Een beter vergelijk zou dan de Ioniq of Auris zijn, wel hybride en ongeveer dezelfde bouw als de Focus (Niro is veel hoger dus meer als C-max). Maar die vallen voor mij ook af want er mag geen karretje achter. Bij de Niro wel maar die is nog een stuk zwaarder. Ik denk dat een hybride een goede optie zou zijn voor de nieuwe Focus. Vooral de 1.0 remt nauwelijks af op de motor waardoor je of heel vroeg van het gas af moet (geïrriteerde achterliggers), of harder moet remmen (vieze velgen...). Met een hybride variant zou je dit nadeel kunnen oplossen. De auto remt dan netjes af op de (elektro)motor en de opgeslagen energie kun je weer hergebruiken bij het optrekken. Een grote (zware) accu is hiervoor ook niet nodig.
Slecht afremmen op de motor is een kwaaltje dat heel veel auto's hebben tegenwoordig. Wij hebben voor de C-Max een Auris gehad met de 1.6 Valvematic motor en die gebruikt de smoorklep niet omdat hij variabele lift op de inlaatkleppen heeft (1.1 tot 11mm lift). Dat ding remde als helemaal slecht op de motor vanwege weinig vacuüm.
De nieuwe Focus is vanaf vandaag eindelijk in het Nederlands te configureren: https://www.ford.nl/handige-links/i...-2018-NewFocusC519NLD201875/?code=ACMAA_VS-D2 Veel plezier
Sodeju wat is hij prijzig geworden. Beetje aangeklede Titanium Business met diesel en automaat is direct ruim 35k. De hoge BPM door de WLTP cyclus hakt er flink in
Zat op instragram op hastags rond te zoeken naar de nieuwe Focus en kwam onder andere deze blauwe ST-line wagon tegen. Ziet er in mijn ogen dik uit! Krijg helaas de foto niet zichtbaar.. https://www.instagram.com/p/BjhduHRB5md/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=rc0zowfztx15
Ik hoop wel dat de ST Line nu wel betere stoelen krijgt. De huidige ST Line heeft toch de stoelen van de Trend? Die stoelen zijn voor mijn rug zo slecht dat ik na een uur gillend uitstap terwijl ik in een Titanium uren kan rijden.
Erg mooi. Zo ga ik 'm bestellen @meeder: hopelijk wel dezelfde stoelen! Wil echt de ST line bestellen maar wel goede stoelen. Heb nu tijdelijk een Lease Edition zonder lendensteun. Dat is echt een grote achteruitgang tov mijn vorige Titanium. Op de foto's en renders zie ik andere bekleding maar de stoel lijkt wel hetzelfde. Ook in de prijslijst wordt vanaf de Trend al over "sportstoelen" met lendesteun verstelling gesproken voor alle uitvoeringen. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
ben wel sneller om met deze focus dan met de andere focusen. ziet er niet verkeerd uit. enige is wachten op de 1.5liter motor, met 150 en 180pk, mogelijk dat deze nog niet geintroduceerd is. ach ik zie wel wat het over 4-5jaar gaat worden. eerst deze rijden dan wanneer er mk4 voor leuke bedrag is wordt de keuze makkelijker. of wordt tegen die tijd toch fiesta mk8 ofzo. die worden steeds groter, en ik heb hekel om met 1 schoen 2 pedalen in te trappen
Hier staat een hele fotoreportage van de nieuwe Focus Wagon ST-line: https://www.facebook.com/pg/forditalia/photos/?tab=album&album_id=1924574090906669
Zozo, wist niet dat een badge weglaten onder prestaties en verbruik viel... Zeker omdat er een paar gram minder op de achterklep zit [emoji39]
Mooi man, zelf baal ik ervan dat er (nu nog) geen 4 cilinder is voor de Focus. Daarvoor zal je dan waarschijnlijk moeten wachten op een ST. Volvo komt daarentegen met een nieuwe V60 met als instapper (benzine) een 2.0 turbo motor met 250 PK. Die staat momenteel wel hoog op mijn verlanglijstje