Even voorstellen.

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door jvanderheide, 30 jan 2019.

  1. #1 jvanderheide, 30 jan 2019
    Laatst bewerkt: 3 feb 2019
    Hallo allemaal,

    Ik ben Jeffrey, sinds ca. een half jaar eigenaar van een Focus MK3 Titanium Candy Red uit 2011.
    Ben tot dusver heel blij als hij 't doet maar hij begint steeds meer problemen te vertonen.
    Vandaar ook dat ik inplaats van alleen maar mee te lezen, besloten heb mij ook aan te melden en een vraag te stellen onder "gezocht". Ik hoop namelijk dat ik in plaats van dat ik als maar weer geld weg breng naar de dealer waar ik geen eenduidige oorzaak te horen krijg zelf er eens in te duiken.

    Update:
    Om het probleem even los te trekken van mijn voorstellen, gaat hier de zoektocht naar de problemen verder: https://www.focusclub.nl/index.php?threads/veel-onverklaarbare-problemen-met-mijn-mk3.111969/

    Groeten,
    Jeffrey
     
  2. Welkom Jeffrey op dit gezellige forum
     
  3. Welkom en succes met het oplossen van de problemen aan je :focus3:.
     
  4. :welcome: Jeffrey op het gezelligste autoforum van NL
    ik weet niet waar je vandaan komt maar er is mss een forumlid die bij jou in de buurt woont en je kan helpen met uitlezen?
     
    bws723 vindt dit leuk.
  5. Welkom op het forum
     
  6. Welkom Jeffrey! Vervelend dat je problemen hebt met je Focus. Ik hoop dat je hier aanknopingspunten kan vinden om weer storingsvrij te rijden en van je auto te kunnen genieten!
    Plaatje van je Candy rode bolide is altijd welkom hier!
     
  7. Welkom!

    Ik denk dat er weinig tot geen forumleden zijn die een aangepaste WIFI obd2 lezer hebben, laat staan kwijt willen.
    Een bedraade is toch stukje veiliger dan WIFI. Waar kom je vandaan? Er zijn genoeg leden die je wel willen helpen met uitlezen.
     
  8. Bedankt allemaal voor de reacties.
    Ik kom uit Enschede. De WiFi variant zoek ik voornamelijk omdat de auto (ogenschijnlijk) willekeurig fouten vertoont, en de wifi variant dus bij de hand is in de auto.
    Ik heb inmiddels via via een besteld in Duitsland, die hopelijk morgen geleverd wordt op een afleverpunt in Duitsland.

    - Na dat de dealer eerst de CC knop heeft vervangen omdat die het niet deed, en het nu nog niet doet, tenzij ik het stuur omhoog/omlaag beweeg, vermoed ik dat daar een kabelbreuk zit o.i.d.
    - Daarnaast doet de stop/start het niet (niet direct een probleem), heeft het slechts één keer (ca. een uur of 2). gedaan nadat de auto bij de dealer had gestaan.

    - De bediening en lampen in de deuren aan de bestuurders kant hebben een keer op een ritme geknipperd, is vanzelf over gegaan.

    - Vorige week een motorstoringslampje, was later weer uit.
    - Uitlaten lezen, volgens de dealer waren verkeerde signalen van de nokkenassolenoïden.
    - Ik mocht verder rijden en wachten tot het terug kwam en anders zat het wel goed.

    - Twee dagen geleden begon de auto te horten en stoten en dingen als hill-assist, traction control, cruise, etc. deden het ineens niet meer en de auto ging ook niet meer direct aan. Na even wachten ging hij weer aan maar in noodloop (?), weinig kracht in ieder geval. Weer bij de dealer neer gezet.
    - Stonden 23 fout meldingen in (niets over de nokkenassolenoïden). Vermoedelijk door stroom verlies volgens hen.
    - Toen hebben ze de fouten gewist en auto liep nog steeds raar, vervolgens zou er geen storing meer instaan, vervolgens hebben ze wel geconstateerd dat de brandstofdruk regeling sensor een dip in z'n voltage had. Dus advies was om die te laten vervangen a € 275.

    Voor mij was dit allemaal te willekeurig en konden ze mij ook geen zekerheid bieden wat betreft de aangedragen oplossingen.
    Nu heb ik de auto dus zelf weer opgehaald en alle schema's online opgezocht en opgeslagen en aantekeningen gemaakt bij dingen die een gemene deler hebben of eerder raar hebben gedaan.

    Gek genoeg liep de auto bij de dealer op de parkeerplaats nogal rijk en ben ik door de diagnostische modus op het stuur heen gegaan en toen ging het motorstoringslampje weer uit (geen DTCs).
    De auto liep vervolgens nog heel even instabiel, maar reed al snel weer als van ouds, zonder meldingen.

    Zoals jullie kunnen lezen, is het nog al een inconsistent gebeuren. Mochten er bij jullie nu juist lampjes gaan branden; ik hoor het heel graag.
     
  9. welkom op het forum
     
  10. Welkom op het forum! :clap:

    Wat betreft de start/stop zijn er verschillende voorwaarden waar aan moet worden voldaan om deze te activeren. Ikzelf rijd voornamelijk in het weekend in mijn focus en merk daarbij dat het pas na een goed stuk rijden wordt vrijgegeven (lading van de accu dus) daarnaast als het buiten nog koud is en de motor net draait zal dit ook reden zijn voor het systeem om te zeggen "doe nog maar niet". En zo zijn er naar wat ik gelezen heb nog een aantal criteria welke invloed hebben op het wel dan niet activeren van het start/stop systeem. :thumbup:
     
  11. Bedankt voor je welkom en je reactie.

    Het was van mij misschien handig geweest om expliciet te vermelden dat het knopje altijd op "off" staat en dus ook niet te schakelen is.
    Ben er gisteren achter gekomen, dat dit gebeurd zodra er een foutcode in de auto zit.


    Om het probleem even los te trekken van mijn voorstellen, gaat hier de zoektocht naar de problemen verder: https://www.focusclub.nl/index.php?threads/veel-onverklaarbare-problemen-met-mijn-mk3.111969/
     
  12. Jeffrey :welcome:bij de gezelligste Focus Family Club van NL.:thumbup::clap:
    Veilige kilometers met je :focus3: - MK3 - Titanuim uitvoering Candy Red.:sturen::dance:
     

Deel Deze Pagina