1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Schakelen na snelweg gaat pas na 2x koppelen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door cubist79, 23 feb 2018.

  1. Nou mijn Focus is weer gekeurd voor twee jaar maar nu heb ik er een nieuw probleem bij. Had ik al van te voren de garage gevraagd naar te kijken maar hebben ze niet gedaan:

    Als ik een stukje snelweg heb gereden, minimaal vijf minuten heb ik het idee, dan kan ik daarna niet schakelen. Koppeling intrappen en hij gaat in geen enkele versnelling. Wel uit de vijf, maar in geen enkele andere, ook niet als je al stilstaat.

    Trap ik echter de koppeling een tweede keer in kan ik wel schakelen. Verder merk ik niets bijzonders met schakelen.

    Iemand enig idee? Echt klaar met deze rot auto...
     
  2. Hmm ik heb weer eens iets vaags te pakken dus als niemand hier het herkend. Feest.
     
  3. Rem vloeistof op niveau ?
     
  4. #4 Koen_, 26 feb 2018
    Laatst bewerkt: 26 feb 2018
    Je verschijnselen passen bij lucht in het hydraulische circuit van je koppelingsbediening.
    Wrs is dit gedemonteerd geweest en niet 100% goed ontlucht ...
    Door meerdere keren achter elkaar de koppeling in te drukken bouwt hij weer genoeg druk op

    Het kan ook een minder prettige oorzaak hebben, lees dit topic maar eens door ! : https://www.focusclub.nl/index.php?...gvallende-koppelingsdruk-1-0-ecoboost.103806/
     
  5. Vloeistofniveau is prima.
    Dealer stelt voor hoofdcilinder te vervangen, maar goed zekerheid heb je niet dat het dat is.

    Het is ontstaan nadat ze wederom een koelvloeistof slang hebben vervangen., maar goed dat zal er niks mee te maken hebben denk ik zo.
     
  6. Heb je een dubbelmassa vliegwiel in deze auto ?
     
  7. Ehm geen idee?

    Ik las in het topic dat hierboven aangehaald werd dat de 100pk versie dat niet heeft, en dat is de motor die ik heb. Maar of dat klopt?
     
  8. De 100 PK versie van de 1.0 ECOboost heeft de IB5 bak met 5-versnellingen in combinatie met een vast vliegwiel.

    De 125 PK versie van de 1.0 ECOboost heeft de B6 bak met 6-versnellingen in combinatie met een dubbelmassa vliegwiel.
     

Deel Deze Pagina