beste leden ik heb een vraag aan jullie als ik mijn FoFo 1 fase 2 uitzet gaan zowel de temp als benzine meter in het midden staan alleen vrijdag had ik voor de helft getankt en toen ik s`avonds naar huis ging liep de benzine meter naar vol en zaterdag is het gebeurd dat de meter naar leeg ging de boord computer zegt dat ik 200 km kan rijden wat kan er aan de hand zijn ?
Ik heb die klacht eerder voorbij zien komen hier. Mocht er vanavond nog niemand hebben gereageerd zal ik nog eens zoeken. Nu eerst even eten en op visite.
Hier iemand met een soortgelijk probleem maar met dezelfde foutcode: https://passionford.com/forum/techn...e-managment-light-has-come-on-dtc-9202-a.html Die code zou 'Fuel Sender Open Circuit' betekenen.
weet iemand waar de Fuel Sender Open Circuit (Brandstof Afzender Open Circuit) zit dat ik het kan controleren
De foutcode "Fuel Sender Open Circuit" duid erop dat er een open verbinding is in het circuit van de brandstofzender. Dit kan worden veroorzaakt door een defect in de bedrading naar de brandstofzender of een defecte brandstofzender. De brandstofzender is in feite niets meer of minder als een regelbare weerstand welke is verbonden met een vlotter. Afhankelijk van het niveau van de brandstof varieert de weerstandswaarde van de brandstofzender. Aan de hand van de weerstand van de brandstofzender geeft de teller het brandstofniveau aan. Gezien de regelbare weerstand van de brandstofzender een bewegend onderdeel is dat dus onderhevig is aan slijtage is de kans groot dat het probleem in de brandstofzender zelf zit. Deze is van bovenaf in de brandstoftank gemonteerd. Om hier bij te kunnen komen moet de brandstoftank geheel worden verwijderd.
en wat zou dit kunnen veroorzaken als ik mijn contact uitzet gaan zowel de temp als benzine meter in het midden staan
die bedrading kan ik deze zelf makkelijk controleren ? en die weerstand die verbonden is met de vlotter zit die aan de brandstofpomp vast ?
weet iemand waar deze stekker voor dient ? ik ga dinsdag naar de dealer om te kijken wat het probleem is maar die defect in de bedrading naar de brandstofzender kan je dat zelf controleren ? zo ja waar zit of loopt deze dan ?
Naar mijn weten is dit corrosie in de tellerunit. Het wil nog wel eens helpen deze te demonteren en de verbindingen aan de achterkant te reinigen met pure alcohol. Meeste is het probleem dan (tijdelijk) verholpen.
Ik vind de conclusie dat het aan de brandstofmeter in de tank ligt een beetje voorbarig. Waarom zou de temperatuurmeter dan hetzelfde doen? Er staan hier op het forum een heel aantal verhalen over slechte accu's en corrosie op massa punten die verstoringen in de tellerunits veroorzaken. En dan zijn er ook nog tellerunits die opnieuw gesoldeerd moeten worden. Het probleem hoeft niet bij de zender te zitten, het kan ook de ontvanger zijn.
dit is gezegd door de forum leden omdat ik tijdens draaiende motor de code DTC9202 heb en de benzine meter tijdens het rijden raar doet
gisteren de auto vol getankt en weggeweest de boordcomputer geeft aan dat ik nog 552km kan rijden en de meter stond op 0 (leeg) dus kijken wat de garage vandaag (dinsdag 19 dec) gaat zeggen
ja dat is heel goed mogelijk. is een probleem wat vaker voorkomt. je kan de soldeerverbindingen opnieuw solderen of een andere printplaat monteren.