1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Primeur! Dit is de nieuwe Ford Focus

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 2 apr 2018.

  1. Ik vind het sowieso erg onduidelijk allemaal.
     
  2. Ik wil een 150 pk met 6 versnellingen.

    Wat ik bij de Fiesta vreemd vind, de 3-deurs Fiesta ST line is er als 125 pk en de 5-deurs als 100 pk. Waarom geen 5-deurs met 125 pk?
     
  3. Mijn FOCUS - ST - Line komt 2 - 10 - 2018 naar de Dealer.:thumbup::dance:
     
  4. Tsja goed punt. Rare keuzes van Ford NL. Je kunt natuurlijk ze altijd eens n mail sturen als je perse n 5 drs met 125 pk wil. In principe kan ie gebouwd worden namelijk ....
     
  5. De wagon?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  6. De hachtback komt.:rock::dance:
     
  7. Hoe zit het eigenlijk met de hedendaagse korting bij het kopen van een nieuwe auto als particulier. Stel je configureert een Focus van ca 38 K, je hebt geen inruil kun je dan een paar duizend euro korting krijgen? Laten we zeggen 2500 euro korting. Of kun je korting krijgen op opties? Of kun je kortingen vergeten.
     
  8. Je hebt op dit moment enkel een "Upgrade bonus" van €1000,- . Die kan je gebruiken voor korting. Er is ook nog een aanbieding waarbij Technology Pack, Parking Pack en B&O niet van €1350,- is, maar voor €995,-. Extreem veel is het misschien niet op een bedrag van 38K, maar het is tenminste iets.

    Vergeet ook niet de vaste kosten die je moet betalen zoals de verplichte overheidskosten (kenteken leges e.d.) en uiteraard de rijklaar maken kosten. Dat kan aardig hoog oplopen namelijk.
     
  9. Dat ligt bij onze oosterburen heel anders. 15 - 25% is daar heel gebruikelijk. Daar betaalt niemand de catalogusprijs.

    Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk
     
  10. Door onze geweldige BPM en BTW zijn de nettopijzen in Nederland al heel laag. Misschien is dat een verklaring voor de 'bescheiden' korting.
     
  11. Dat zal ook de oorzaak zijn. Door de lage nettoprijzen om de auto's nog een beetje betaalbaar te houden zijn de marges in ons land splinterdun. Alleen de leasemaatschappijen en verhuurders kunnen nog een flinke korting krijgen vanwege de grote aantallen die zij afnemen. De particulier mag blij zijn met een flesje of boeketje bij aflevering.

    Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk
     
  12. Was vandaag bij dealer en ff naar de prijzen staan kijken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Als ik bij die Titanium de opties die ik niet heb eraf haal is ie zo'n € 2000,= duurder als die van mij vorig jaar was :shock: Dat compenseren ze nu nog met die kortingen maar dat is waarschijnlijk tijdelijk.
     
  14. Ik denk dat er voor mij geen dik aangeklede Focus meer inzit. Dus dat wordt een kale Focus of een dik aangeklede Fiesta.
     
  15. Dat ligt er ook aan of het lease of privé is want bij die laatste kun je nog kiezen om dan niet nieuw te blijven rijden maar er eentje aan te schaffen waar de kop vanaf is. Ik ga over een jaar of 2 weer eens kijken en dan zou een Fiesta ook zeker een optie zijn of dus een 2e hands Focus. Helemaal iets anders kan natuurlijk ook altijd.
     
  16. Automaat. Ben erg lui :D
     
  17. Haha.. luxe problemen. 29 november staat in de brief. We zullen zien
     
  18. Een autoverkoper vertelde mij laatst dat een automaat momenteel bij vooral jongeren zeer populair is. Waarom???
     
  19. Meer tijd om ondertussen te appen enz:schater:
     
  20. Als je eenmaal automaat gereden hebt wil je niet anders als de mogelijkheid zich voor doet. Voor mijn werk rij ik altijd met automaat (DSG). Fantastisch. In mijn eigen Focus een handgeschakelde 6 bak. Schakelt geweldig, maar het schakelen met een 6 bak vind ik verschrikkelijk. Het nuttige toerenbereik van de 1.0 turbo 3 cilinder is zo beperkt dat eigenlijk alleen een automaat hiermee goed overweg weet. Tenzij je zelf constant wilt roeren met de pook. Met mijn vorige Octavia TDI met 5 bak had ik dat gevoel minder.
    Ik betrap mij erop dat ik vooral op de N wegen de 5 oversla. Optrekken tot 90 of 100 in z'n 4 en dan door naar 6.
    Maar als ik het kan betalen wordt mijn volgende auto zonder twijfel een automaat. Een handbak vind ik in een moderne auto die van alle gemakken is voorzien ook niet meer passen en niet meer van deze tijd. Ook niet vanwege het drukke verkeer en de vele files.

    Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina