1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vocht bij bougies

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jb_, 27 okt 2017.

  1. Geachte heren/dames.

    Meerdere keren per jaar veranderd mijn focus in een mobiele waterkoker. Zelfs na het monteren van de plastic kap blijft er vocht in de ruimte van de bougies lopen.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Zou dit koelvloeistof kunnen zijn?
     
  2. #2 trucker0werner, 27 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2017
    nee is water. dit komt via je sproeikopje op de motor en op die plek terecht.
    cover van volvo motor erop (hebben dezelfde motor maar dan met cover) en probleem komt niet meer voor. is bekend verhaal hier op forum

    edit:
    stom van me had te snel gelezen en over eerste deel heen gekeken. als je koelvloeistof niveau gelijk blijft dan is het geen koelvloeistof, anders zal niveau zakken.
    eventueel sproeikopje afkitten.
     
  3. Gezien de kleur zullen je vriesdoppen waarschijnlijk lekken.
     
  4. Volgens mij is een afdekplaat alleen niet genoeg en moet je de sproeiers ook dichtkitten. Of het koelvloeistof is of regenwater kun je eenvoudig zien aan de stand van het reservoir van de koelvloeistof.
     
  5. Uhm... als je er een kap overheen plaatst, dan maakt het niet uit of de sproeiers lekken. Dat water komt dan echt niet bij de bougies terecht.
     
  6. De Volvo afdekkap sluit het kleppendeksel niet volledig rondom af. Wanneer de auto niet volledig vlak staat geparkeerd kan het regenwater dat tussen de ruitensproeiers en de motorkap door lekt langs de zijkant tussen de afdekkap en het kleppendeksel lopen en zo tussen de bougies terecht komen.

    Tevens vormt de gevulcaniseerde rubber seal in de Volvo afdekkap lang niet altijd een perfecte afdichting t.o.v. het kleppendeksel. Hierdoor kan er nog steeds een geringe hoeveelheid water tussen de afdekkap en het kleppendeksel door lopen.


    Wel zal de Volvo afdekkap naar mijn mening verreweg het meeste water tegenhouden dat anders direct tussen de bougies zal lopen.

    Het plaatsen van alleen de Volvo afdekkap is echter naar mijn mening alleen symptoombestrijding. Hiermee wordt de oorzaak van het probleem (de lekkende ruitensproeiers) niet aangepakt. Het is dan ook belangrijk om naast het plaatsen van de afdekkap ook de ruitensproeiers te vervangen door de versie met de gemodificeerde afdichting of de huidige ruitensproeiers af te kitten.
     
  7. Vriesdoppen vervangen en r. sproeier kopjes afkitten...
     
  8. vriesdoppen lijkt me nog steeds sterk. dit ivm het als water uit ziet
    koelvloeistof verdampt door motor temperatuur en laat witte substantie achter.
    dit is echt bruin van roest zeg maar.

    vandaar controleer de koelvloeistof niveau en als die goed is dan lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het je vriesplug is.
     
  9. Het koelvloeistof niveau is gezakt. Ook heb ik een motorstoring op cilinder 4. Na het schoonmaken en omwisselen van de bougies blijft de storing terug komen.

    Vorig jaar had een soortgelijke storing en heb ik de bobine vervangen. Zouden het, aangezien er al een volvo kap op zit toch de vriesdoppen kunnen zijn?
     
  10. als je koelvloeistof zakt dan zou het idd kunnen.
    bobine wordt door al het vocht kortgesloten en zou dus idd intern defect kunnen raken
     
  11. Wat zouden de andere opties kunnen zijn voordat ik mijn halve auto uit elkaar schroef :P
     
  12. Heb je enige idee hoe ik aan die gemodificeerde afdichting kan komen? Klinkt netter dan de ruitensproeiers kitten. Ben namelijk ook nog niet achter hoe ik ze precies moet gaan kitten...
     
  13. De afdichting is onderdeel van de ruitensproeiers en is niet los verkrijgbaar. De ruitensproeiers van de Focus 2 zijn tijdens productie enkele keren gewijzigd.

    Wanneer je nu bij de dealer Focus 2 ruitensproeiers besteld krijg je automatisch het laatste type.

    De Focus 2 ruitensproeiers zijn echter niet bepaald goedkoop. Voor de verwarmde sproeiers betaal je al snel €25,- per stuk. Het afdichten van de huidige ruitensproeiers t.o.v. de motorkap met een goede siliconenkit of siliconenpakking is dus een aanzienlijk goedkopere oplossing.
     

Deel Deze Pagina