1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Econetic 2014

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Martin Blue, 10 dec 2018.

  1. Hallo, ik heb een vraagje over mijn Ford Focus 1.6 Econetic 105 pk uit 2014, volgens de papieren mag deze auto maar 300 kg trekken.
    Kan iemand mij vertellen waarom deze auto met deze motor maar 300 kg mag trekken?
    En weet iemand of er een manier is om dit te verhogen? Chiptunen ?
    Als iemand hierop een antwoord heeft graag.

    Groet Martin
     
  2. Lees om te beginnen DIT TOPIC en DIT TOPIC maar eens door.

    Zoals in deze topics te lezen is is het alleen mogelijk om het trekgewicht te verhogen door de auto individueel door de RDW te laten keuren. Hierbij dient de auto te zijn voorzien van een trekhaak en wordt de auto aan zware tests onderworpen waarbij het trekgewicht wordt vastgesteld. Gezien de kosten hiervan aanzienlijk zijn, de auto hierbij behoorlijk wordt mishandeld en het uiteindelijke trekgewicht vooraf praktisch niet te voorspellen is zijn er maar weinig mensen die hier aan beginnen.
     
  3. Dan vraag ik me af, heb je hier voor de aankoop dan niet naar gekeken als je het nodig hebt?
     
    thecure vindt dit leuk.
  4. Hallo JW,
    Zeker wat duidelijker, alleen jammer dat Kevin niets meer van zich heeft laten horen. Zo te zien waren er meer nieuwsgierig naar de uitkomst.
    Wordt denk ik een lastig verhaal om het officieel te doen.
    Bedankt voor je snelle reactie JW, en als ik wat weet zal ik het hier posten.
    Groet Martin
     
  5. Ik ben bang dat het economisch niet nuttig is om de auto te laten keuren voor het trekgewicht.
     
  6. Trekgewicht had te maken met het econetic verhaal. Zuinig en zo

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  7. Die regeling (14%) bestaat toch helemaal niet meer? Ik heb dezelfde auto en heb bij aanschaf gewoon een trekhaak laten monteren onder het mom van gebruik voor een fietsdrager, maar trek incidenteel gewoon een enkel assige aanhanger. Zal er geen sleephut naar zuid-Frankrijk achterhangen, maar een keer naar de bouwmarkt of meubelplein kan makkelijk mijn inziens. Weet alleen niet hoe het zal gaan bij een controle.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  8. Afkoppelen -> ander voertuig regelen en een boete voor @Lutkenhaus
     
    Lutkenhaus, StephenV en bandenlichter vinden dit leuk.
  9. En bij ongeval mogelijk een probleem met uitkeren van schade en aansprakelijkheid.
     
  10. Onderstaand de reactie van het RDW en daarna de reactie van Ford NL. Kan ik van 300kg trekgewicht naar meer en hoe?
    Iemand op dit forum wel een idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen?

    Ik kan me voorstellen dat u wilt weten of het trekgewicht van uw voertuig verhoogd kan worden. Goed dat u hierover mailt.

    Het trekgewicht verhogen is alleen mogelijk als de fabrikant hiervoor een verklaring afgeeft en het wettelijk is toegestaan. Daarnaast moet de trekhaak hiervoor geschikt zijn. Ik wil u adviseren om contact op te nemen met de fabrikant. Als u een verklaring kunt krijgen van de fabrikant kunt u daarna opnieuw contact opnemen met de RDW.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Ford NL reactie;

    Bedankt voor uw email.

    Omdat uw Ford Focus de uitvoering „Econetic“ is, is het niet mogelijk om het trekgewicht te verhogen.

    Wij hopen U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



    Met vriendelijke groet,

    Thomas Falk
    Customer Relationship Centre, Nederland

    Tel.: +31 (0) 70 77 03 777
    E-mail: klanten@ford.com

    Postbus 175, 1180 AD Amstelveen
     
  11. omdat je van de fabrikant (Ford) geen verklaring krijgt is de enige optie om de Focus bij de RDW aan te bieden voor een individuele keuring dacht ik.
    je zou dan naar Lelystad moeten waar ze je Focus gaan testen, wat wss aanzienlijk wat knaken gaat kosten.
     
  12. Zal Ford niet sowieso een verklaring af moeten geven dat de auto technisch geschikt is voor meer dan 300kg trekgewicht?
     
  13. Ze moeten niks. Als in de typegoedkeuring staat dat die combinatie 300 kg mag trekken, dan is dat zo.

    Precies hetzelfde gebeurt nu met plug-in hybride auto's. We hadden hier een C350e zonder trekhaak. trekgewicht 0 kg. was dez egeleverd met een trekhaak, dan mocht hij 1600 kg trekken. Is echte nederlandse bijtellingsbullsh*t. meer niet..
     
  14. nee, niet als je de auto aanbiedt en laat keuren door de RDW
    tenslotte heeft de RDW ook een (type)goedkeuring moeten geven om de Ford uberhaupt in NL op de weg te krijgen
     

Deel Deze Pagina