mijn focus van 2005 rijdt lpg. Nu viel de power weg tijdens rijden, kon nog wel wat rijden, maar niet vol vermogen. Heb daar ca. 150 km mee gereden. Auto naar de ‘lpg’ garage en daar is geconstateerd dat de derde cilinder nog maar 3 bar heeft. Zijn voorstel is om eerst te kijken of de kleppen zijn te stellen en of die van de derde cilinder vastzit. Hij heeft gekeken met een camera maar kan te weinig zien om een echte diagnose te stellen, wel ziet hij koolstof. Ik denk zelf dat het direct een koprevisie zou moeten zijn! Maar ik hoor graag jullie mening. Bvd ida
wat kost die koprevisie? straks je klep gerepareerd en dan alsnog een koprevisie over 10.000 km? volgens mij is het helemaal niet raar dat een Focus op LPG na een X aantal km's een koprevisie nodig heeft.
@Ida - Complete koprevisie met bijkomende werk en onderdelen zou +/-2000€ worden. Sommige bedrijven plaatsen tegewordig altijd een klepsmeersysteem na een revisie (beetje placebo effect, maar dat terzijde). Dit systeem kost ook nog €250 bovenop de €2000. Enkel die ene klep stellen (als het überhaupt nog mogelijk is) zou ik zelf niet doen, want na een tijdje zouden de andere ook in die richting gaan. En dan ben je echt aan een revisie toe. Zonde van je €600. p.s. Trouwens, een revisie is ook geen 100% garantie dat de motor eindeloos op LPG zou blijven lopen. Zorg dus voor een goede bedrijf met duidelijke garantie op het werk en onderdelen. Bij mij lukte het niet helemaal de eerste keer en niet zo veel later moest ik weer terug voor een nieuwe (ondanks het klepsmeersysteem). Onder coulance viel de prijs mee. Ze waren niet 100% zeker of de kop (via een externe bedrijf die ze reviseert) gesteld was geleverd of niet. Maar de tijd zal het leren - de nieuwe heeft tot nu toe 15dkm gelopen.
Hoelang wil je nog met de auto doen ? Als je de kop laat reviseren zorg dan dat je een bedrijf neemt die weet hoe ze de kop lpg proof kunnen maken. Je zult dan wel weer een tijd vooruit kunnen. Al dsnk ik wel dat het niet onverstandig is om dan na een x km de kleppen te laten nastellen. Je kunt nu ook eerst de klepspeling laten meten en aan de hand daarvan bepalen of de kop eraf moet of niet, maar als er een klep open is blijven staan door gebrek aan speling dan zal die klep ook wel verbrand zijn en dan moet de kop er toch af om te repareren. Het zou onzinnig zijn om dan alleen die ene klep te vervangen. Ju kunt ook gaan zoeken naar een vervangende kop met weinig km en die erop leggen