1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trekhaak slecht gemonteerd? Tie-wraps aan bumper?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jan404, 26 jul 2018.

  1. Vandaag heb ik een trekhaak onder onze Focus wagon laten monteren. Mijn vrouw heeft de auto weer opgehaald.

    Maar nou keek ik er net onder en zie dat de bumper met tie-wraps is vastgezet! Zie de foto's, dat kan toch niet kloppen?

    Hoe zien jullie dit?


    image1.jpeg image2.jpeg
     
  2. Ze hebben in ieder geval een sterke Tie-rap gebruikt
     
  3. Valt bij mij onder prutswerk...
     
  4. Ik snap überhaupt niet hoe het zit, er is niks om de bumper aan vast te zetten?
     
  5. Bij het plaatsen van de trekhaak vervalt de bumperbalk, waar de gaten voor de bumperbevestiging ook in zullen zitten.
    Ik heb geen idee meer hoe het bij mijn vorige Focus zat. Erg professioneel ziet het er inderdaad niet uit, maar een alternatief weet ik in dit geval ook niet.
     
  6. Ah ok, dan wordt het alweer iets duidelijker.
     
  7. Als je misschien orgineel hebt, zou je met beugel kunnen hebben. Of je kan hebben dat het vervalt en afgezaagd moet worden.
    Netjes is 1 maar doeltreffend is het wel. Bumper zal niet gaan klapperen

    Foto gweft geen compleet plaatje maar zie niks dat gevaarlijk of zeer slecht gemonteerd is.
    Kabelboom van de trekhaak zit standaard met tyrip aan de trekhaakbalk vast
     
  8. Update: ik ben er mee terug gegaan naar de garage; de bumperbalk was niet terug gemonteerd. Op mijn vraag waarom dat was werd er gezegd: o, dat heb ik niet geprobeerd (?).

    Nou ja, bumperbalk er achter gezet (gelukkig had hij hem nog) en het zit nu allemaal iets fijner gemonteerd.
    Nooit weer naar die garage dus...
     
  9. Wat een kneuzen zeg bij die garage / dealer.
     
  10. Het is volkomen normaal dat de originele 'balk' niet teruggeplaatst wordt na monteren van een trekhaak bij een mk2.2 ; bij veel trekhaken past hij uberhaupt niet meer.
    Ook de tie-wraps' zijn eigenlijk niet nodig, het gaat alleen om het onderste gedeelte van de bumper dat prima gefixeerd zit, ook zonder die 2 'flappen' aan de buitenkant. De bumper zelf zit op een andere plaats veel steviger vast.
    Je zou die flappen er zelfs gewoon kunnen afsnijden met een stanley-mes, het enige voordeel om ze te laten zitten is dat je het weer origineel kunt maken als je de trekhaak nog eens zou willen weghalen.
    Het is juist zorgzaam dat je garage ze met goede tie-wraps heeft vastgezet, dit verdient geenszins de negatieve kwalificaties zoals boven worden gegeven ...
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. Misschien ben ik gek maar zover ik weet heb ik bij focus 1.2 , focus 2.1 en focus 3.1 trekhaak gemonteerd. De 1.2 was een wagon rest een hatchback.
    De trekhaak zat in alle gevallen in een koker geschoven, waar 4 gaten in zitten waar je de trekhaak vast zet.
    Op dat moment moet je bumperbalk weghalen anders kun je niet in de twee gaten in de koker. Er is dan ook geen enkel manier om de bumperbalk terug te monteren. Dus hoe de garage dit dan heeft gedaan js voor mij een hele grote vraag, fototje toevallig ervan
     
  12. Goede ty-raps? Ik zie gewoon de simpelste dingen op die foto. Er is maar één goede ty-rap en die is van T&B, de rest is alleen maar behelpen.
     
  13. Wat is een goede tyrap. Praat je dan over welk gewicht het kan hebben?
     
  14. Constructie en sterkte inderdaad. Die van T&B hebben een metalen veertje en zijn beduidend sterker dan veel andere.
    Niet voor niets zie je in industriële omgevingen meestal T&B.
     
  15. Je zou die flappen er zelfs gewoon kunnen afsnijden met een stanley-mes, het enige voordeel om ze te laten zitten is dat je het weer origineel kunt maken als je de trekhaak nog eens zou willen weghalen.


    dit vind ik wel een leuke opmerking @Koen_
    moet je natuurlijk wel de bumperbalk meekrijgen als je de trekhaak weer verwijderd ;)
     
  16. Bij mij lag die idd achterin, Gerard
    Maar ik denk niet dat de trekhaak er ooit nog afgaat ...
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  17. Dat niet alleen, je hebt ook verschillen in temperatuurbereik en bestand zijn tegen olie & vet. Ik heb speciale hoge temperatuur & oliebestendige ty-raps om dingen onder de motorkap vast te zetten als dat nodig is.
     
  18. Ik heb een Focus Wagon uit 2008: Mk2, fase 2. De gemonteerde trekhaak is van Brink.

    Toen ik vond dat het niet zo lekker zat met die tie wraps (waarover hier de meningen verdeeld lijken te zijn) heb ik contact opgenomen met Brink, die keurig en snel antwoorden dat bij deze auto en trekhaak de jumperbalk gewoon past en terug geplaatst kan worden.

    Daarmee ben ik terug gegaan naar de garage, hij had de bumperbalk er gelukkig nog liggen. Bumper er weer afgehaald, balk erachter, bumper weer gemonteerd, paste zonder problemen.

    Ik zal zo nog even een foto proberen te maken (beetje lastig onder de auto :-) )
     
  19. Kijk, daar zit ie :-)

    Het zal best zo zijn dat je zonder de bumperbalk kan maar ik vind het zo toch veel mooier zitten.

    IMG_5753.JPG IMG_5754.JPG
     
  20. Het ziet er zeker beter uit zo. Mooi dat de bumperbalk nog weer past met de trekhaak gemonteerd.
     

Deel Deze Pagina