1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Even voorstellen...

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Niek, 18 dec 2018.

  1. Goedemorgen mede-focusrijders,

    Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een Ford Focus Wagon 1.6 Comfort.
    Hiervoor heb ik een Seat Leon gereden met de befaamde TSI motor...
    Nu verwachten wij binnen 6 weken ons eerste kind en leek mij deze combinatie een goede reden uit te kijken naar een andere auto. Enige twee eisen hierbij waren; Stationwagon, en belangrijkste; een turbo-loze motor!
    Al snel kwam ik uit bij deze Ford die ik met veel geluk kon overnemen van de tweede eigenaar. (bekende van mij)
    Eerste eigenaar was zijn vader. Onderhoudshistorie is compleet bekend.
    Auto werd aangeboden bij een bekende Vakgarage hier in de omgeving waardoor ik mijn Seat ook kon inruilen.
    Goede deal kunnen maken en de auto werd vervolgens een week later afgeleverd met grote beurt (incl. airco-service en remolie vervangen) nieuwe APK, nieuwe remschijven en blokken, en voorzien van nieuwe distributie-set. Auto staat zoals jullie zien op 18 inch lichtmetaal met 3 maanden oude all-seasons.

    ik hoop dat ik via dit forum wijzer word wat betreft deze auto.
    zo heb ik het eerste klusje hier al gevonden. binnenkort word de iso-fix beugel ingebouwd.

    groeten,
    Niek

    Ford Focus Wagon.jpg
     
  2. Welkom! Veel plezier en veilige km's met de :focus2:
     
  3. :welcome: Niek op het gezelligste autoforum van NL
     
  4. Welkom vanaf mijn werkplek
     
  5. Welkom op het forum.
     
  6. Welkom Niek :thumbup:
     
  7. Niek :welcome:bij de gezelligste Focus Family Club van NL.:thumbup:
    Veilige kilometers met je :focus2: en mooi kleur Silver.
     
  8. Welkom Niek. Waarom turboloze motor? Slechte ervaring? Zo ja met welke auto? En na hoeveel km's?
     
  9. Hij heeft een TSI gehad, dan snap ik wel dat je vertrouwen een tik krijgt.
     
  10. Welkom! Goed van je dat je van die VAG-troep af bent :)
    @HansK drie letters en duits: TSI
    De distributiekettingen van al die dingen gaan om de haverklap verrot/rekken op.
     
  11. Welkom Niek op dit gezellige forum.
     
  12. Welkom op het forum! :clap:
     
  13. Welkom

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  14. Snap ik dus niet. Je leest alleen de slechte verhalen, ik heb jarenlang tsi gereden en zou het zo weer doen! Enorm lekkere motor als je het mij vraagt.
     
  15. Vooral de 1.2 en 1.4 met ketting hebben gewoon veel problemen gekend.
    De latere versies met riem zijn een stuk beter.
     
  16. Ze rijden wel fijn, daar ligt het niet aan. Maar wij hebben bij elke inruiler die we gezien hebben op de zaak die ketting moeten vervangen. van de 1.0, 1.2 en 1.4 motoren...
     
  17. Maar wat heeft de distributie met een turbo te maken?

     
  18. Direct niet per se. Maar een turbo zorgt voor meer power (pk en koppel) en die distributiekettingen kunnen het blijkbaar niet aan.
     
  19. Wat betreft de TSI.. het voelt mij echt veel te fragiel aan.
    Motor loopt stationair erg bokkig na 120.000 km. (cilinderoverslag bij vlot optrekken)
    en dat alles terwijl hij al een update-ketting heeft gehad.
    overigens was er technisch niks te vinden, maar voelde gewoon niet goed!

    Voor mij zeker geen TSI meer!!
     
  20. Het is natuurlijk wel anekdotisch bewijs maar mijn ouders hebben ook geen geluk gehad met een TSI. Die zou af fabriek al een update ketting hebben gehad maar die begon toch te ratelen bij een koude start. De dealer heeft vervolgens de TSB genegeerd omdat ze er geen tijd voor hadden en daarna is het blok in elkaar gelopen bij ongeveer 120k.
    Er is toen een ruilmotor in gekomen maar het vertrouwen was weg. Bij 90k was overigens de DSG ook compleet dood en die is onder coulance vervangen.

    Er zullen er ook wel genoeg rond rijden zonder problemen maar ik zou er zelf ook niet snel aan beginnen. De Ecoboost van Ford vertrouw ik wel want afgezien van de problemen met het koelsysteem bij de 1.0 en 1.6 hoor je weinig rare dingen.
     

Deel Deze Pagina