rijden we op ModX Volgens Dreamscience moet ik nu ongeveer 310pk draaien. Voelt in elk geval snel en veel geleidelijkere opbouw qua kracht dan de map die erin zat (onbekend welke)
Dik! Zou je eigenlijk eens bij BR performance op de bank moeten gaan. Weet je meteen of de waardes van dreamscience positief of negatief gerekend zijn
Ze zeiden bij BR dat een ST225 max 270pk haalt met de originele turbo. In ieder geval iets in die richting, 300pk is niet haalbaar
Op welke bank? En met welke mods? Denk dat je er hier op het forum genoeg kunt vragen over de bank bij BRP @Eric-rally @Dimelot @hoomer
Het maximale wat met een standaard turbo ligt rond de 310-320pk. 330pk vind ik toch vrij in de buurt liggen. Dit is info die ik heb van van meerdere tuners hier in Duitsland. Ga je dan nog verder, dan kom je ergens bij een punt waarbij het blok zelf de zwakste schakel is. Dan kun je wel met een andere turbo, mapping etc. rijden maar hoe lang? De levensduur wordt hierdoor wel erg verkort. En zorg voor een goede koeling: grotere radiator en warmtewisselaar.
Airtec intercooler 3" downpipe HJS 200 cel sportkat 3" uitlaatsyteem Dreamscience openlucht met K&N Dreamscience MOD X software Aluminium inlet RS injectors RS koppeling RS oliekoeler die ik heb gekocht bij de Volvo dealer De bank was bij Fasttech in Haaksbergen.